Planted Aquarium-resan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Planted Aquarium-resan

    Så småningom kommer det en artikel från vår resa till Planted Aquarium i hannover - den lär dock dröja nästan 2 veckor och detta pga 1/ det tar tid att gå igenom alla mina foton och redigera 2/ även mina medresenärer måste hinna göra detta (så också några av deras foton kommer med) 3/ det berukar ta tid innan jag får resultalistorna (från arranaggörerna) 4/ samt att Christian är bortrest på kurs hela nästa vecka.

    Men den som väntar på något gott

    Dock - jag börjar redan nu alltefterhand ladda upp mina foton på denna sida i Zoopets stora fotoarkiv (enbart för goldisar).

    Jag har börjat med att lägga in de 31 nanoakvarier som deltog i tävlingen - så dessa kan ni redan se (obs. numreringen på akvarierna har inget med placeringen att göra).
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    #2
    Många riktigt snygga nanoakvarier

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Ursprungligen postat av Jesper Broman
      Många riktigt snygga nanoakvarier
      Jepp instämmer - några av dem var väldigt innovativa och en fröjd för ögat. Ett stort steg framår mot tidigare år.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Jesper Broman
        • November 2012
        • 3445

        #4
        Ja och jag misstänker att dom var ännu finare i verkligheten

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Ursprungligen postat av Jesper Broman
          Ja och jag misstänker att dom var ännu finare i verkligheten
          Misstänker jag med
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Nytt för i år var också en Scaping-tävling i snyggaste terrarie. Varierad standard, generellt lite dålig ljussättning och ganska få deltagare (14 st) - men åtminstone en början och denna tävling kommer säkert att bli åtskilligt bättre till nästa år.

            Jag har nu också lagt in foton på alla 14 deltagande terrarier men fotona är väl sådär eftersom det var svårtfotat pga den dåliga ljussättningen och alla reflexer i lokalen - men i alla fall ni får ett hum om hur terrarierna såg ut.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #7
              Nu är också de 27 tävlande växtakvarierna upplagda
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • MrH
                • October 2010
                • 2825

                #8
                en hel del grymma scaper där, verkligen fantastiskt vilken fantasi folk har.

                dock tyckte ja inte att terrariena va någe vidare, kanske bara var svårfotat men ja fick inte nån intryck av att dom lagt ner så mycke möda på dom. kändes mest som man pressat in mycke växter å låtit de växa fritt.
                lite synd, man kan göra sjukt mycke fint i ett regnskogsterrarium.

                dock väldigt fina bilder å roligt att se
                MrH ---> 175L SA kub

                Kommentar

                • Jesper Broman
                  • November 2012
                  • 3445

                  #9
                  Ursprungligen postat av MrH
                  en hel del grymma scaper där, verkligen fantastiskt vilken fantasi folk har.

                  dock tyckte ja inte att terrariena va någe vidare, kanske bara var svårfotat men ja fick inte nån intryck av att dom lagt ner så mycke möda på dom. kändes mest som man pressat in mycke växter å låtit de växa fritt.
                  lite synd, man kan göra sjukt mycke fint i ett regnskogsterrarium.

                  dock väldigt fina bilder å roligt att se
                  Håller med dig fullständigt, en del underbara akvarier men terrarierna var ingen höjdare Fina bilder igen

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    #10
                    Har nu lagt in ytterligare 31 foton från mässan - en del av dom tycker jag blev riktigt bra. Totalt är det nu 103 mässfoton från mig och det är alla som det kommer att bli. Däremot kommer säkert mina medresenärer snart att lägga upp en del ytterligare.

                    Jag kommer också att lägga in en del foton från våra andra besök under resan
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48147

                      #11
                      Och nu var resten av mina foton upplagda - totalt blev det 133 foton från resan. Ja mina är lite fel att skriva för ett av "mina" foton togs av ansjo med min kamera.

                      Fotona finns som sagt på denna sida. Den är enbart för goldmedlemmar men när artikeln så småningom blir klar så kommer den att kunna ses av alla.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        #12
                        Väldigt skoj att se alla dessa bilder för oss norrlänningar, som inte på långa vägar bor i närheten av "dit ni gör era resor".
                        Tack för dom.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48147

                          #13
                          Ursprungligen postat av gullefjun
                          Väldigt skoj att se alla dessa bilder för oss norrlänningar, som inte på långa vägar bor i närheten av "dit ni gör era resor".
                          Tack för dom.

                          //Inger
                          Kul att fotona uppskattas
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48147

                            #14
                            Artikeln dröjer som sagt - Christian är just nu på väg till USA men kommer hem till nästa helg och då kommer det in en artikel.

                            Dock nu har jag i alla fall lagt in resultaten i de 2 kategorierna av Aquascaping för akvarier. Foton har nämligen numrerats efter vilken placering de fick från 01 till 10 och alla som fått nummer 11 är oplacerade. För alla akvarier har också angetts vem som stått för scapingen.
                            Senast redigerad av Kjell Fohrman; 02 February 2013, 11:33.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              #15
                              Snyggt jobbat!
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...