Jag har slutat att röka med Champix o Allan Carr!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lenita
    • June 2003
    • 850

    #91
    Ursprungligen postat av Ramnissan
    Om man lyckas att sluta med något som man har mått dåligt av under många år, varför ska man då inte få ropa ut sin stolthet och glädje över detta. Berätta för hela världen att det går att sluta även om man själv knappt trott det efter alla försök!? Sedan är det ju så att man gärna vill hjälpa andra att sluta när man klarat det själv efter många om och men. När man upptäcker att det inte var så svårt som man trodde och att man lever ett underbart gott liv utan cigg/snus så vill man berätta detta, en sund och naturlig reaktion enligt mig.
    Kallar du det för att vara nyfrälst så kommer jag vara en nyfrälst när jag slutat OCH en fegis..
    Amen!
    ____________________________________
    Pax vobiscum!

    Kommentar

    • Ramnissan
      • October 2007
      • 514

      #92
      Ursprungligen postat av Lenita
      Amen!

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #93
        Ursprungligen postat av Lenita
        Så sant så! Man kan ju bara ana hur illa man själv har luktat! Och jag som har jobbat som servitris - stackars gäster. Tänk dig att man just tagit ett snabbt bloss och sen kommer in och lutar sig över en stackare med normalt luktsinne. *ryser*
        Men folk luktar verkligen illa. Det är hemskt. Fattar inte varför.
        Ja, och jag menar inte bara rökare, men när jag var rökare så kände jag ju det inte för jag luktade väl ännu värre själv. Nej, men luktsinnet var ju sämre.
        Jag undrar och folk mellan 30-50 inte har förstått att det är dags att börja med tandtråd, tuggumi och munskölj??? Tror de att de är 20 fortfarande???
        Hua hua...

        Ja, förhoppningsvis är vi friska fegisar också... Amen!
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Raketforskaren
          • March 2006
          • 170

          #94
          Ursprungligen postat av Katharina
          Ja, och jag menar inte bara rökare, men när jag var rökare så kände jag ju det inte för jag luktade väl ännu värre själv. Nej, men luktsinnet var ju sämre.
          Jag undrar och folk mellan 30-50 inte har förstått att det är dags att börja med tandtråd, tuggumi och munskölj??? Tror de att de är 20 fortfarande???
          Hua hua...

          Ja, förhoppningsvis är vi friska fegisar också... Amen!
          Jag håller med. För att inte tala om tungskrapan. Det enskilt effektivaste verktyget (möjligtvis bortsett tandborsten) för att bli av med unken andedräkt.

          Kommentar

          • Joacim
            • December 2003
            • 964

            #95
            Usch ja... detta rökande... Själv är jag väl snart inne på mitt 20'e år som rökare (eller är det 19?) och kommer sluta med assistans av Zyban. Datumet är satt till den 29'e Feb (eftersom det är ett löjligt datum som bara återkommer vart 4'e år...) och jag har god förhoppning om att det skall gå bra.

            Det sämsta sättet att få en rökare att sluta är dock att _säga_åt_henom_ att denne _skall_ sluta för annars... garanterat kommer rökaren att fortsätta oavsett hur beslutsam han/hon var innan detta ultimatum. Precis som tidigare sagt så finner vi alltid anledningar till att fortsätta röka som är _hur_bra_som_helst!

            Fortsatt lycka åt er som försöker eller har slutat. Jag är snart ibland er
            /J
            Det finns 10 sorters människor här på jorden.
            De som förstår binära tal och de som inte gör det.

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              #96
              Stinke lever!!!

              Ursprungligen postat av Raketforskaren
              Jag håller med. För att inte tala om tungskrapan. Det enskilt effektivaste verktyget (möjligtvis bortsett tandborsten) för att bli av med unken andedräkt.
              Ja, vilken underbar uppfinning.. Nu finns det ju superbra tandborstar med tungskrapor på baksidan.. Underbart efter morgonkaffet som gärna lämnar en smakrik beläggning på tungan...

              Ytterligare en sak som retade gallfeber på mig i somras var dessa 30-60 åriga karlar som inte har upptäckt deon eller våtservetter när de ska åka kommunalt utan tvärt om vädrar sig under armarna varma sommardagar på bussen genom att lyfta upp armarna..

              Först åkte jag en knökfull t-bana från Odenplan och fick svettiga manliga armhålor framför näsan så jag nästan inte fick luft (de höll ju i handtagen uppe i taket).. När jag efter T-centralen hamnade framför en 30 tjej som luktade gott fick jag nästan lust att tacka henne för att hon luktade så gott!!!
              Så kommer jag på lokalbussen och en karl i 50 års åldern med t-shirt på sig sätter händerna bakom huvudet och luftar armhålorna så vi bakom höll på att svimma av den stinkande, skarpa svettlukten.

              Jag lovar att jag bokstavligen hade lust att göra som de där gamla tanterna och drämma handväskan i huvudet på honom och säga "vet hut snuskhummer"... Köp deo och våtservetter om du svettas så här och ska åka buss"... Det är sjutton ouppfostrat och oempatiskt.. Cykla då istället!!!
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              • Ramnissan
                • October 2007
                • 514

                #97
                Ursprungligen postat av Katharina
                Ja, vilken underbar uppfinning.. Nu finns det ju superbra tandborstar med tungskrapor på baksidan.. Underbart efter morgonkaffet som gärna lämnar en smakrik beläggning på tungan...

                Ytterligare en sak som retade gallfeber på mig i somras var dessa 30-60 åriga karlar som inte har upptäckt deon eller våtservetter när de ska åka kommunalt utan tvärt om vädrar sig under armarna varma sommardagar på bussen genom att lyfta upp armarna..

                Först åkte jag en knökfull t-bana från Odenplan och fick svettiga manliga armhålor framför näsan så jag nästan inte fick luft (de höll ju i handtagen uppe i taket).. När jag efter T-centralen hamnade framför en 30 tjej som luktade gott fick jag nästan lust att tacka henne för att hon luktade så gott!!!
                Så kommer jag på lokalbussen och en karl i 50 års åldern med t-shirt på sig sätter händerna bakom huvudet och luftar armhålorna så vi bakom höll på att svimma av den stinkande, skarpa svettlukten.

                Jag lovar att jag bokstavligen hade lust att göra som de där gamla tanterna och drämma handväskan i huvudet på honom och säga "vet hut snuskhummer"... Köp deo och våtservetter om du svettas så här och ska åka buss"... Det är sjutton ouppfostrat och oempatiskt.. Cykla då istället!!!
                *asg* Jag kommer att ta bilen när jag ska någonstans nu när jag slutar röka, det ser jag det! Sedan ska jag nog införskaffa en vacker näsduk som jag parfymerar med någon härlig doft som jag kan sätta framför näsan om det behövs. Lite diskret fisförnämnt

                Kommentar

                • Katharina
                  • December 2006
                  • 4045

                  #98


                  Nej... Jag vet.. Man skaffar en deospray och sprutar på alla som luktar svett på bussen!!!! Som en sån där fanatiskt städtant!!! Och så säger man "o fy, o fy" varje gång... Ha ha.. jag tror på fullt allvar att alla stinkande karlar skulle rodna och skämmas.. ha ha.. man skulle ha en dold kamera med..

                  Hmm.. Här är jag förresten.. Har ju lärt mig att lägga in lite bilder nu.. Men så riktigt haj är jag inte.. Men karln tog en bild iaf...
                  Senast redigerad av Katharina; 09 February 2008, 18:50.
                  Ha dé bäst... Tina

                  Kommentar

                  • Ramnissan
                    • October 2007
                    • 514

                    #99
                    Ursprungligen postat av Katharina


                    Nej... Jag vet.. Man skaffar en deospray och sprutar på alla som luktar svett på bussen!!!! Som en sån där fanatiskt städtant!!! Och så säger man "o fy, o fy" varje gång... Ha ha.. jag tror på fullt allvar att alla stinkande karlar skulle rodna och skämmas.. ha ha.. man skulle ha en dold kamera med..

                    Hmm.. Här är jag förresten.. Har ju lärt mig att lägga in lite bilder nu.. Men så riktigt haj är jag inte.. Men karln tog en bild iaf...
                    Jaaaa..*skrattar så tårarna rinner* Lysande idé!

                    Kommentar

                    • Joacim
                      • December 2003
                      • 964

                      Argh... Så är man rökfri sedan 22-tiden i Fredags. Planen var att mumsa Zyban (som jag ändå hade köpt) men efter att ha läst på litet mer om biverkningarna så kastade jag dem åt sidan tillsammans med nikotin-tuggumin och all världens "hjälpmedel".

                      Jag vill inte röka, jag tänker inte röka och jag behöver inte röka... och det där funkar på något sätt. Visst påverkas kroppen och sinnet av abstinens men det var ju väntat och kommer gå över.

                      Anledningen till varför jag, redan nu, kan säga att jag slutat röka är att jag faktiskt inte vill längre. Den perioden är över och jag behöver den inte. Dessutom är jag erkänt väldigt envis ja, in absurdum har vissa påstått
                      Jag kommer säkert få spatt ibland och längta efter den, säkert att bli deprimerad, säkert att förbanna min känsla av att inte vilja fortsätta.

                      Det känns litet skumt det här för varje gång som abstinensen sparkar mig så hårt den kan så kommer den lilla rösten som säger "Jamen... jag vill ju inte längre" och då blir det som om man betraktar symptomen utifrån. Abstinensen är ju ett skäl till varför jag inte vill just för att den är tvingande och jag gillar inte att bli tvingad oavsett hur mycket man ljugit för sig själv tidigare.

                      Nåväl, det här skall gå bra och denna våren kommen min näsa att få njuta lite mer än vad den fått göra de senaste 20 åren

                      /J
                      Det finns 10 sorters människor här på jorden.
                      De som förstår binära tal och de som inte gör det.

                      Kommentar

                      • nelly.trott
                        • December 2007
                        • 355

                        i fredags kväll slutade jag och min man röka utan hjälp ! typ tuggummi eller anant , bara bestämde vi oss att inte röka mer !
                        det känns konstigt men det klarar vi !!!!
                        När du vill att något skall försvinna,
                        kan du låta svavelsyra över detta rinna.

                        Kommentar

                        • Ramnissan
                          • October 2007
                          • 514

                          Grattis till beslutet!
                          Själv, efter många om och men från väninnan, så slutade jag igår
                          Men jag gör det med hjälp nu i början, sedan tar jag bort den också.

                          Kommentar

                          • Ramnissan
                            • October 2007
                            • 514

                            Idag ringde det en kvinna från apotekets att sluta röka hjälp och vi hade ett givande samtal. Hon rundade av samtalet med att säga: -"Ja, du Lotta, jag kommer inte att ringa dig igen för du har SLUTAT röka. Min uppfattning är att du är en ickerökare och aldrig kommer att röka igen."

                            Ja, så ÄR det ju!!
                            Jag känner ingen saknad, ingen ångset, är inte deppig och mår precis hur bra som helst. Tänk att jag inte gjorde detta tidigare!!

                            Kanske Allen Carr hjälpte till slut?
                            Lycka till nu alla med ert rökfria liv!!

                            Kommentar

                            • Katharina
                              • December 2006
                              • 4045

                              Ursprungligen postat av Joacim
                              Argh... Så är man rökfri sedan 22-tiden i Fredags. Planen var att mumsa Zyban (som jag ändå hade köpt) men efter att ha läst på litet mer om biverkningarna så kastade jag dem åt sidan tillsammans med nikotin-tuggumin och all världens "hjälpmedel".

                              Jag vill inte röka, jag tänker inte röka och jag behöver inte röka... och det där funkar på något sätt. Visst påverkas kroppen och sinnet av abstinens men det var ju väntat och kommer gå över.

                              Anledningen till varför jag, redan nu, kan säga att jag slutat röka är att jag faktiskt inte vill längre. Den perioden är över och jag behöver den inte. Dessutom är jag erkänt väldigt envis ja, in absurdum har vissa påstått
                              Åhh.. grattis så här långt!!! Nej, jag tror att beslutet är viktigare än hjälpmedel.. Obs att jag skrev beslutet, för nu har jag kommit på skillnaden, det finns inget annat val. Beslutet är fattat.. Det är skillnaden mot förrut..

                              Jag är fortfarande "tjock" i mina ögon, hela 72 kg till mina 175 cm trots att jag håller igen på godis och går på afrikansk dans.. Shit.. Men än har jag inte beslutat mig för att inte käka godis utan jag går runt och funderar på om det är värt priset att ta nått.. Och jag som alltid har varit så spinkig kan ju inte räkna kalorier och sånt.. Phu... Nu blir det långpromenader... Tur att mamma köper hund...

                              Jag tror att det kommer att gå som en vals för dig med Joacim, när du har den inställningen... Nervärdera abstinensen mentalt istället för att uppgradera den. Varje gång den kickar in så le och tänk på att du inte längre är en knarkare utan en fri människa!!! Hmm välkommen in i dofternas/stankernas värld
                              Senast redigerad av Katharina; 04 March 2008, 23:04.
                              Ha dé bäst... Tina

                              Kommentar

                              • Katharina
                                • December 2006
                                • 4045

                                Ursprungligen postat av nelly.trott
                                i fredags kväll slutade jag och min man röka utan hjälp ! typ tuggummi eller anant , bara bestämde vi oss att inte röka mer !
                                det känns konstigt men det klarar vi !!!!
                                Ursprungligen postat av Ramnissan
                                Grattis till beslutet!
                                Själv, efter många om och men från väninnan, så slutade jag igår
                                Men jag gör det med hjälp nu i början, sedan tar jag bort den också.
                                Ursprungligen postat av Ramnissan
                                Idag ringde det en kvinna från apotekets att sluta röka hjälp och vi hade ett givande samtal. Hon rundade av samtalet med att säga: -"Ja, du Lotta, jag kommer inte att ringa dig igen för du har SLUTAT röka. Min uppfattning är att du är en ickerökare och aldrig kommer att röka igen."
                                Ja, så ÄR det ju!!
                                Jag känner ingen saknad, ingen ångset, är inte deppig och mår precis hur bra som helst. Tänk att jag inte gjorde detta tidigare!!
                                Kanske Allen Carr hjälpte till slut?
                                Lycka till nu alla med ert rökfria liv!!
                                Åhh.. Va roligt.. Grattis!!! Ha ha.. Vad glad jag blir.. Den här tråden har kanske gjort lite nytta... Jag har påverkat folk på jobbet och privat också så det känns som att det har spridit sig lavinartat...

                                Åhh.. Vilken härlig vår det kommer att bli i år
                                Senast redigerad av Katharina; 04 March 2008, 23:10.
                                Ha dé bäst... Tina

                                Kommentar

                                Arbetssätt...