Aquarama + farmtur i Singapore 2015

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #31
    Ursprungligen postat av Marten88
    Tack för en mycket intressant artikel. Du såg ingenting om regnbågar?
    /Johan
    Nej regnbågsfisk verkar inte vara så poppis någonstans - visst såg jag några men inget speciellt. Anledningen till att de inte är poppis är helt enkelt att de som små är rätt oansenligt färgade och det lönar sig därför inte att odla
    Tack för kommentaren
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #32
      Apropå att jag inte fotar selfies så fick jag just ett foto skickat till mig där jag är med.

      Fotograf är Kathrin Glaw och förutom mig kan ni se Ib Madsen (i mitten) som har en akvarieaffär i Odense och till vänster ytterligare en dansk (om jag minns rätt) som jag inte minns namnet på men han hade i alla fall ett fångststation för saltvattensfisk i Kenya. På min andra sida satt en Japan som höll på med KOI.

      Fotot är taget på en OFI-middag i Djurparken. En av de trevliga sakerna med evenemang som Aquarma är ju att man får träffa många olika människor som man aldrig har träffat innan och som alla har intressanta bakgrunder.
      Bifogade filer
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #33
        Jag gjorde en miss när jag la in fotot på Grand Champion vinnaren i artikeln (nu är det dock korrigerat) och råkade lägga in en Champion-vinnare dvs en fisk som hamnade precis under Grand Champion.
        Den som i själva verket blev Grand Champion var nedanstående fisk ' lite synd tycker jag eftersom jag tyckte att den "förre vinnaren" var lite snyggare. Men rätt skall vara rätt.
        Bifogade filer
        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 21 June 2015, 13:11.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #34
          Har nu också lagt in 120 foton från farmrundan - kan ses på denna sida (enbart för goldisar)

          Artikel kommer i början av augusti
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #35
            Nu har det blivit officiellt det som det har ryktats om en tid och som jag befarade direkt efter mässan. Nämligen att Aquarama 2015 var den sista – åtminstone i nuvarande tappning. Det blir i alla fall ingen mässa 2017 och om den överhuvudtaget återkommer och i så fall i vilken form den eventuellt kommer att återuppstå står skrivet i stjärnorna.
            Mycket tråkigt i alla fall eftersom det innebär att en epo khar gått i graven och den ställning som Singapore har haft som akvarieland i många år är i gungning. Tror också att detta kommer att få stora återverkningarpå hobbyn här i Europa eftersom akvarieindustrin i Europa och Singapore varit intimt förknippade med varandra. En stor orsak till Aquaramas öde är utan tvekan den kraftiga tillbakagången för akvariehobbyn i Europa och eftersom de stora europeiska producenterna idag tappat sin marknad i Europa och istället satsat på Asien, men då i Kina och INTE i Singapore.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #36
              Som jag skrev ovan så blev Aquarama 2015 den sista som arrangerades i Singapore men nu är det klart att i alla fall Aquarama-mässan kommer att överleva - dock tyvärr inte i Singapore utan den flyttas till Guangzhou i Kina och där arrangeras nästa mässa den 22-25 september 2016.

              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              Arbetssätt...