Utskrift av artbeskrivningar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #16
    Ursprungligen postat av petnym
    Du kanske inte inser att Kjell tagit dessa foton från Zoopets medlemmar och säljer dom vidare till affärer och andra användare genom guldmedlemskapen, så man kan nog diskutera vem det är som snor... Dessa fotografer har inte fått något betalt för sina bilder, så det kanske inte nödvändigtvis är Kjell du skall betala om "du vill göra rätt för dig" (iafall när det gäller många av bilderna), jag har själv minst ett dussin bilder bland artbeskrivningarna så du kan skicka pm om du vill ha mitt kontonummer! ;-)
    När man laddar upp ett foto i Goldmedlemmarnas fotoarkiv, eller deltar i fototävlingen (däremot inte de som läggs in i forumet eller i bloggen) så står det angivet att man godkänner att Zoopet använder dessa foton och vi använder dom sedan i artbeskrivningarna. Dessa artbeskrivningar (text samt foto) kan sedan affärer abonnera på och skriva ut (ej lagra i dator, utan fotona och texten finns enbart lagrade på Zoopet) - inkomsterna från detta samt från Goldmedemskapet är det som driver runt Zoopet och utan det skulle Zoopet inte finnas.

    Zoopet säljer dock inga foton till affärer eller andra - men det händer att vi får in förfrågningar från företag som vill använda något/några foton på Zoopet och då hänvisar vid dom alltid direkt till fotografen.

    OM man inte vill att ens foton i en artbeskrivning så skall man inte delta i fototävlingen eller ladda upp foton i goldisarnas fotoarkiv.

    Goldmedlemmar kan skriva ut samtliga artbeskrivningar (totalt drygt 1700) i alla format.

    Sedan rent allmänt så tror jag som petnym skriver att det inte är någon som bryr sig om man skriver ut och sätter upp foton och/eller text hemma
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • petnym
      • May 2002
      • 5028

      #17
      Inser att mitt inlägg kan uppfattas som att Kjell / Zoopet gör något fel, men så menar jag förstås inte (Jag har givetvis också läst användarvilkoren som Kjell refererar ovan). Jag ville bara påpeka att det inte är så tydligt vem som borde ha pengarna om någon "vill göra rätt för sig", vilket man inte behöver, varken enligt lagen eller moralen...
      Gräset är grönare på andra sidan glaset...
      Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
      Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

      Kommentar

      • Svenneb

        • January 2007
        • 2

        #18
        Går ju bara att skriva ut Stående och Liggande, o dom blir ju i samma storlek inte i den mindre!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #19
          Ursprungligen postat av Svenneb
          Går ju bara att skriva ut Stående och Liggande, o dom blir ju i samma storlek inte i den mindre!
          Hej,
          Vi håller på att göra om denna funktion. Vi har ju 2 typer av abonnemang där detta har ingått - dels för goldmedlemmar och dels för affärer. Affärsabonnemanget är betydligt dyrare och tyvärr så har vi upptäckt att en del affärer missbrukat detta genom att de enbart har bokat ett goldmedlemskap och sedan använt artbeskrivningarna i affären. Vi har därför tillfälligt låst denna funktion och måste komma på en lösning på detta. Kanske genom att märka dom på något sätt. Tråkigt att det blivit på detta sätt - hoppas dock att det blir en lösning inom en snar framtid.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Svenneb

            • January 2007
            • 2

            #20
            Ja jag förstår! Tyvärr finns det ju oseriösa människor överallt!

            Kommentar

            Arbetssätt...