Jag har slutat att röka med Champix o Allan Carr!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    Ursprungligen postat av Joacim
    Uj, gräsänkling och riktiggt röksugen under några tillfällen idag... Men neh.
    /J
    Ha ha... Det är första gången jag har sett en felstavning på dig så det var nog fullt ös hos gräsänklingen.. eller öst fullt..
    Kul att du klarade det!!!

    Nelly.. Hela min familj hade svårt att sova hela nätter när vi hade slutat.. Nu sover vi bra igen.. Det gav med sig ganska fort för oss..

    Åhh.. Vad skönt att man är fri... Vilken underbar sommar det ska bli..
    Vi har bokat en resa till Kroatien för att garantera oss sol.. Flygresan är bara 3 timmar så det ska väl lillgrabben fixa, han är då 4 år. Han är en riktig liten Emil som pillar och ficklar med allt hela tiden, man får passa så han inte öppnar nödutgången på planet eller något sådant.. Han är lik sin far..
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • Joacim
      • December 2003
      • 964

      Hehe, jo.. Jag såg det där extra g't men just då så spelade inte det någon roll eftersom jag då, liksom nu, slogs mot drivet att få mig en "fix" nikotin. Det är faktiskt litet roande att lyssna på den inre konflikten nu när den kan ge sig in i riktigt ologiska resonemang. T.ex. "Varför skall jag sluta röka för??!!?!" följer en rak motsatt logik än "Varför skall jag röka?" och trots att argumenten kan tyckas logiska så är de helt rubbade

      Himla bra argument för att röka:

      * Men... jag är ju rökare ju! Jag har varit det större delen av mitt liv så varför sluta?
      * Vem är jag nu om jag inte har min identitet som rökare?
      * Åh, blåa skyar... Knappt någon vind och vågorna kluckar... På den där stenen, nere vid havet, skulle jag vilja ta en cigg... DET hade varit livskvalitet...
      * Tankepausen man får när man tar en cigg blir numera ett asocialt beteende eftersom man inte längre har en "anledning" att knata iväg i ensamhet.

      Det där var några korta men ack så felaktiga resonemang. De längre, vilka har mer tyngd i argumenten, får vänta litet eftersom jag försöker slå dem ifrån mig ett tag till.

      /J *recovering nicotinaddict*

      BTW... Nehe du! Inget ös var det här inte! Inte ens den minsta lättöl... Tragiskt men sant.
      Det finns 10 sorters människor här på jorden.
      De som förstår binära tal och de som inte gör det.

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        Det var just det som var sååå skönt för mig när jag slutade röka nu till skillnad från de andra gångerna jag har slutat, det var just att det inte fanns någon konflikt, det fanns inget "ursäktssökande" för att ta den där ciggen. Varje gång jag har känt ett sug så har jag tänkt
        "ja just det, jag har ju slutat"...

        That´s it... end of discussion...
        Däremot har jag som sagt tagit ersättning, just nu sitter jag och dricker grönt te för att inte bara käka godis och annat onyttigt när jag känner suget/tomheten..
        Senast redigerad av Katharina; 24 March 2008, 15:28.
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          Hur går det för er med rökningen??? Och hur mår ni???

          Här går det fortfarande jättelätt.. Det är andra som påminner mig om att jag har rökt, nej fel varit storrökare, jag själv glömmer bort det.

          Kroppen börjar att hitta tillbaka igen. Någonting hände ju med min ämnesomsättning. Jag åt först mycket godis när jag slutade röka och när jag märkte att jag för första gången i mitt liv gick upp i vikt så drog jag ner på godiset när jag var nöjd med vikten (har ju alltid varit lite väl smal) men trots att jag höll igen litegrann fortsatte jag att gå upp i vikt.

          Det slutade på 70 kg vilket är mycket för mig även om jag fortfarande är smärt med mina 175 cm.
          Nu börjar jag att dala igen, det har gått sakta men säkert den senaste månaden och nu ligger jag på 66 kg.. Jag gick alltså från 60-62 kg till 70-72 kg på 1 månad!!!!
          Nu är det ett halvår sedan jag slutade röka.

          Det märks iaf att hela kroppen börjar fungera som vanligt igen efter att ha varit förgiftad i såååå många år... Underbart!!!
          Senast redigerad av Katharina; 05 May 2008, 13:28.
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          • Joacim
            • December 2003
            • 964

            Grattis till halvåret! Här är det bara 10 veckor på Fredag men det funkar iallafall.
            /J
            Det finns 10 sorters människor här på jorden.
            De som förstår binära tal och de som inte gör det.

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              Ursprungligen postat av Joacim
              Grattis till halvåret! Här är det bara 10 veckor på Fredag men det funkar iallafall.
              /J
              Vaddå bara.. Början är ju värst... Super.. Grattis!!! och som sagt, vi gör ju en insats för miljön också..
              Vad mycket stålar man har också... Jag har märkt skillnad, det har jag inte gjort förrut när man har slutat. Men ciggen är ju så attans dyr så nu märks det faktiskt ordentligt i plånboken, tycker jag...
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              • Katharina
                • December 2006
                • 4045

                Hej alla rökare och ickerökare.. Hur går det med rökningen numera...

                Jag är fortfarande fri och glömmer bort att jag har rökt.. Jag mår bra men har inte gått ner helt det jag gick upp när jag slutade för typ 8 månader sen.. Nu var jag ju så spinkig innan så BMI är ju bra nu men sen kan man ju vilja ha det rätt placerat så nu är det Pilates, situps och powerwalks dagligen...

                Har haft någon envis influensa i typ en månad nu som började med jättehög feber.. Ingen annan har haft det enda minsta symtom.. Jag började misstänka sorkpest lr något men nu har tanken kommit att det är för att man har slutat röka.. Folk berättar om andra som har slutat och varit sjuka typ ett år...
                Shit, om man hade fortsatt att röka så hade man väl varit död på några år isf...

                Hur som haver går det superlätt för mig... Inga problem alls.. Fattar ingenting...
                Ha dé bäst... Tina

                Kommentar

                • kaj.p
                  • June 2002
                  • 2952

                  Ja den sista augusti är det 1 år sedan jag slutade och då efter 38 år med nikotin. 20 som rökare o 18 år som snusare.
                  Jag tog Zyban och är fortfarande förvånad hur enkelt det var. Men det skall villigt erkännas det finns fortfranade stunder då man är sugen och man kommer också på sig med o leta i fickan efter snusdosa.
                  Vanans makt är stor.
                  Nordiska Diskus Sällskapet
                  Hallandsakvaristerna
                  BAK Gcg Maf NCS

                  Kommentar

                  • NIC
                    • January 2008
                    • 5121

                    Ursprungligen postat av Joacim
                    Hehe, jo.. Jag såg det där extra g't men just då så spelade inte det någon roll eftersom jag då, liksom nu, slogs mot drivet att få mig en "fix" nikotin. Det är faktiskt litet roande att lyssna på den inre konflikten nu när den kan ge sig in i riktigt ologiska resonemang. T.ex. "Varför skall jag sluta röka för??!!?!" följer en rak motsatt logik än "Varför skall jag röka?" och trots att argumenten kan tyckas logiska så är de helt rubbade

                    Himla bra argument för att röka:

                    * Men... jag är ju rökare ju! Jag har varit det större delen av mitt liv så varför sluta?
                    * Vem är jag nu om jag inte har min identitet som rökare?
                    * Åh, blåa skyar... Knappt någon vind och vågorna kluckar... På den där stenen, nere vid havet, skulle jag vilja ta en cigg... DET hade varit livskvalitet...
                    * Tankepausen man får när man tar en cigg blir numera ett asocialt beteende eftersom man inte längre har en "anledning" att knata iväg i ensamhet.
                    Det där var några korta men ack så felaktiga resonemang. De längre, vilka har mer tyngd i argumenten, får vänta litet eftersom jag försöker slå dem ifrån mig ett tag till.

                    /J *recovering nicotinaddict*

                    BTW... Nehe du! Inget ös var det här inte! Inte ens den minsta lättöl... Tragiskt men sant.
                    Det där är fanimej en helt suverän beskrivning på skiten Jocke!!
                    Ungefär vad jag brottas med.. Har rökt i 15 år och skulle nog för tillfället inte kunna sluta, låter så jävla dumt, men är inte motiverad till att sluta...

                    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                    Kommentar

                    • Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

                      Ursprungligen postat av NIC
                      Det där är fanimej en helt suverän beskrivning på skiten Jocke!!
                      Ungefär vad jag brottas med.. Har rökt i 15 år och skulle nog för tillfället inte kunna sluta, låter så jävla dumt, men är inte motiverad till att sluta...
                      Läst tråden från början kanske... Vi peppade varandra en hel del där!!! Den enda motivationen du behöver är plånboken och hälsan och stanken och hetsen efter cigg, tändare, hinna före bussen, under kisspausen på mötet, ha pengar, hitta kiosk.
                      Du är styrd, ägd..
                      Där är din motivation...
                      Ha dé bäst... Tina

                      Kommentar

                      • Joacim
                        • December 2003
                        • 964

                        Uj, jag har, under ett par veckor, verkligen känt för att börja röka. Det är en abstinens precis lika stor som den var när man hade slutat men med skillnaden att den inte går över på de där få minuterna som det tidigare tog. Jag tror mig ha identifierat källan och även om det inte är sann abstinens så är jag samtidigt säker på att symptomen hade lugnat sig med lite gammalt hederligt "suga ner rök i lungorna"...

                        Men jag har fortfarande inte tagit steget tillbaka och återförslavat mig. Troligtvis gör jag det inte heller. Nu är det uh... 25 veckor sedan jag rökte sist. Dags att knäcka en pilsner för det!
                        /J
                        Det finns 10 sorters människor här på jorden.
                        De som förstår binära tal och de som inte gör det.

                        Kommentar

                        • Katharina
                          • December 2006
                          • 4045

                          Ursprungligen postat av Joacim
                          Uj, jag har, under ett par veckor, verkligen känt för att börja röka. Det är en abstinens precis lika stor som den var när man hade slutat men med skillnaden att den inte går över på de där få minuterna som det tidigare tog. Jag tror mig ha identifierat källan och även om det inte är sann abstinens så är jag samtidigt säker på att symptomen hade lugnat sig med lite gammalt hederligt "suga ner rök i lungorna"...

                          Men jag har fortfarande inte tagit steget tillbaka och återförslavat mig. Troligtvis gör jag det inte heller. Nu är det uh... 25 veckor sedan jag rökte sist. Dags att knäcka en pilsner för det!
                          /J
                          Ha ha.. Där är du ju.. Jag undrar var Ramnissan mfl håller hus.. Det var också ett tag sen...
                          Det låter attans plågsamt det där..
                          Here is the deal: Antingen så börjar du att röka igen och så är du åter ägd och styrd,
                          eller så bestämmer du dig att du aldrig mer ska ha en enda jä*la cigg till. Punkt.

                          Det går ju inte att hålla på sådär, självplågeri... Akta så du inte blir alkis på kuppen, jag tyckte att spriten lr vinet rättare sagt, var ett mkt trivsamt substitut.. Fick hålla igen där lite.. Köpte pavor istället för dunkar för det tar lite tid att korka upp dem också...
                          Senast redigerad av Katharina; 22 August 2008, 22:36.
                          Ha dé bäst... Tina

                          Kommentar

                          • Joacim
                            • December 2003
                            • 964

                            Bah, det är 50% risk oavsett ty antingen börjar man eller så gör man det inte ;P
                            Det finns 10 sorters människor här på jorden.
                            De som förstår binära tal och de som inte gör det.

                            Kommentar

                            • JojjeN
                              • June 2008
                              • 3567

                              Ang. rökning så kommer jag aldrig börja, eller ens testa.

                              Varför göra något som man VET troligen kommer leda till kroniskt gula tänder, dålig andedräkt, förtidig död, lungcancer, sköra ben, lungsot (Tror jag det heter), och att folk runt en lider av att få rök i fejset?

                              Men ger man allt det för att "vara cool" från början, så har man ju valet.

                              Obs, inte riktat mot någon här i tråden, så ta inte åt er om ni inte känner för det.
                              Tillbaks efter paus.

                              Kommentar

                              • Katharina
                                • December 2006
                                • 4045

                                Ursprungligen postat av Joacim
                                Bah, det är 50% risk oavsett ty antingen börjar man eller så gör man det inte ;P
                                Ha ha... Ja, men man behöver ju inte vara martyr på kuppen.... Om du bestämmer dig och inte någonsin överväger att börja igen så är det ju inget plågsamt att vara ickerökare utan bara så attans skönt att slippa skiten...
                                Ha dé bäst... Tina

                                Kommentar

                                Arbetssätt...