skulle ju julstäda ...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ulgu
    • December 2014
    • 29

    skulle ju julstäda ...

    Varför lyckas man alltid dra igång en massa annat när man har som minst med tid ? , för att få in mitt "nya" 170l så måste jag flytta mina 2 andra och byta plats .. , jag har efter att kollat här på forumet faktiskt bestämt mig för att pröva naturgrus i karet , jag har en stor hög på gården som är till för planteringarna ute , lite grövre grus som jag nu tvättat och silat och kladdat med ,hoppas nu verkligen att det kommer att bli bra ! Jag har också beställt pump , värmestav och lysrör .. men det är ju också jul snart !!? kanske kommer den leveransen efter alla helgdagar? . så med andra ord är det just nu kaos i huset där det egentligen skulle städas , bakas och julpyntas ...!!
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #2
    Känner igen det där....

    jag hänger här nu fast schemat är fullt idag
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Webo
      • August 2014
      • 1968

      #3
      Ursprungligen postat av ulgu
      Varför lyckas man alltid dra igång en massa annat när man har som minst med tid ? , för att få in mitt "nya" 170l så måste jag flytta mina 2 andra och byta plats .. , jag har efter att kollat här på forumet faktiskt bestämt mig för att pröva naturgrus i karet , jag har en stor hög på gården som är till för planteringarna ute , lite grövre grus som jag nu tvättat och silat och kladdat med ,hoppas nu verkligen att det kommer att bli bra ! Jag har också beställt pump , värmestav och lysrör .. men det är ju också jul snart !!? kanske kommer den leveransen efter alla helgdagar? . så med andra ord är det just nu kaos i huset där det egentligen skulle städas , bakas och julpyntas ...!!
      Hur grov är gruset? Jag hade grus som var mellan ca 0,8 och 1,5 cm och jag fick byta det då matrester och fiskelort la sig nere i gruset och vattenkvaliteten blev inte bra och i slutet så luktade det inte så bra. När jag tog upp gruset så var botten slammet nästan helt svart. Mitt grus var inte runt med mjuka kanter utan som vanligt stenkross.

      Skickat från min SGP311 via Tapatalk
      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

      Kommentar

      • ulgu
        • December 2014
        • 29

        #4
        Ursprungligen postat av Webo
        Hur grov är gruset? Jag hade grus som var mellan ca 0,8 och 1,5 cm och jag fick byta det då matrester och fiskelort la sig nere i gruset och vattenkvaliteten blev inte bra och i slutet så luktade det inte så bra. När jag tog upp gruset så var botten slammet nästan helt svart. Mitt grus var inte runt med mjuka kanter utan som vanligt stenkross.

        Skickat från min SGP311 via Tapatalk
        Åh nej !! Jag hoppas jag får mer (tur) då :/ ,för det är precis den storleken och inte helt runt fast rättså runt , jag som har velat så om jag ska verkligen ha grus eller sand eller "köpt"akvariegrus det fick bli mitt naturgrus ,med tanke på att jag var tvungen att ha något snabbt och billigt , det var ingen höjdare att stå och tvätta allt grus så jag hoppas verkligen att det kommer att fungera !!

        Kommentar

        Arbetssätt...