Vilket spel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Abel
    • April 2017
    • 2

    Ursprungligen postat av Axman
    Pff, har återupplivat en amiga 500 nu och spelar sim city, monkey island 2 och popolous

    Guybrush: How much wood could a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?
    Carpenter: A woodchuck would chuck no amount of wood since a woodchuck can’t chuck wood.
    Guybrush: But if a woodchuck could chuck and would chuck some amount of wood, what amount of wood would a woodchuck chuck?
    Carpenter: Even if a woodchuck could chuck wood and even if a woodchuck would chuck wood, should a woodchuck chuck wood?
    Guybrush: A woodchuck should chuck if a woodchuck could chuck wood, as long as a woodchuck would chuck wood.
    Carpenter: Oh shut up.
    Haha, nu blev jag riktigt sugen på att köpa mig en gammal Amiga 500 och återuppleva de gamla godingarna: Sim City, Popolous och Monkey Island. Riktiga höjdarspel allihop :-)
    Senast redigerad av Abel; 12 May 2017, 15:10.

    Kommentar

    • Varabo
      • April 2017
      • 7

      The Last Of Us. Jag väntar otåligt på uppföljaren.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Ursprungligen postat av Varabo
        The Last Of Us. Jag väntar otåligt på uppföljaren.
        Sett teasern?
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Varabo
          • April 2017
          • 7

          Ursprungligen postat av Shepard

          Sett teasern?
          Ja, jag har nog sett allt tror jag.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Ursprungligen postat av Varabo

            Ja, jag har nog sett allt tror jag.
            Ellie är lite sur tror jag Fireflies borde vara oroliga
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • ICC
              • November 2006
              • 1310

              Jag starta upp mitt "gamla" BF3 efter att jag läst i denna tråden. Var kul att slöspela lite faktiskt.

              Kommentar

              • Varabo
                • April 2017
                • 7

                Ursprungligen postat av Shepard

                Ellie är lite sur tror jag Fireflies borde vara oroliga
                Hon är nog väldigt sur. Tror nog att Joel ligger mer illa till, när hon får veta. :/

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Ursprungligen postat av Varabo

                  Hon är nog väldigt sur. Tror nog att Joel ligger mer illa till, när hon får veta. :/
                  Tja, nja, jag tror att hon vet redan, och att det är därför hon är så förbannad så hon rensar ett helt hus på Fireflies. Gissar att Joel har berättat för Ellie att (spoiler) Fireflies faktiskt tänkte döda henne, utan hennes vetskap eller medgivande (hon var ju medvetslös), utan nå'n som helst garanti för att det faktiskt skulle resultera i ett vaccin. Om jag inte minns fel, så hade de försökt flera gånger tidigare, och misslyckats. Och nu är hon ute efter hämnd på Fireflies, och i teasern verkar det som om Joel inte är heltänd på den idén. Det är i alla fall min teori
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Håller på med Horizon Zero Dawn... Stackars PS4 Pro, den blir nog blir pressad till sitt yttersta, HZD är osannolikt snyggt. Och än så länge är det dessutom riktigt bra, och stämningsfullt. Trico (The Last Guardian) har, i min bok, fått konkurrens som årets spelkaraktär av Aloy, ett rödhårigt yrväder med grym frisyr. Watch out, Ms. Croft...
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Apropå Ms. Croft... har nyligen kört klart Rise of the Tomb Raider, det andra spelet i Crystal Dynamics reboot av Tomb Raider. Och visst, det (och det förra) är väl helt ok, spännande, med bra grafik, och en Lara som känns mer mänsklig än nå'nsin. Men det finns några problem, med hela rebootgrejen i allmänhet, och RotTR i synnerhet. Crafting och en massa side missions känns inte direkt som de klassiska Tomb Raider man är van vid. Crystal Dynamics gjorde ju TR Legend, TR Underworld och TR Anniversary innan rebooten, och de markerade slutet för de "gamla" Tomb Raiderspelen, som var linjära, och lite mer rakt på sak, utan crafting och en massa side missions som tar fokus från själva huvudstoryn. Att CD dessutom har valt att i det här (och det förra) spelet valt att ta ut ordet "Tomb" ur "Tomb Raider" och göra dem till "optional challenge tombs" utan fiender känns ju också lite skumt. Rent historiskt så har ju Tomb Raider varit mer likt spel som Uncharted, det vill säga linjära, utan en massa sidotrams, med fullt fokus på huvudstoryn, och huvudkaraktärerna. Så känns det faktiskt som om storydrivna spel med välutvecklade karaktärer borde vara, vem vill t.ex se en film där halva filmen visar karaktärerna bara springa runt planlöst och göra en massa saker som inte har mycket med huvudstoryn att göra? Så en del ändringar de har gjort i andra och första rebooten av TR känns inte som förbättringar, och har liksom tagit bort lite av den gamla Tomb Raiderkänslan. En sak som dock fortfarande känns Tomb Raider är att hon dödar en ansenlig mängd utrotningshotade djur (i Tomb Raider II t.ex skjuter hon väl fler snöleoparder än som existerar i verkligheten).

                      Vad det gäller just Rise of the Tomb Raider så var de första 2/3 av det rätt bra (med de nackdelar jag skrivit om ovan), medan slutet kändes en aning hafsigt med en del lösa trådar. Och vad som hände med Laras största hatobjekt i spelet kändes lite som en efterkonstruktion, men så visades det efter eftertexterna också. Se'n har vi ju valet av miljöer i spelet, och att hon i stort sett bara befinner sig i en enda del av världen känns inte heller särskilt mycket Tomb Raider. Visst, hon har befunnit sig på svinkalla ställen i de äldre spelen också (hennes Antarktisoutfit från Tomb Raider III finns t.ex med som bonusoutfit i specialversionen till PS4), men då har hon ju rest runt mer, och även besökt betydligt varmare ställen, som man mer förknippar med just "tombs" (gravkamrar).

                      Fienderna betedde sig också lite underligt, i vissa strider verkade de både döva och blinda, medan de i andra hade betydligt skarpare sinnen.

                      RotTR och det förra spelet är ju så kallade prequels, och ska visa hur och varför Lara blir den hon är i de äldre spelen, och gissningsvis kommer det väl åtminstone en prequel till innan ändarna möts, så att säga. Förhoppningsvis låter de henne då resa runt mer, och att det ska utspela sig mer i "Tomb Raider-esque" miljöer. Craftingen och alla side missions får man nog stå ut med, för det verkar ju som om de numera är ett fast inslag i Crystal Dynamics Tomb Raider, och det känns lite som att "det ska vara så" i moderna spel, tyvärr. Kanske inte så mycket för att det faktiskt passar in, utan för att tekniken tillåter det. Och mer innehåll måste ju göra spelet bättre... eller?
                      Senast redigerad av Shepard; 23 July 2017, 20:39.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • digitaltolks
                        • August 2017
                        • 1


                        Jag starta upp mitt "gamla" BF3 efter att jag läst i denna tråden.
                        arabisk tolk
                        somaliska tolk
                        dari tolk

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Är väl halvvägs in i Uncharted: The Lost Legacy... Än så länge är väl Chloes och Nadines relation ungefär vad man kan förvänta sig, och jag hoppas verkligen att det slutar så också. De har, för det första, helt olika åsikter om hur uppdraget bör skötas, och för det andra, de står på olika sidor om Nate. Chloe är en av hans bästa vänner, och Nadine vill se honom död, så det skulle verkligen inte vara logiskt om spelet slutar med att Chloe och Nadine blir bästa kompisar. Snarare borde det sluta med en rejäl uppgörelse dem emellan Som Chloe förhoppningsvis vinner. Hon är ju kvinna, så hon tillåts kanske få in några träffar på Nadine, till skillnad från stackars Nate i Uncharted 4.

                          Chloe kanske inte är direkt laglydig, men hon har ju i alla fall själ och hjärta som hon lägger ner i det hon gör, och är väl mer som Nate, mer intresserad av själva äventyren och historierna bakom sakerna hon letar efter, medan Nadine är en kallhamrad legosoldat/gängledare som mest verkar vara ute efter makt och pengar. Och jag tyckte INTE om henne i Uncharted 4, dels på grund av hennes personlighet, och dels för att det var lite väl uppenbart att stackars Nate inte fick lov besegra en kvinnlig antagonist, hur mycket hon än förtjänade det.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Klarade Uncharted: The Lost Legacy för ett antal dagar se'n... Som vanligt när det gäller Naughty Dog så är det omöjligt vackert, med bra story, välskriven dialog, och bra röstskådespeleri. Men som vanligt fanns där också en del rätt frustrerande strider, särskilt mot slutet. Och vissa inslag kändes rätt återanvända från tidigare spel i serien. Och Nadine... Tja, spela det och se själva. Eller kolla på Youtube.

                            Men på det hela taget ett bra spel, som var lagom långt, kanske något kortare än de tidigare.
                            Senast redigerad av Shepard; 10 September 2017, 11:55.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Life is Strange... yes indeed!
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • JeffJones
                                • March 2020
                                • 2

                                öster eller väster är fifa bäst. nyligen har jag börjat fifa 20 och det är fantastiskt. vem som helst kan prova det hemma, förbli säkert och säga hejdå till coronavirus.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...