OS-fínal!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    OS-fínal!

    Svenska fotbollstjejerna är i OS-final efter att ha slått ut Brasilien i semin (på straffar, precis som i kvarten mot USA), vad sägs om det då?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    #2
    Mycket imponerande! En taktisk triumf och fingertoppskänsla i coachningen?
    /Johan
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Riktigt kul - är själv annars lite trött på OS (trots att jag inte sitter uppe på natten ). Tycker det oftast är usla sändningar med dålig kontroll över vad de visar så man vet inte vad som kommer att hända härnäst. Dessutom är de flesta reportrar uselt dåliga - de hissar hysteriskt upp de svenska tävlande för att få folk att titta och inte sluta titta vid första bästa reklampaus.
      I alla fall väldigt kul att det gick riktigt bra för de svenska damerna - får väl "skryta" lite och säga att jag gick i samma skola som Pia Sundhage (hon gick dock några år efter mig) och faktiskt träffat på henne på senare år (t.ex. på Fredsloppet som arrangeras varje höst i Slottsskogen i Göteborg). Den matchen orkade jag i alla fall titta på och just nu spelar ju "Partillelaget" kvartsfinal mot Norge i handboll så den får jag väl se på också.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Fast Norge-matchen tog ju tyvärr snabbt "slut".
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av Shepard
          Tycker nog allt att de är bra mycket mer sevärda än sina manliga kollegor, som känns långt ifrån den klass de hade när de hade Brolin, Dahlin och Henke Larsson. Tjejerna imponerar!
          Herrfotbollen har inget på OS att göra. Inte ens de allsvenska lagen släpper ju iväg sina spelare dit.
          Däremot spelar ju de bästa damerna så vinner eller förlorar man där så är det ju ett "riktigt" resultat.

          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Tror så klart att Tyskland vinner men hoppas verkligen att jag har fel.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Finns dåliga förlorare i alla länder. Hörde t.ex. 2 svenskar i rodd (eller vad det kanot) som blev sjua och åkte ut. Och orsaken till att inte svenskarna kunde vinna en medalj var att ett ryskt par var framför dom (de blev 6:a) och det vet man ju att de är dopade!!!!!!!!!!!!!!!

              Vad som är illavarslande inför Sveriges match ikväll är att de var totalt nerskrivna tidigare, nu lyfts de till skyarna och de flesta verkar tro att nu slår de tyskorna. Sverige har alltid slått bäst ur underläge. Förutom då Sarah Sjöström förstås, men t.o.m. efter att hon tagit sitt guld så skrev tidningarna att hon skulle ta 3 guld.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Strålande match av Sverige, men tyvärr räckte det inte hela vägen
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                Arbetssätt...