Glupsk mal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Glupsk mal

    Asterophysus batrachus är minst sagt en glupsk mal som ni kan se på denna film. Fast nog är det lite märkligt att en "expert" drar alla malar över en kam. Det finns ju många olika sorter, en del är växtätare, andra äter pyttesmå ryggradslösa djur etc. etc. så alla är definitivt inte glupska rovfiskar.
    Jag tycker inte heller att det är ett trevligt sätt att hålla denna art ihop med fiskar som inte är större än den själv.
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 21 December 2015, 23:10.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • tonpet
    • February 2008
    • 469

    #2
    Håller med dig Kjell, och glupska malar har man sätt förr. Men detta tar priset. Dom är ju näst intill jämnstora.
    Nu när jul börjar närma sig.... så skall jag tänka på denna glupska mal, och ta lite till. För nu behöver man ju inte skämmas för nått.
    Juwel Rio 300, Diskus
    "Sluta vara den du var och bli den du är"

    Kommentar

    • stefanr72
      • November 2010
      • 1022

      #3
      Det är ju matningen som är enda behållningen för dem som har en "Gulper catfish".

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Lite onödigt att mata med så stora fiskar bara för att dom kan ta så stora. Får lite känsla av att ägaren tycker att kolla vilka coola fiskar jag har. Såg ut att vara litet akvarium.
        ​Men dom är rätt "fulsöta ändå.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        Arbetssätt...