AkvarieWiki ser dagens ljus!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    AkvarieWiki ser dagens ljus!

    Låt mig introducera mitt senaste akvarieprojekt som är en "wiki-site" med inriktning mot akvarium, akvarieväxter, akvariefiskar och annat som hör akvariehobbyn till. Akvariwiki är förnärvarande (under en upplärningsperiod) endast öppet för läsning men har endå redan över 300 unika sökord...

    Sidan skall utvecklas till ett sökbart referensverk för akvarister och tänkt att komplettera (inte konkurera med!) akvariesidor som Zoopet, Akvarietorget, Plantswap, Saltvattensguiden, GOC, ciklid.se och de andra etablerade sidorna...

    Länk till AkvarieWiki.
    Senast redigerad av petnym; 18 October 2007, 08:28.
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt
  • Pelee
    • May 2007
    • 9

    #2
    Gött!

    Kommentar

    • Jenny054
      • May 2007
      • 920

      #3
      En mycket bra sida..

      Tyvärr så måste man ju vara Gold för att läsa allt här på Zoopet, men med denna sida "wiki" så brukar ju det mesta finnas och gratis dessutom.
      The fish is jumping.....
      Bloggen:
      http://aquastyle.blogspot.com/
      Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

      Kommentar

      • Pelee
        • May 2007
        • 9

        #4
        Kunde vara bra med ett menysystem så man inte bara kan hitta det man letar efter genom sök...

        Kommentar

        • Guest

          #5
          Nice!

          Kommentar

          • BluesBoy
            • January 2004
            • 2559

            #6

            När kan man börja logga in...
            BluesBoy
            http://www.bluesboy.se

            Kommentar

            • fredd
              • February 2007
              • 3360

              #7
              spännande
              www.frfoto.tk

              Kommentar

              • Pegrasus
                • March 2007
                • 455

                #8
                Mycket trevligt initiativ!
                Jag behöver inte inledas i frestelse, jag kan gå själv!

                Kommentar

                • macke_fisk
                  • December 2005
                  • 4442

                  #9
                  fan va bra sida...mycket bra tyckte jag.....ett bra intitiativ av dig petnym.
                  MVH macke_fisk

                  Kommentar

                  • Vic
                    • November 2006
                    • 1533

                    #10
                    Ja, detta ska bli intressant!
                    Som sagt, när kan man logga in?
                    Mvh Viktor


                    Apistogramma för hela slanten!

                    Kommentar

                    • Backman
                      • July 2007
                      • 77

                      #11
                      Väldigt bra! hoppas du/ni inte tröttnar på allt arbete, tyvärr sker det för ofta.
                      Jag ser fram emot att läsa all info på den.

                      "Tyvärr så måste man ju vara Gold för att läsa allt här på Zoopet" jag skulle tro att det krävs för att zoopet ska kunna leva kvar, det är trots allt en hel del jobb och pengar som går åt till en sån här sida.

                      petnym: hur har du/ni tänkt att finansiera den?
                      175L Blandade Ciklider
                      54L Tomt
                      250L *renoveras*

                      Kommentar

                      • petnym
                        • May 2002
                        • 5028

                        #12
                        Pelee: "Kunde vara bra med ett menysystem så man inte bara kan hitta det man letar efter genom sök..."
                        -Bra förslag! Jag skall titta på det...

                        Vic: "Som sagt, när kan man logga in?"
                        -Om man har ett användarkonto så kan man logga in redan nu. Ett användarkonto kan man få om man meddelar eller mailar mig önskat användarnamn + mailadress så lägger jag upp ett konto. (Pga spamrisken har jag inte aktiverat denna funktion på sidan ännu.)

                        Backman: "Väldigt bra! hoppas du/ni inte tröttnar på allt arbete, tyvärr sker det för ofta."
                        -Ja vi får väl se hur länge det är kul.

                        Backman: "hur har du/ni tänkt att finansiera den?"
                        -Jag har lagt in lite Adsense-annonser som förhoppningsvis ger några kronor till domännamn och server.
                        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                        Kommentar

                        • felix_ragnar
                          • August 2006
                          • 1424

                          #13
                          Inte illa.Gött med mer akvariererelaterade sidor
                          Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




                          Kommentar

                          • petnym
                            • May 2002
                            • 5028

                            #14
                            Jag har precis beslutat att lägga ner webplatsen akvariewiki.se

                            Akvariewiki var en sida med akvarierelaterat innehåll där alla besökare kunde hjälpas åt att skriva och förbättra sidornas innehåll. Wikidelen startades 2007 och kom att innehålla ca 600 st uppslagsord. Tyvärr har det blivit så att jag själv stått för 99,9% av innehållet vilket också återspeglar vilka delar som hölls uppdaterade.

                            En kombination av kostnader, tidsbrist, lågt besökarantal och det nya sättet personer interagerar med internet, gör att jag inte finner det värt att driva vidare sidan.
                            Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                            Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                            Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                            Kommentar

                            • Fjäll
                              • September 2014
                              • 10

                              #15
                              Ursprungligen postat av petnym
                              Jag har precis beslutat att lägga ner webplatsen akvariewiki.se

                              Akvariewiki var en sida med akvarierelaterat innehåll där alla besökare kunde hjälpas åt att skriva och förbättra sidornas innehåll. Wikidelen startades 2007 och kom att innehålla ca 600 st uppslagsord. Tyvärr har det blivit så att jag själv stått för 99,9% av innehållet vilket också återspeglar vilka delar som hölls uppdaterade.

                              En kombination av kostnader, tidsbrist, lågt besökarantal och det nya sättet personer interagerar med internet, gör att jag inte finner det värt att driva vidare sidan.
                              Tråkigt att höra! Vad tänker du göra med domänen/innehållet? Någon kanske vill ta över?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...