Tukan stulen från Universeum

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    Tukan stulen från Universeum

    Tukan stulen från Universeum:
    Tocotukanen Georgina saknas i regnskogen på Universeum i Göteborg. Stölden upptäcktes i lördags och trots tips har fågeln inte kommit till rätta.
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Utan att ha öppnat länken, så gissar jag att det handlar om Big George, som var med på TV i förra veckan. Kändisskapets baksida...
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Det var hans nyimporterade flickvän Georgina, som också nämndes i TV-programmet, som försvann. Att stjäla djur är tämligen korkat, eftersom det inte bara drabbar ägaren, utan även djuret, särskilt en art som väl inte är helt lätt att ta hand om, som jag misstänker är fallet med tukaner. Finns väl en anledning att de inte hålls som burfåglar i nå'n större utsträckning, som man gör med papegojor.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Vad jag förstår är hon tillbaka nu.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...