Aquarama + farmtur i Singapore 2015

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #16
    Så är också 34 guppy-foton inlagda.
    De tävlade i 16 olika klasser och alla vinnare är inlagda + ytterligare ett antal av de som hamnade på pallen.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #17
      Så har jag också lagt in de 10 (bara) nanoakvarierna som tävlade i aquascapingtävlingen.

      Tyvärr var inte kvalitén så hög.

      Nedan lägger jag in det akvarie som vann
      Bifogade filer
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #18
        I salttävlingen var det bara 4 akvarier som ställde upp, men jag tyckte nog genomgående att kvalitén på dessa var riktigt bra tillo skillnad mot akvarierna i nanotävlingen (sötvattensakvarier).

        Jag har lagt in dessa 4 och nedan kan ni också se det vinnande akvariet.

        Med detta har jag lagt in alla tävlingsfoton som jag ville ha med (totalt blev det 248 st) så nu skall jag inte plåga er mer med dessa.
        Istället tänkte jag imorgon börja lägga in lite mässfoton.
        Bifogade filer
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          #19
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Så var också de bästa i grupperna svärdbärare, platy, corydoras samt räkor inlagda.
          Trots att det är 4 grupper så blev det ändå bara totalt 12 foton. Detta dels för att det var väldigt få deltagare i dessa grupper men även för att jag är direkt usel på att foto räkor så jag har bara med 1 räkfoto.

          Nedan, som ett smakprov, kan du se de 2 som placerade sig bäst i svärdbärar-gruppen. Till vänster 2:an och till höger 1:an
          Så snygga!
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #20
            Ursprungligen postat av PiaJo
            Så snygga!
            ja det fanns en hel del snyggingar bland fiskarna
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #21
              Det hölls ju också en himla massa föredrag under mässan och jag lyssnade på en del av dessa och de var riktigt bra. Världsklass skulle jag t.o.m. vilja påstå. Intressanta och oerhört viktiga ämnen behandlades av världens ledande experter på resp. områden

              Jag har nu lagt in 67 foton som jag tog under själva föredragen och de kanske säger en del så ger de så klart bara en antydan om vad som behandlades. Jag kommer med en kortfattad summering i min artikel.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48147

                #22
                Så har jag också lagt in 80 foton från mässan.
                Nedan har jag lagt in 3 av dessa - ett på ett fantastiskt saltakvarium, ett på en ny gobi-art, och ett på en fiskglass!!!!!

                Därmed har jag totalt lagt in 395 foton från själva mässan och tänkte nu ta i itu med att skriva en mässartikel. kanske kan den bli klar framåt slutet av helgen.

                Vid ett senare tillfälle kommer jag också att återkomma med foton och en artikel från den farmtur jag gjorde på söndagen.
                Bifogade filer
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48147

                  #23
                  Artikeln från Aquarama är nu inlagd https://www.zoopet.com/index.php?opt...article&id=585
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • petnym
                    • May 2002
                    • 5028

                    #24
                    Kul att se! :-)
                    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48147

                      #25
                      Ursprungligen postat av petnym
                      Kul att se! :-)
                      Tack Peter
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • LN
                        • November 2004
                        • 1478

                        #26
                        Tyckte mig se en viss Kjell F. på mässans hemsida(i deras fotoarkivs)inför mässan öppnande
                        Larry
                        Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
                        http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          #27
                          Nu har jag läst allt Kjell, tack för att du lägger ner massor av jobb, för att vi andra ska kunna ta del av vad som händer därute i stora vida världen .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48147

                            #28
                            Ursprungligen postat av LN
                            Tyckte mig se en viss Kjell F. på mässans hemsida(i deras fotoarkivs)inför mässan öppnande
                            Ja, jag var ju där så det är ju inte omöjligt (har inte kollat).
                            Jag fotar dock inte mig själv vilket annars verkar vara jäkligt poppis idag - man blir irriterad idag där folk inte som förr fotar fiskarna utan istället skall fota sig själv framför fiskarna för att ha något att skryta med eller vad det nu handlar om.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48147

                              #29
                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Nu har jag läst allt Kjell, tack för att du lägger ner massor av jobb, för att vi andra ska kunna ta del av vad som händer därute i stora vida världen .

                              //Inger
                              Tack Inger - det är alltid uppskattat när det man gör blir uppskattat
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Marten64

                                • July 2012
                                • 1020

                                #30
                                Tack för en mycket intressant artikel. Du såg ingenting om regnbågar?
                                /Johan
                                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...