Ångest

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miluhe
    • June 2006
    • 2090

    Ångest

    Har ett 450l kar med malawi. Börjar bli trött på malawis. Tycker det skulle var mer kul att bygga upp ett med snygg bakgrund med btnmoduler snygga växter, verkligen lägga ner själen i karet. Problemet är att jag har några få malawis som är så snygga som jag haft i några år. Suck blir jobbigt att göra av med dem.
    När det är aktuellt kommer jag att annonsera här på zoopet, resten får lämnas i djuraffären.
    Ville bara skriva av mig, för visst är det så att även fiskar fäster man sig vid. Men när det inte känns roligt med just det karet är det dags att göra något eller hur?
    Senast redigerad av miluhe; 06 June 2008, 00:51.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Jag håller med dig, känner man att man står i ett hörn och stampar så är det läge att göra något.
    Och du har det ganska väl förspänt som har lite BTN att modellera med och jag kan tänka mig vad kul det kan bli.
    Se till att du gör detta under hösten då det inte är så kul att fixa och trixa med karen nu under den varmare årstiden, så känner jag det iaf.
    Det är lite att vi är inne i samma banor, och därför jag bestämde mig att sälja mitt 960 för ett nytt projekt.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • miluhe
      • June 2006
      • 2090

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Jag håller med dig, känner man att man står i ett hörn och stampar så är det läge att göra något.
      Och du har det ganska väl förspänt som har lite BTN att modellera med och jag kan tänka mig vad kul det kan bli.
      Se till att du gör detta under hösten då det inte är så kul att fixa och trixa med karen nu under den varmare årstiden, så känner jag det iaf.
      Det är lite att vi är inne i samma banor, och därför jag bestämde mig att sälja mitt 960 för ett nytt projekt.
      Visst e de så nu är det sommar o karen ligger på is(förutom vattenbyten)
      Vad är ditt nya projekt?

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Hoppas att inte frugan läser detta, men jag köpte en ny V70 och i samband med detta lovade jag att byta ut mitt 960 mot ett mindre kar.
        Så jag ska beställa ett med ca-måtten 160x65x90 så blir karet mindre på ett håll iaf! I detta åker det nog i en BTN Miniamazonas och mina diskus samt malar. Tetrorna jag har nu byter jag antagligen ut mot någon annan stimmare, men vilken har jag inte bestämt ännu.
        Det var hemma en kille från Linköping (eller lidköping?) i måndags och tittade på karet och det hänger på om han kan få hjälp att bära in karet i sin lägenhet.

        Då blir det en ny projekttråd både för dig och mig till hösten?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • miluhe
          • June 2006
          • 2090

          #5
          Hoppas han tar karet. Det med frugan bara lugn till sist kanske hon är mer intresserad än du
          Min man var noll intresserad nu är han goldmedlem, med på fester i syd, vill ha eget kar som bara är hans, o fotar så det finns hopp

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Frugan är från Thailand och det enda av intresse hon har med mina kar är nog räkkaret då Thailändare gärna käkar dessa småttingar.
            Fast hon tycker det är synd att alla lekarna av diskusarna blir mat till de andra fiskarna i karet så det blir snart att dra igång en lekkub för ett par åtminstonde.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • MattiasL
              • September 2006
              • 1479

              #7
              Om du drar upp lite diskusar så kanske det kan betala lite av bensinen som du ska bränna i din nya bil? Det är kanske ett bra argument för att skaffa en lekkub?
              Qui audet adipiscitur!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #8
                Lekkuberna är redan ordnade, det var bara storleken på det stora karet frugan retade sig på!
                Det dyra med nytt kar är annars bakgrunden och att man får köpa allting nytt såsom pump, belysning, sand, ställning mm mm och då skulle jag behövt ett antal kullar på diskusarna....
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                Arbetssätt...