Förslag på presenter till en akvarist.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SauzaJani
    • November 2015
    • 7

    Förslag på presenter till en akvarist.

    Det ska gå att posta till andra sidan av vår planet
  • Tyko
    • April 2015
    • 279

    #2
    Sten, drift wood eller killi-ägg kanske.

    Vart på Jorden?

    Kommentar

    • addo
      • January 2007
      • 609

      #3
      Jag undrar också var, är det någon stans med obefintlig marknad för prylar skulle jag skicka utrustning. Är det någon stans med bra utbud som har klimat som gör att det lever lämpliga fiskar i det vida skulle jag skicka en bok med arter som är lämpliga för akvarium.

      Kommentar

      • BrigTSD
        • February 2015
        • 131

        #4
        Svenska alkottar är väl en exotisk present om man är hemmahörande på andra sidan planeten. De måste ju gilla blackwater-tankar där borta också. Problemet är kanske att alkottar lämpligast plockas på våren då de inte fröar av sig och skräpar ner allmänt.

        Som "det säkra kortet" kan du ha en påse filtervadd. Det användbart för de flesta akvarister, väger nästan ingenting och inte ens DHL kommer att klanta sönder den försändelsen.

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Är det en svensk så kanske medlemsskap på Zoopet skulle passa som en av presenterna.
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • SauzaJani
            • November 2015
            • 7

            #6
            Ingen svensk. Är med i reddits ''Secret Santa''. Fick en amerikansk dam som är förtjust i akvarium. Inte riktigt andra sidan planeten, men långt är det.

            Hon har ganska många akvarium ifall jag har förstått rätt.

            Kommentar

            • addo
              • January 2007
              • 609

              #7
              Då är nog budget den största frågan.

              Kommentar

              • ullo
                • February 2015
                • 181

                #8
                Grytlappar i fiskform

                Kommentar

                • Webo
                  • August 2014
                  • 1968

                  #9
                  Då kan du kanske köpa denna online: http://www.google.se/url?sa=t&source...8gpvgXXinfYs3w

                  Väldigt användbar och speciellt om man har många kar som man gör vid samtidigt. Har köpt en själv för inte så länge sedan.

                  Finns t.ex. här; http://ebay.com/sch/i.html?_nkw=EHEI...eheim+multibox
                  Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...