Jag har slutat att röka med Champix o Allan Carr!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    Jag har slutat att röka med Champix o Allan Carr!!!

    Jag är sååå glad... Fast det bara är 3:e dagen och tanken på cigg dyker upp hela tiden.. Men jag är friiii... Jag tänker inte röka en enda cigg mer och om jag någon gång trillar dit så må det vara så men det känns inte troligt...

    Champix är det nya medlet som stänger av njutningscentrat i hjärnan... gör så att nikokicken utebli.. tyvärr är inte kaffet heller lika gott som vanligt.. jag kan inte ta full dos.. jag somnar och mår illa.. men jag behöver inte full dos för det värsta suget efter cigg är borta.. de smakade också mest rök bara pga Champix...

    Jag har slutat förrut pga graviditet men den stora skillnaden den här gången är Allan Carr!!! En vännina (som röker och inte vågade läsa klart) gav mig hans bok "Äntligen icke-rökare, det enkla sättet att sluta"...
    Den killen rökte 100 cigg om dagen och slutade flera gånger för att frun ville det men när han väl la av helt så la han om hela tänket kring cigg.. Han har mottagning idag och lyckas i 95 % av sina fall!!!

    Hans idé bygger i stort sett på att det är såå skönt att sluta röka och att man är fri... Sedan sticker han hål på alla myter, lögner och hjärntvätt som man utsätter sig för som rökare, så man sitter där och skrattar när man läser samtidigt som det är lite läskigt när man inser att man faktiskt börjar bli beredd att faktiskt sluta röka!!! Jag la bort boken efter hälften i våras pga att jag inte hade tid just då och att jag måste få med mig karln...
    Han har för övrigt lite jobbigare än jag har, trots full dos Champix, för han har inte läst boken.. Han läser bara Biltemas broschyr... Men jag har försökt att peppa honom med "fri o lycklig tänket" och än så länge klarar han det bra..
    Men inte sjutton bekommer det mig om han börjar röka igen.. Jag ska inte ta en enda cigg till!!! Jag var med ut på jobbet idag utan att röka.. Inga problem.. Det har jag aldrig kunnat förrut när jag har slutat...

    Underbart... Ville bara dela med mig.. Känner mig så sprudlande glad..
    Senast redigerad av Katharina; 14 November 2007, 22:02.
    Ha dé bäst... Tina
  • saltbiff
    • December 2006
    • 607

    #2
    U go girl!! Kämpa på,det är farligt att röka

    5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #3
      Ursprungligen postat av saltbiff
      U go girl!! Kämpa på,det är farligt att röka
      Tack för supporten!!! Men det är ju löjligt.. det är ju inte ens kämpigt...
      Jag tänker att jag ska ta en cigg innan bussen går och så kommer jag på att jag har slutat.. "ja, just det, jag har slutat" sen är det över... Om jag har känt mig mer sugen har jag tagit ett tuggummi lr en klunk vatten.. Det sitter i huvudet, inte i kroppen...
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • Agnez
        • February 2007
        • 337

        #4
        Kan bara gratulera och önska dig lycka till!
        Agnez

        Kommentar

        • Ramnissan
          • October 2007
          • 514

          #5
          Grattis!!!!

          Visst är boken bra!! Fast själv lyckade jag inte hålla mig rökfri, MEN boken har hjälpt mig att ta död på alla hjärnspöken och jag är på G att sluta igen..

          Ett tips, var mycket vaksam på hur du mår och tänker när det gått 2-2½ månad, för det var då jag trillade dit och jag tänkte inte ens på cigg när jag trillade tillbaka..
          Nikotin är det lömskaste som finns och VANAN att blossa..

          Fortsätt att skriva i tråden och få peppning.

          Grattis igen och jag är så glad att du känner dig FRI!! För det är precis det du just blivit, fri från nikotinmonstret du fött genom att röka!

          Mvh Lotta*som snart är icke-rökare igen*

          Kommentar

          • penny_lane
            • September 2007
            • 312

            #6
            Vilken lycka Hoppas det fortsätter att gå så bra. Själv var jag så dum att jag började snusa istället när jag slutade röka :-( Och denna "drog" är så svår. Jag tänker varje kväll och morgon att jag ska sluta, men kommer på mig själv efter en stund med att ha en snus under läppen (fy på mig) klart det sitter i huvudet. En annan stor orsak är vanan att antingen ha en cigg i handen eller en snus under läppen...
            Men jag håller tummarna för dig
            ________________________________________
            //Jenny

            Kommentar

            • addo
              • January 2007
              • 609

              #7
              Jag har inte snusat sen i julas, så nästan ett år nu

              Däremot måste jag lyfta ett varningens finger, jag har nämligen slutat en gång tidigare och då trillade jag dit efter ett och ett halvt år! Jag var helt säker på att jag var "ren" men det är då man minst anar det som man trillar dit.

              Kommentar

              • patriksg
                • May 2007
                • 1705

                #8
                jag la av med snuset i 6 månader, sen tog det typ 3 dagar i lumpen så var jag igång igen.. :P Nu försöker jag sluta snusa igen! problemet blir bara att man röker istället! inte så mycket med det blir typ 1-3 om dagen.. och man äter mindra bra saker, käkade upp en chokladkalender som jag och tjejen sparade till december
                Mvh Patrik

                Kommentar

                • Ramnissan
                  • October 2007
                  • 514

                  #9
                  Ursprungligen postat av addo
                  Jag har inte snusat sen i julas, så nästan ett år nu

                  Däremot måste jag lyfta ett varningens finger, jag har nämligen slutat en gång tidigare och då trillade jag dit efter ett och ett halvt år! Jag var helt säker på att jag var "ren" men det är då man minst anar det som man trillar dit.
                  Grattis!!

                  Ja det är det som är så skrämmande. När man känner sig trygg och säker så faller man pladask, helskumt.. Så blev det för mig, men nu ska jag ta nya tag igen och denna gången ska jag ta mig sjutton köpa en sån liten guldfiskskål och lägga pengarna i, sedan när det är tillräckligt ska jag köpa mig något roligt till akvariet eller hundarna.

                  Kommentar

                  • Katharina
                    • December 2006
                    • 4045

                    #10
                    Ja... Jag har ju också slutat tidigare och börjat igen.. för mig är det svårast när jag är på "lullan" då minsann ska jag ha en cigg... Trotsålder... "Jag tar en cigg om jag vill"!!!
                    Men jag hoppas att det fungerar nu... Jag har aldrig haft så här lätt att sluta.. De andra gångerna har varit en plåga... Kombinationen boken och Champix måste vara lyckad.. Men jag glömde att ta tabletten i morse och det har gått bra hela dagen... Nu känner jag mig lite sugen så jag kanske ska ta en Champix...

                    Som sagt... Jag känner mig jätteglad.. jättefri och en massa andra små positiva saker som att lukta gott... slippa springa ut... slippa vara sååå sugen jämt på jobbet... slippa slippa slippa slippa hitta på dumma ursäkter för att inte sluta just idag...

                    Tack för er uppmuntran !!!!!!!!!!! Hoppas att jag kan inspirera er... En arbetskompis sa idag att för henne är det så svårt och det är därför hon aldrig har provat några andra droger, för att hon "är så svag" så du skulle hon fastna på dem med... Det var precis vad jag också har sagt till mig själv... Det är det enda positiva med cigg.. Det har avskräckt mig från andra droger...
                    Senast redigerad av Katharina; 15 November 2007, 20:54.
                    Ha dé bäst... Tina

                    Kommentar

                    • Malinitzi
                      • December 2006
                      • 2088

                      #11
                      Håll ut....

                      [ATTACH]ln[/ATTACH]

                      Jag slutade för många år sedan och har inte fått ett enda återfall.
                      Det sämsta jag gjort i mitt liv var att börja röka - det bästa jag gjort var att sluta.....hoppas du klarar det här!
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • Katharina
                        • December 2006
                        • 4045

                        #12
                        Min sambo Pelle har räknat ut att vi har rökt upp + - 1 miljon tillsammans om man räknar med inflationen... Sjukt!!!
                        Han har som sagt lite svårare än jag men han har varit fri sedan måndagskväll... På tisdagen hade han ett paket i fickan.. Ikväll har vi tagit en drink och då tog han fram en cigg och satte i munnen utan att tända den...
                        Ha ha.. Snacka om att plåga sig själv...

                        Jag sa till det till honom och frågade om han ville att vi skulle röka upp en miljon till???
                        Nej det vill han ju inte och då sa jag.. " en cigg" så kan vi röka upp en miljon till... En cigg och nikotinmostret har vaknat till liv igen...

                        En gång knarkare.. Alltid knarkare... Men vi är fria NUUUUUUU
                        Ha dé bäst... Tina

                        Kommentar

                        • Ramnissan
                          • October 2007
                          • 514

                          #13
                          Ursprungligen postat av Katharina
                          Min sambo Pelle har räknat ut att vi har rökt upp + - 1 miljon tillsammans om man räknar med inflationen... Sjukt!!!
                          Han har som sagt lite svårare än jag men han har varit fri sedan måndagskväll... På tisdagen hade han ett paket i fickan.. Ikväll har vi tagit en drink och då tog han fram en cigg och satte i munnen utan att tända den...
                          Ha ha.. Snacka om att plåga sig själv...

                          Jag sa till det till honom och frågade om han ville att vi skulle röka upp en miljon till???
                          Nej det vill han ju inte och då sa jag.. " en cigg" så kan vi röka upp en miljon till... En cigg och nikotinmostret har vaknat till liv igen...

                          En gång knarkare.. Alltid knarkare... Men vi är fria NUUUUUUU
                          Visst är det skrämmande!! Mycket pengar är det ju..
                          Skönt att ni kan tackla det iallafall och så DUKTIGA ni var som inte tog den där ciggen till drinken!

                          Ni är fria och fortsätter vara fria, för ni klarar det!

                          Kommentar

                          • addo
                            • January 2007
                            • 609

                            #14
                            Båda gångerna jag slutat snusa har jag haft en full snusdosa i bakfickan som snuttefilt.
                            Jag var så att jag fick panik när snusdosan var borta och då var det totalt omöjligt att sluta, jag låg fan sömnlös om nätterna! Men när jag hade dosan kunde jag gå in med inställningen jag kan ta en snus men väljer att inte göra det, så att ha ett ciggpaket i fickan behöver inte vara självplågeri.

                            Kommentar

                            • Ramnissan
                              • October 2007
                              • 514

                              #15
                              Ursprungligen postat av addo
                              Båda gångerna jag slutat snusa har jag haft en full snusdosa i bakfickan som snuttefilt.
                              Jag var så att jag fick panik när snusdosan var borta och då var det totalt omöjligt att sluta, jag låg fan sömnlös om nätterna! Men när jag hade dosan kunde jag gå in med inställningen jag kan ta en snus men väljer att inte göra det, så att ha ett ciggpaket i fickan behöver inte vara självplågeri.
                              Håller med dig där, men att stoppa en cigg i munnen kanske är lite väl utmanande.. Strongt att inte tända den iallafall!!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...