Allmänt Skitsnack, OT OT OT

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vargon
    • May 2013
    • 45

    Dagens otrevliga överraskning var att komma hem och se att jycken funnit ett kuvert med astanxhin som hon sprättat upp och slickat i sig på tygsoffan som var nyinköpt, kan väl säga som så att trots att soffan var mörk så syns astanxhinspåren väldigt väl
    720L Malawi
    540L Malawi
    Och ca 1000 liter yngelkar i olika storlekar.

    Kommentar

    • Avendesora
      • October 2004
      • 179

      Hundar är underbara
      För ca 1,5 vecka sedan när jag skulle gå o lägga mig så hittade jag en tom burk fiskmat i sängen. Nakenkorven hade tydligen hämtat den på köksbordet och haft trevligt en stund. Jag blev inte lika glad...
      /Cattis

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        Bra att ha lite koll i backspeglarna ibland för man kan se intressanta saker då. Hann åka en kort bit bara igår när jag tvärnitade. Inga bilar bakom såklart. Trodde först en fågel studsat under bilen men mina två hjärnceller insåg genast att jag hade glömt plånboken på taket. Den fladdrade fint som en döende fågel men dom kort som åkte ur funkar iaf.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Skattade så jag nästan dog
          Såg detta på aftonbladet, http://www.aftonbladet.se/resa/article17660810.ab

          Försenade flyg, dolda avgifter och snuskiga hotellrum.
          Vissa saker har man rätt att klaga på när resan inte blir bra. Men kan man verkligen gnälla över att det finns fiskar i vattnet eller för att stranden är för sandig?
          Här är tjugo av de konstigaste klagomålen på resor, insamlade av researrangörer och hotell:

          1. "Det tog oss nio timmar att flyga från Jamaica till England. För amerikanerna tog det bara tre timmar att komma hem. Det är orättvist."

          2. "Vi har tvungna att stå i kö utomhus för att komma med båten, och där fanns ingen luftkonditionering."

          3. "Min fästman och jag bokade ett rum med två sängar, och fick istället ett rum med dubbelsäng. Nu är jag gravid, och jag tycker att ni bär ansvaret för detta. Hade vi fått det rum vi hade bokat hade det aldrig hänt."

          4. "Det är slött av affärsinnehavarna i Puerto Vallarta att stänga på eftermiddagarna. Jag behövde ofta köpa saker under "siestan" - den borde vara förbjuden."

          5. "Ingen berättade att det fanns fiskar i vattnet. Våra barn blev rädda."

          6. "Vi bokade en utflykt till en vattenpark, men ingen sa att vi var tvugna att ta med egna badkläder och handdukar. Vi antog att det ingick i priset."

          7. "Trots att det stod i broschyren att köket var fullt utrustat, fanns det ingen äggskivare."

          8. "Vägarna var så skumpiga så vi kunde inte läsa guideboken på väg till hotellet. Det gjorde att vi inte kände till saker som hade gjort vår resa roligare."

          9. "Det var så många spanjorer där. Receptionisten pratade spanska och maten var spansk. Ingen hade sagt att det skulle vara så många utlänningar där."

          10. "Jag blev biten av en mygga. Det stod inget om myggor i broschyren."

          11. "Vi tyckte inte sanden var som sanden i broschyren. Sanden såg vitare ut där. I verkligheten var den lite gulare".

          12. "En resenär ville byta rum eftersom det kom ett konstigt surrande ljud från luftkonditioneringen. När han hade fått byta rum upptäcktes att ljudet kom från en elektrisk tandborste i mannens resväska."

          13. "Jag är säker på att jag har bott i det här hotellrummet i ett tidigare liv. Jag kan inte bo här igen."

          14. "Varför är det inga kängurur i centrala Sidney. Jag är besviken."

          15. "Det är er plikt som researrangörer att informera om högljudda eller stökiga gäster före resan."

          16. "De borde inte tillåta att man solar topless på stranden. Det var väldigt distraherande för min man som bara ville ta det lugnt."

          17. "Under min resa till Goa i Indien, blev jag äcklad när jag upptäckte att nästan alla restauranger serverar curry. Jag gillar inte kryddstark mat."

          18. "Jag tycker man borde förklara i broschyren att de lokala mataffärerna inte säljer riktiga kakor, som till exempel pepparkakor."

          19. "Stranden var för sandig."

          20. ”Vi köpte Ray Ban-solglasögon för fem euro av en gatuförsäljare, men de visade sig vara oäkta."
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

            Sv: Allmänt Skitsnack, OT OT OT

            Hahahaha, vilket folk det finns
            Min favorit var nog nr.16

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              Bara att slå till för såna priser som det är på en hel hög olika kan väl aldrig ha blivit fel. En krona för t ex http://www.hobbyland.se/traxxas-el-1...24g-tqi/1389-0
              Senast redigerad av eriahl; 06 November 2013, 03:46.
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • Rebah
                • January 2012
                • 410

                Tänkte ta lite sovmorgon idag, men när jag lite halvvaket öppnade ögonen kom en spindel springandes tvärs över sängen ungefär 2dm från mitt ansikte. Blev väldigt klarvaken väldigt snabbt och slog nog rekord i hur snabbt jag for upp ur sängen, sprang in till köket, ryckte till mig ett glas och ett reklamblad, sprang tillbaka till sängen och fångade spindeln. Kom på mig själv med att smått panikartat prata lugnande till spindeln medan jag bar ut den, "ssh såja ARGH inte så snabbt! sssh lugnt å fint ssh". Puh! Jo lite löjligt känns det allt att bli sån av en 2cm stor spindel...
                "The trees move... do you not see it?"

                Kommentar

                • eriahl
                  • April 2004
                  • 5681

                  Guldstjärna i kanten för att du inte slog ihjäl spindeln.

                  Nu är det snart mindre än ett dygn kvar till öronproppardax.
                  "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                  Kommentar

                  • eriahl
                    • April 2004
                    • 5681

                    Senaste inläggen oxå om spindel i den här tråden tydligen.
                    Under läkarbesök spanade sonen in en liten spindel på golvet. Bara att platta till den tyckte hon men hann inte innan frugan sa fel familj att säga så till. Hon tog den på en liten papperslapp och öppnade ett fönster så den skuttade ut. Son med falkögon och fru som säger en hoppspindel och ändå tar på en liten papperslapp bara. Själv hinner jag inte raegera innan räddningsaktionen är över.
                    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                    Kommentar

                    • Rebah
                      • January 2012
                      • 410

                      På tal om spindlar så är årets grodvandring nästan slut här, blev lite senare än vanligt. Har inte sett så många i år heller, fast jag kanske missade den största gruppen. De brukar komma hoppandes ner från skogen någonstans, rätt genom trädgården. Vet inte riktigt vart de är på väg men bråttom har dom. En bild på en av eftersläntrarna;
                      Klicka på bilden för större version

Namn: P7075853.jpg
Visningar: 1
Storlek: 124,6 KB
ID: 2158503
                      Ser väldigt beslutsam ut tycker jag.
                      "The trees move... do you not see it?"

                      Kommentar

                      • VisualDarkness
                        • February 2010
                        • 7417

                        Ursprungligen postat av eriahl
                        Vad är oddsen för att trampa på en geting som kommer flygandes? Den var inte stilla i luften utan kom verkligen flygandes. Tur för mig hade skor men trots att jag är lätt som ett välfyllt kylskåp fick jag avliva getingen konstigt nog. Men synd att lyckas ha ihjäl något på ett sånt otroligt sätt.
                        Min bror har lyckats att med en kniv halshugga en geting som aggressivt flög runt oss. Vi blev båda chockade av hans träffsäkerhet med knivhugg.
                        180l Sällskap:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                        60l Asien:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          Någon som känner igen sig?

                          Tv4 lägger ner de lokala nyhetssändningarna. Nu har vi fått uppdraget att ta hand om det istället. Prenumerera: http://www.youtube.com/subscription_center?ad...

                          Nyhetsprogrammet där du hör dom lokala nyheterna som dom ska låta!Prenumerera: http://www.youtube.com/subscription_center?add_user=norbergnorbergTwitter: htt...
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • HeidiH
                            • October 2014
                            • 629

                            Haha! Så bra!

                            Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              "roliga" regler och lagar
                              Tror att nr 14 kanske hade ökat försäljningen i sverige om det hade varit så hos oss med

                              Att inte slåss, stjäla eller kapa ett flygplan är lagar de flesta är bekanta med. Men är du ute på resa kan det bli knivigare med att följa regelverket, då en d


                              Att inte slåss, stjäla eller kapa ett flygplan är lagar de flesta är bekanta med. Men är du ute på resa kan det bli knivigare med att följa regelverket, då en del – minst sagt – suspekta grejer letat sig i in lagböckerna.






                              1. I Kanada måste en av fem låtar som spelas på radio ha en kanadensisk artist. Toppen – om man älskar Justin Bieber.

                              2. Planerar du en skidresa till Iran? 2010 införde regeringen restriktioner för mäns frisyrer: hästsvans, för spretiga och hockeyfrilla är stora no-no's.

                              3. I Florida är det olagligt att fisa på en offentlig plats efter klockan 18 på en torsdag.

                              4. I Dubai bör du inte ägna dig åt ömhetsbetygelser, såvida du inte vill riskera att hamna i fängelse. En oskyldig puss på kinden kan resultera i tio dagar bakom galler. Är du dessutom berusad vid tillfället, blir straffet ännu längre – upp till ett år.

                              5. Det är oklart varför, men i Estland är det förbjudet att spela schack samtidigt som man har sex. Schack matt på den, alltså.

                              6. Sex on the beach må låta trevligt, men undvik det om du är i Spanien där det är olagligt.

                              7. Sverige plockar en plats på listan! Visste du att är olagligt att fotas spritt språngande naken i fotoautomat?

                              8. I Ungerns huvudstad Budapest är det inte tillåtet att ha sex med lampan tänd. Varför? Kanske för att spara elektricitet, eller för att inte reta upp grannarna.

                              9. Choklad och överraskningar i kombination uppskattas inte i USA där de populära Kinder-äggen är olagliga. Anledningen är kvävningsrisken som kan finnas med de medföljande leksakerna.

                              10. Fyll upp bilen rejält innan du tar dig en tur på tyska autobahn, det är förbjudet att få bensinstopp liksom att gå längs vägen.

                              11. Filippinernas huvudstad Manilla lackade ur rejält på skådespelerskan Claire Danes i slutet av 90-talet efter att hon berättat om sina, negativa, upplevelser av staden när hon var där på filminspelning. Ett tag förbjöds därför alla filmer hon medverkade i.

                              12. I Kina är filmer och tv-shower som inkluderar tidsresor olagliga.

                              13. I Frankrike är dockor med världens sötaste utomjording, E.T., olagliga. Där är det nämligen förbjudet att sälja dockor som inte har mänskliga ansikten.

                              14. England har en del intressanta lagar, en av de mer udda är bestämmelsen att en kvinnlig säljare får vara topless, men bara om hon säljer tropiska fiskar.

                              15. Egypten får man inte spela för hög musik i sin egen bil, då kan du få böter för att du är för egoistisk – andra som hör musiken kanske inte uppskattar din smak.
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...