Jag rekommenderar...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Jag rekommenderar...

    ...den nya förstärkaren jag köpt!

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3021.jpg
Visningar: 1
Storlek: 121,8 KB
ID: 2185455

    Och varför köper man en sådan liten rackare undrar ni då! Är det för att den är praktisk att ta med i båten eller husvagnen? O nej! Det är för ljudet man skaffar sig den här! Och priset är inte direkt något hinder heller. Strax över femhundralappen fick jag ge totalt, eftersom jag var tvungen att köpa till en passande nätadapter vilket ej medföljer.

    Som ljudkälla använder jag ett Tascam US-144, eftersom det annars blir källan (hörlursutgång på laptopen) som utgör begränsningen, och så kan jag inte ha det! Nej USB-sladd till ett någorlunda bra ljudkort blev min lösning, men har man till exempel en CD-spelare av god kvalitet så är det säkert bra nog det också.

    Jag kan mycket väl tänka mig att jag nu trampar folk hårt på tårna eftersom de investerat tiotusentals kronor i, visserligen säkert väldigt fina hifi-anläggningar.
    Kanske här till och med finns den typen av audiofiler som hävdar att en bra förstärkare måste vara rördriven och väga sexhundra kilo. Till er kan jag säga att om ni tvivlar på att en pryl i den här storleken verkligen kan låta bättre än vad ni själva har hemma så, ja! Antagligen gör den det! Då får vi naturligtvis undanta de allra finaste förstärkarna, men jag har bara hört en bättre förstärkare i ett enda privat hem, och den anläggningen var mer än bara svindyr. Han hade ju också oerhört mycket finare högtalare än mina halvdassiga Jamo Classic 8...

    Att beskriva ljud är svårt så jag ger mig inte in på det här om nu inte någon uttryckligen ber mig, men så mycket kan jag säga att sedan man introducerade stereoförstärkarna så tycker jag att klass T-förstärkarna känns (läs hörs) som nästa naturliga steg i den utvecklingen!!!

    Rekommenderas varmt!

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3024.jpg
Visningar: 1
Storlek: 118,7 KB
ID: 2185453 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3023.jpg
Visningar: 1
Storlek: 119,0 KB
ID: 2185454
    Senast redigerad av Mr Woods; 08 May 2015, 19:46.
  • Webo
    • August 2014
    • 1968

    #2
    Du har inga detaljer/spec och länk på den så man kan kolla vad det är dör något?
    Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      #3
      Ursprungligen postat av Webo
      Du har inga detaljer/spec och länk på den så man kan kolla vad det är dör något?
      shenzhenaudio.com: professional headphone, earphone, amplifier, dac, decoder, hifi player, cable supermarket. you will find good price here.


      S.M.S.L. Sa-36A pro T-amp. Just bought this Chinese made T-amp. Very nice packaging, small yet robust build. . . Wanna cut on my electric bills and I intend to use it for PC music. . .Not bad for a puny amp. Nice mids and




      Här finns en recension av en liknande stärkare. Det han skriver att den skulle ha inbyggd basförstärkning förstår jag inte vad han fått ifrån, men jag kör ju inte med sub-woofer heller... Jag upplever den som oerhört rak och ärlig, men också ganska avslöjande! Det gäller att källan är bra!
      Sätter man ett slutsteg efter den så pajar man ljudet, och han verkar ju använda sub-woofern som slutsteg, eller fattar jag fel? Den måste sitta sist, innan högtalaren!

      Senast redigerad av Mr Woods; 08 May 2015, 19:26.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #4
        Halloj Johan!
        Fan, jag har elefantfötter nu, stått upprätt i mer än tolv timmar - och det är bara upproddet på FUZZ Guitar Show, som drar igång imorgon lördag - skitsamma, kul är det iallafall!
        Intressant stärkare det där, synd på skivpelaringångarna bara, men till digitala källor kan jag tänka mig att den är grym!

        (Och, jo - jag hävdar ju gärna att det skall vara tunga rörstärkare och att vinyl är oslagbart... Såklart. )

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          #5
          Haha! Jag köper inget annat än vinyl!
          Och jag gråter när jamaicanerna smälter ner gamla klassiker för att pressa nya skivor!

          Detta till trots så tycker jag att man skall vara öppen för nya saker, med ett kritiskt förhållningssätt förstås!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            #6
            Ursprungligen postat av Mr Woods
            Haha! Jag köper inget annat än vinyl!
            Och jag gråter när jamaicanerna smälter ner gamla klassiker för att pressa nya skivor!

            Detta till trots så tycker jag att man skall vara öppen för nya saker, med ett kritiskt förhållningssätt förstås!
            Absolut!

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Vilken lattjo liten pryl
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                #8
                Ursprungligen postat av Shepard
                Vilken lattjo liten pryl
                Precis!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  #9
                  Ursprungligen postat av Shepard
                  Vilken lattjo liten pryl
                  ... "Jag menar, som en jättebamsing till björn".

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    #10
                    Haha! Precis så låter den faktiskt!

                    "Störtlöjligt" hade nog puritanerna sagt, men de har inte provlyssnat!
                    Jag har inte speciellt trögdrivna högtalare, men det är ändå bara 4Ω impedans på dem.

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #11
                      Come on katten, det svänger ju
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        #12
                        Ååh, tungviktskuuungen!

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          #13
                          Hahaha, nja, det är ju en budgetmodell jag har köpt... Men den gör mig sugen på att utforska klass T-världen lite mer när en så billig liten ask ändå låter fan så mycket bättre än många dyra förstärkare!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            #14
                            Ursprungligen postat av Mr Woods
                            Hahaha, nja, det är ju en budgetmodell jag har köpt... Men den gör mig sugen på att utforska klass T-världen lite mer när en så billig liten ask ändå låter fan så mycket bättre än många dyra förstärkare!
                            Den är vrålkanon, den där stärkarn, det är jag helt säker på!
                            Det var bara så gôtt att djungelboka, istället för att fejsboka!

                            Kommentar

                            Arbetssätt...