just nu lyssnar jag på..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PosingPanda
    • November 2010
    • 44

    Elvenking - Miss Conception

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Helloween - Where the Sinners Go
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • roosterboy
        • September 2010
        • 1094

        Freedom Call - Queen Of My World

        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
        All we are, we are.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Helloween - World of Fantasy
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Helloween - Far in the Future
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Helloween - You Stupid Mankind
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Helloween - If A Mountain Could Talk
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • PosingPanda
                  • November 2010
                  • 44

                  Micke vilket album är de Helloween låtarna från? Känner inte igen dem.

                  Just nu lyssnar jag på Gordon Ramseys skällande, ljuv musik i mina öron.

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Ursprungligen postat av PosingPanda
                    Micke vilket album är de Helloween låtarna från? Känner inte igen dem.

                    Just nu lyssnar jag på Gordon Ramseys skällande, ljuv musik i mina öron.
                    Deras senaste, 7 Sinners
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • PosingPanda
                      • November 2010
                      • 44

                      Det albumet har jag missat! Dags att öppna spotify, tack för infon.

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Ursprungligen postat av PosingPanda
                        Det albumet har jag missat! Dags att öppna spotify, tack för infon.
                        Så lite Vad tyckte du om skivan då?
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • PosingPanda
                          • November 2010
                          • 44

                          Det känns som att de försöker byta till en något hårdare inriktning som inte riktigt faller mig i smaken. Det är inte det att jag inte gillar riktigt hård metal, men jag vet inte om jag gillar det i kombination med Helloween. Det känns rent generellt som att power metal genren har gjort ett kommersiellt uppbyte inom musikstilen och blivit hårdare samt gått mer mot hårdrocken för att gå hem hos fler. Det är synd, men för vissa band funkar det riktigt bra, typ Edguy. Deras senaste var bland det bästa jag har hört i musikväg någonsin. Men så är Tobias Sammet ett geni också.

                          The smile of the sun känns som lite mer klassisk helloween iaf. If a mountain could talk känns också riktigt helloween om än något hårdare. The sage, the fool, the sinner är riktigt bra. Jag känner att man har tagit soundet från The Dark Ride och vridit upp det ett steg. Håller mig nog mer till de gamla skivorna men ska lyssna in mig lite mer innan jag beklagar mig för mycket över det. Kan hända att det är en sådan skiva som växer sig starkare ju mer man lyssnar.

                          Kommentar

                          • Oscar Martinsson
                            • June 2010
                            • 121

                            Elvis Presley - A little less conversaison jxl radio edit...
                            // Oscar
                            Ett 100L, ett 20L, ett 6-kantigt 18L och 10L Nano
                            Bilder på karen kan ses på min hemsida: http://martinsso.n.nu under fliken "Mina akvarium"

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Tja, jag tycker att den var rätt bra, särskilt Where The Sinners Go, World of Fantasy, och If A Mountain Could Talk var bra En av låtarna (Madman nå´nting) spinner ju tydligen vidare på Perfect Gentleman från Master of the Rings, den har samma melodi i introt. Hårda har de ju varit till och från förr också, deras i min mening sämsta skiva är fortfarande deras första, Walls of Jericho. Men nå´nstans i mitten var de väl som bäst, Keeper of the Seven Keys I och II, och Pink Bubbles Go Ape t.ex. Men jag gillar även Chameleon. Det är två grymma låtar med på The Dark Ride förövrigt, nämligen The Departed (Sun Is Going Down), och If I Could Fly. Den första av dem förekommer dock hos en annan grupp, med annan text, minns inte vilken nu.

                              Ja, Edguy är bra, en av deras bästa låtar är Dragonfly. Men en grupp som jag inte riktigt förstår storheten med är Sonata Arctica. Visst, de kan hantera sina instrument bra, men deras låtar är tämligen tråkigt komponerade, de har få låtar som sticker ut. Men de har ett par, bl.a Shy och Blinded No More.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • roosterboy
                                • September 2010
                                • 1094

                                Liquido. Pundat dessa tyska giganter hela dan.
                                Drog även en cover p åderas "shoot me i'm a fool" innan
                                Säg gärna vad ni tycker :>

                                http://www.facebook.com/pages/Ronnie-Bergman/116782291756081
                                All we are, we are.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...