Koppla ihop akvarium med forumsprofilen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    Koppla ihop akvarium med forumsprofilen

    Jag tycker det är lite synd att de akvarium man lägger in under "Guldmedlemmars akvarium" inte visas eller länkas i ens forumsprofil (denna sida).

    Det känns som om hela den avdelningen med medlemmsakvarium idag ligger lite vid sidan av resten av Zoopet. Jämför med tex bloggen som både länkas från ens profil och från vänsterkanten av alla ens inlägg i forumet. Kan ni inte lägga till en länk från profilen till listan med ens medlemsakvarium (denna sida)?

    Kanske kan ni även lägga till en räknare under "Blogginlägg:" till vänster med "Akvarium" och länka till medlemmens lista över akvarium (denna sida) eller rent av skriva ut listan direkt till vänster.

    Sidan som listar ens medlemsakvarium skulle också gärna få kompletteras med bilder/tumbnails motsvarande listan över senaste inlagda akvarium.

    Om akvarie-profilerna gavs mer utrymme kanske fler skulle använda funktionen...
    Senast redigerad av petnym; 12 November 2014, 16:30.
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11215

    #2
    Det låter som ett strålande förslag. Ska se om jag kan få till det.
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    • petnym
      • May 2002
      • 5028

      #3
      Blev det något av detta?
      Gräset är grönare på andra sidan glaset...
      Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
      Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

      Kommentar

      • admin
        Christian Alfredsson

        • November 2004
        • 11215

        #4
        Jag kollade på det, men jag fick aldrig till att visa koden i profilen. Någon som är duktig på vbulletin?
        Christian Alfredsson
        Tekniskt ansvarig Zoopet

        Kommentar

        • Tommy Vestlie
          • August 2014
          • 2097

          #5
          Ursprungligen postat av admin
          Jag kollade på det, men jag fick aldrig till att visa koden i profilen. Någon som är duktig på vbulletin?
          Kan höra med våra utvecklare på måndag.
          Proud member of Aquascapers of Sweden

          Kommentar

          • petnym
            • May 2002
            • 5028

            #6
            Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
            Kan höra med våra utvecklare på måndag.
            Kom ni fram till något?
            Gräset är grönare på andra sidan glaset...
            Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
            Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

            Kommentar

            • Tommy Vestlie
              • August 2014
              • 2097

              #7
              Ursprungligen postat av petnym
              Kom ni fram till något?
              Har pratat med våra utvecklare och det är väl troligen så att det krävs något form av kodning eftersom de ligger som två olika funktioner på Zoopet? Tyvärr så får de svårt att hjälpa till med detta utan att kunna ladda hem och titta på koden.
              Proud member of Aquascapers of Sweden

              Kommentar

              • stefant
                • January 2009
                • 783

                #8
                Jag håller med om att det hade varit bra om man kunde klicka på någons profil och därifrån komma till de akvarier som den användaren har inlagda
                Det går inte heller att söka på ett profilnamn för att se vilka akvarier som den användaren har inlagda

                Kommentar

                Arbetssätt...