Blev Varnad av KJELL utan egentligen en riktig anledning.

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Scslar
    Banned
    • December 2010
    • 51

    Blev Varnad av KJELL utan egentligen en riktig anledning.

    Skum grej hände mig häromdagen,jag blev Varnad av KJELL när jag svarade på hur man typ sköter sina Skalarer och får dom att växa. Jag svarade med min expertis då jag haft Skalarer i ca 25 år..i olika akvarium kan jag tillägga..små som stora.Medlemmar hörde av sig i PM och ville ha mina tips Jag skrev att det finns ingen skillnad på Skalarerna oavsett om de växer i små eller stora akvarium. Vissa medlemmar började då skriva om sina egna Skalarer och deras uppväxt,de beskrev dom som typ ca 1.5 år som max..en som handskats med Skalarer vet att 1.5år är INTE en fullvuxen Skalar. Men detta fick jag skit för när jag påpekade detta. Flera av GULDMEDLEMMARNA ( som betalat för sitt uppehälle här ) skrev om deras 0.5 - 1.5 års Skalarer. Jag påpekade att Skalarerna visar sitt rätta humör när de är fullvuxna, typ vid 3 år.Detta ohörsammas av KJELL givetvis eftersom Guldmedlemmarna drar in cash till honom. Jag VET ALLT som finnes att veta om Skalarer, men ändå får amatörerna KJELL på sin sida. Hur e detta möjligt ? Min teori är ju givetvis att KJELL vill ha in sina cash för medlemmarna..allt annat är ju helt orealistiskt.Jag betalar inget men får en varning? Det finns alltid undantag i allt,men på detta otrevliga sätt vill jag nu att KJELL tar tillbaka sin Varning och ber om ursäkt för sitt hastiga beslut. Jag dör inte av att han utesluter mig från detta i normala fall bra Forum... ('''' '' '''' '''' ' '') ..men det är sättet han Varnar mig för som jag tycker är under all kritik. Tack för mig.
  • lillfrasse
    • February 2002
    • 2228

    #2
    Du tycker att det var konstigt att du fick en varning. Du var väldigt nära personangrepp och hade en allmänt otrevlig ton och inställning som förlöjligade flertalet medlemmar här.
    Simma lungt..
    Lillfrasse..

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Blev du varnad efter alla de trevliga orden du skrev? Det var konstigt...eller?
      Jag tror inte du blev varnad för att vi är guldmedlemmar och du inte är det, utan att du kanske inte var så smidig i ditt ordval. Du är säkert jätteduktig om du får säga det själv, men det är ingen som lyssnar på dig när du använder det språket som du gjorde.
      Så ta det lite lugnare så blir det säkert finemang av alltihopa!
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Scslar
        Banned
        • December 2010
        • 51

        #4
        peka ut de otrevliga orden tack

        Kommentar

        • Scslar
          Banned
          • December 2010
          • 51

          #5
          hade jag varit Kjell så hade jag nog oxå bannat o kickat de som inte betalar för sig...eller? Money Talks har jag hört

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            De orden är borta som tur är. Detta är ett barntillåtet forum och många av de orden du skrev och påhopp hör inte hemma här.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Scslar
              Banned
              • December 2010
              • 51

              #7
              Ursprungligen postat av ansjo
              De orden är borta som tur är. Detta är ett barntillåtet forum och många av de orden du skrev och påhopp hör inte hemma här.
              men erat skit som ni skrev då?..Har du/ni problem med att jag vet bättre om just Skalarer som var omtalsämnet?

              Kommentar

              • Scslar
                Banned
                • December 2010
                • 51

                #8
                Kjell da Man..raderade mest det jag skrev..men det var därför att han som ni alla andra vet, Jag VET allt om Skalarer o ni vet..nja...sådär jättelite... eller? Hoppas ni inte går till läkaren när ni e sjuka..han kanske vet mindre än er?

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #9
                  Nejdå, du är säkert jätteduktig om du själv får säga det.
                  Men det kanske inte kom någon skit från mer än ett håll? Kan du inte lämna det bakom dig och se framåt istället, det finns säkert någon som du kan hjälpa.
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Scslar
                    Banned
                    • December 2010
                    • 51

                    #10
                    Ursprungligen postat av lillfrasse
                    Du tycker att det var konstigt att du fick en varning. Du var väldigt nära personangrepp och hade en allmänt otrevlig ton och inställning som förlöjligade flertalet medlemmar här.
                    Om jag kan svaret på deras frågor..och de fortsätter att säga emot..vad ska man svara då?

                    Kommentar

                    • Scslar
                      Banned
                      • December 2010
                      • 51

                      #11
                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Nejdå, du är säkert jätteduktig om du själv får säga det.
                      Men det kanske inte kom någon skit från mer än ett håll? Kan du inte lämna det bakom dig och se framåt istället, det finns säkert någon som du kan hjälpa.
                      men lille pojke..det var ju ni ..ni okunniga som frågade efter hjälp..inte var det jag inte lille pluttefnask.

                      Kommentar

                      • Scslar
                        Banned
                        • December 2010
                        • 51

                        #12
                        Nejdå, du är säkert jätteduktig om du själv får säga det <----- nu har du sagt det 2ggr...det ela trakkasition väl?? KJELL !! killen TRAKKASSERAR MIG! Varning eller klapp på Axeln? Ah..just det jag..han BETALAR för det =)

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          #13
                          Hmm, iofs är jag över 40, men minnet är inte så dåligt ännu så jag inte skulle komma ihåg om jag frågat något. Har du en länk till min fråga?
                          Och puttefnask är jag inte. Inte liten pojke heller, men jag tackar för komplimangen.
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Azur
                            • March 2003
                            • 12946

                            #14
                            Asså... Kjell äger den här siten. Det är hans personliga egendom, som han låter dig använda gratis. Att offentligt gnälla över att den som äger forumet privat har varnat en i email är alltså inte en bra idé, även om vi alla höll med dig skulle det inte spela någon roll - för det är hans forum.

                            Mitt tips: släpp saken och gå vidare.
                            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                            Kommentar

                            • Scslar
                              Banned
                              • December 2010
                              • 51

                              #15
                              Ansjo, du som är en gammal trotjänare och betalar för ingenting..hur känns det? Jag byter nick och IP o kommer in med min profession igen..Alles gutt eller vad? =)

                              Kommentar

                              Arbetssätt...