Jag har slutat att röka med Champix o Allan Carr!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mayday
    • November 2005
    • 2085

    #61
    Ska också sluta röka
    men varje gång ja slutar händer nått tragiskt så ja söker tröst i cigg

    så undviker att sluta nu så kanske inget tragiskt händer :P
    ______________________________________________

    "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #62
      Ursprungligen postat av mayday
      Ska också sluta röka
      men varje gång ja slutar händer nått tragiskt så ja söker tröst i cigg

      så undviker att sluta nu så kanske inget tragiskt händer :P
      Jag är helt övertygad om att det inte händer tragiska grejer bara för att du slutar röka... Däremot så måste du sluta se ciggen som tröst...
      Om alla ickerökare befinner sig i ett tillfreds stadie på plus/minus noll... rökaren befinner sig alltid på minus utom när han tar en cigg och hamnar i samma stadie av tillfreds plus/minus noll som ickerökaren alltid befinner sig!!!

      Första
      gången du blir ledsen kommer du bli jättesugen.. andra gången sugen och tredje gången lite sugen...
      Första gången du blir arg är värst.. andra gången lättare osv...
      Min sambo muckade t om gräl för att få gå ut och ta en cigg!!!

      Det går inte lika bra för honom... han röker igen.. men kanske inte lika mycket... jag bryr mig inte mer än att jag försöker peppa honom.. ska tipsa honom om zyban eftersom han blev så aggressiv av Champix..
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #63
        Ursprungligen postat av surinam
        köpte en burk tobak idag, vi betalade 249:- innan jul, nu har de höjt till 369:-...nu blir det sista tobaken i mitt liv kan jag säga. Så jag gör lite bakvänt här, jag skriver först och läser sen. Hoppas ni har riktigt bra tips nu.
        Ha ha.. ja, jag tror på vad den där killen sa på radion.. man måste bara bestämma sig att NU!!! och sen måste man stoppa sig själv om man håller på att trilla dit eller börja om på nytt om man har trillat dit... (det gällde alla löften)...

        Sen när det gäller just rökning så var ju jag hjälpt av att vända på hela "tänket" kring cigg.. men du får väl läsa tråden...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • mammas nya kille
          • July 2007
          • 203

          #64
          har varesig rökat lr snusat sen nyår nu, funkar felfritt än så länge =) klarade även det för mig hårdaste testet; att inte ta en cigg efter några öl! hoppas man orkar hålla uppe viljan... lycka till allihop!

          Kommentar

          • Lenita
            • June 2003
            • 850

            #65
            Jag slutade också med hjälp av Champix. På min finska namnsdag den 25:e juli 2007 - så 25:e verkar vara ett bra datum (eller hur Guy? )

            Även jag fick en massa biverkningar, men klarade i alla fall 5 veckor med kuren. Efter det tog det drygt fyra månader att bli av med alla biverkningar. Jag gick också upp 8 kilo. Kan säga att varenda ett av kilona åt jag mig till med nöje. Jag är hellre knubbig än rökare.
            Efter att jag slutade med Champix gick jag ner 2 1/2 kilo på en dag - så lite var det väl läkemedlets fel också antar jag.
            Jag har även läst Allen Carrs båda böcker (dvs även den för kvinnor och håller med om att den blå är bättre), men lyckades inte sluta med hjälp av Mr Carr. Höll upp i två veckor eftersom min reaktion när boken var slut var "hjälp, nu måste jag ju sluta". Det är inget fel på böckerna, men jag håller inte med honom helt och hållet. Däremot tror jag att man måste ha "bestämt sig". Man måste däremot inte vara helt motiverad med Champix. Själv hade jag mer eller mindre gett upp efter många misslyckade försök.

            Något jag däremot håller med Allen Carr om är att ALLA kan sluta. Både min mamma och min pappa har varit inbitna rökare. Båda slutade efter 60. Mamma håller fortfarande på med nässpray och tuggummi. Pappa inspirerades av att jag slutade med Champix och började med det också för att få hjälp med att sluta med nikotintuggummina. Så nu är han också helt fri.

            Hade Champix funnits när jag var kring 20 så hade jag kanske slutat redan då, och jag hoppas verkligen att man lyckas få bort de obehagliga biverkningarna så att fler kan sluta röka med hjälp av detta fantastiska läkemedel.

            Jag håller tummarna för alla lyckliga icke-rökare som numera är Friiia!
            ____________________________________
            Pax vobiscum!

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              #66
              Ursprungligen postat av Lenita
              Jag slutade också med hjälp av Champix. På min finska namnsdag den 25:e juli 2007 - så 25:e verkar vara ett bra datum (eller hur Guy? )

              Även jag fick en massa biverkningar, men klarade i alla fall 5 veckor med kuren. Efter det tog det drygt fyra månader att bli av med alla biverkningar. Jag gick också upp 8 kilo. Kan säga att varenda ett av kilona åt jag mig till med nöje. Jag är hellre knubbig än rökare.
              Efter att jag slutade med Champix gick jag ner 2 1/2 kilo på en dag - så lite var det väl läkemedlets fel också antar jag.
              Jag har även läst Allen Carrs båda böcker (dvs även den för kvinnor och håller med om att den blå är bättre), men lyckades inte sluta med hjälp av Mr Carr. Höll upp i två veckor eftersom min reaktion när boken var slut var "hjälp, nu måste jag ju sluta". Det är inget fel på böckerna, men jag håller inte med honom helt och hållet. Däremot tror jag att man måste ha "bestämt sig". Man måste däremot inte vara helt motiverad med Champix. Själv hade jag mer eller mindre gett upp efter många misslyckade försök.

              Något jag däremot håller med Allen Carr om är att ALLA kan sluta. Både min mamma och min pappa har varit inbitna rökare. Båda slutade efter 60. Mamma håller fortfarande på med nässpray och tuggummi. Pappa inspirerades av att jag slutade med Champix och började med det också för att få hjälp med att sluta med nikotintuggummina. Så nu är han också helt fri.
              Hade Champix funnits när jag var kring 20 så hade jag kanske slutat redan då, och jag hoppas verkligen att man lyckas få bort de obehagliga biverkningarna så att fler kan sluta röka med hjälp av detta fantastiska läkemedel.
              Jag håller tummarna för alla lyckliga icke-rökare som numera är Friiia!
              Åhh, tack för infon... Jag tycker fortfarande att kaffet smakar garvsyra emellanåt så jag tror också att det tar längre tid för Champix att gå ur kroppen.. Jag har en massa vätska i kroppen och gick till läkaren för att kolla njurarna för säkerhets skull... det var ju inget fel där så det måste vara Champix för själva sluta röka kan väl inte göra att man samlar på sig vätska... Ett tag trodde jag att jag var gravid Panik... Är det någon som har märkt den biverkningen???
              Champix gör ju att magen stannar också så det var ju inte konstigt att du gick ner så mycket efter

              Många lägger ju bort boken när de börjar att känna att de är beredda att sluta... För mig var det nog kombin båda som gjorde att jag kunde sluta och att jag hade försökt flera gånger och märkte att det var allt svårare att få igång motivationen så det gick många år emellan försöken till sist...

              Sambon blev som sagt knäpp av Champix... Men helsnälla karl blev helt vild i ögonen när han skulle in på Konsum, typ.. Jag har en vänninna också som kände hur irritationen kröp i henne och hur hon högg helt våldsamt för minsta sak...
              Så jag hoppas också att liknande mediciner kan tas fram men som saknar dessa ruggiga biverkningar.. Men återigen.. vad är biverkningarna på att röka?!

              4 månader tog det för dig att bli av med medicinbiverkningarna iaf.. då vet jag... skönt att få min misstanke bekräftad.. trodde att kaffe kanske aldrig mer skulle bli gott.. jag är ju inte beredd att sluta med alla droger
              Senast redigerad av Katharina; 10 January 2008, 15:56.
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              • Lenita
                • June 2003
                • 850

                #67
                Hoppas det fortfarande går bra för dig Katharina. *håller tummarna*
                ____________________________________
                Pax vobiscum!

                Kommentar

                • Guy Palm
                  • March 2002
                  • 5720

                  #68
                  Hoppas detsamma, har haft ettårsjubileum som rökfri
                  Guy
                  ,Poecilia,SKS,GOC,

                  Kommentar

                  • Katharina
                    • December 2006
                    • 4045

                    #69
                    Ursprungligen postat av Lenita
                    Hoppas det fortfarande går bra för dig Katharina. *håller tummarna*
                    Tack detsamma... Jo, det går jättebra.. Det är omgivningen som påminner mig om att jag har varit rökare. Jag är tjock fortfarande (70 kg på 175 cm) helt normalt med andra ord men för mig som alltid har varit så spinkig så är jag riktigt tjock, rund o goo nu...
                    Tyvärr tyckte extrakilona att de gjorde sig bäst på magen och rumpan vilket jag inte håller med om. Nu har jag iaf hittat ett par nya jeans.. Nästan 3 storlekar större på 1 månad, tror nog att det är närmare 10 kg iaf...
                    Men det ska väl bli ordning på det med så småningom... Tänkte mig ner till 65 iaf...

                    Ursprungligen postat av Guy Palm
                    Hoppas detsamma, har haft ettårsjubileum som rökfri
                    Grattis!!!
                    Ha dé bäst... Tina

                    Kommentar

                    • Lenita
                      • June 2003
                      • 850

                      #70
                      Jag är också 175 cm och väger numera 72 kilo... så vi kan ta varandra i hand. Har börjat på gym, vilket är skitkul, men jobbigt efter 20 års rökning. Ska gå ner 5 kilo hade jag tänkt. Det visade sig att jag dessutom fått låg ämnesomsättning, så det blir dubbelt så svårt att gå ner i vikt.
                      Kul att det fortfarande går bra för dig! Fortsatt lycka till!
                      ____________________________________
                      Pax vobiscum!

                      Kommentar

                      • Ramnissan
                        • October 2007
                        • 514

                        #71
                        På Måndag slutar jag att röka..
                        Underbart att det går så bra för dig och alla andra som klarat av att sluta med rökningen.

                        Själv har jag tröttnat på 'skiten', blir irriterad varje gång jag stoppar en cigg i munnen och lägger oftare tillbaka ciggen i asken och tänker: Usch, jag vill inte! Så nu är det dax. Har även en väninna som vill sluta tillsammans med mig och det får hon ju gärna göra, då kan vi peppa varandra om det blir tufft mellan varven.

                        Kommentar

                        • Katharina
                          • December 2006
                          • 4045

                          #72
                          Ursprungligen postat av Lenita
                          Jag är också 175 cm och väger numera 72 kilo... så vi kan ta varandra i hand. Har börjat på gym, vilket är skitkul, men jobbigt efter 20 års rökning. Ska gå ner 5 kilo hade jag tänkt. Det visade sig att jag dessutom fått låg ämnesomsättning, så det blir dubbelt så svårt att gå ner i vikt.
                          Kul att det fortfarande går bra för dig! Fortsatt lycka till!
                          Ja, men så känns det för mig med. Jag har alltid pendlat 1-2 kg beroende på dagsform men nu spelar det ingen roll att jag håller ner på godis osv jag fortsätter att öka Hoppas verkligen att det inte blir mer iaf!!!
                          Lycka till du med!!!

                          Ursprungligen postat av Ramnissan
                          På Måndag slutar jag att röka..
                          Underbart att det går så bra för dig och alla andra som klarat av att sluta med rökningen.

                          Själv har jag tröttnat på 'skiten', blir irriterad varje gång jag stoppar en cigg i munnen och lägger oftare tillbaka ciggen i asken och tänker: Usch, jag vill inte! Så nu är det dax. Har även en väninna som vill sluta tillsammans med mig och det får hon ju gärna göra, då kan vi peppa varandra om det blir tufft mellan varven.
                          Åhh.. Super... Tänk att du är en "alkis" eller att du faktiskt är den knarkare som du är... Inte en enda cigg till.. någonsin... bort med skiten... nu räcker det.. och så punkt!!! inga valmöjligheter.. inga kanske.. ska försöka... punkt!!!

                          Vi håller tummarna.. Jag åker bort nästa vecka men låna tråden och få lite peppning av de andra!!!
                          Lycka till..

                          Ha dé bäst... Tina

                          Kommentar

                          • Ramnissan
                            • October 2007
                            • 514

                            #73
                            Ursprungligen postat av Katharina
                            Ja, men så känns det för mig med. Jag har alltid pendlat 1-2 kg beroende på dagsform men nu spelar det ingen roll att jag håller ner på godis osv jag fortsätter att öka Hoppas verkligen att det inte blir mer iaf!!!
                            Lycka till du med!!!



                            Åhh.. Super... Tänk att du är en "alkis" eller att du faktiskt är den knarkare som du är... Inte en enda cigg till.. någonsin... bort med skiten... nu räcker det.. och så punkt!!! inga valmöjligheter.. inga kanske.. ska försöka... punkt!!!

                            Vi håller tummarna.. Jag åker bort nästa vecka men låna tråden och få lite peppning av de andra!!!
                            Lycka till..
                            Tack!
                            Ja här är det inget försök inte, nu är det slutrökt. Skiten ska ur systemet och aldrig mer komma tillbaka!

                            Kommentar

                            • Gaffel
                              • December 2007
                              • 6200

                              #74
                              Fegisar, höll upp i 12 år tills mitt x (efter 12 år)flyttade tillbaks från Amsterdam, tog en fika i solen och aldrig hade en cigarett sett så god ut, torsk..

                              För en 3 veckor sedan kom en väninna tillbaks från Kuba med 2 rövarstora Montecristo's..

                              Nepp, nu ska jag ta mig stor pris med grovsnus och lägga mig på soffan och kolla fiskarna, eller ska jag tända den sista Montecriston?
                              Life's a bitch and then you die..
                              "I might be right handed but im always left-winged"
                              Skriv på!

                              Kommentar

                              • Ramnissan
                                • October 2007
                                • 514

                                #75
                                Ursprungligen postat av Gaffel
                                Fegisar, höll upp i 12 år tills mitt x (efter 12 år)flyttade tillbaks från Amsterdam, tog en fika i solen och aldrig hade en cigarett sett så god ut, torsk..

                                För en 3 veckor sedan kom en väninna tillbaks från Kuba med 2 rövarstora Montecristo's..

                                Nepp, nu ska jag ta mig stor pris med grovsnus och lägga mig på soffan och kolla fiskarna, eller ska jag tända den sista Montecriston?
                                Snusa på du, själv ska jag bli fri från nikotinet.
                                Varför vara beroende av något när man inte behöver vara det?

                                Om man är en fegis för att man vill vara rökfri/snusfri ja då är jag VÄRLDENS STÖRSTA FEGIS, med nöje till och med..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...