speed paintning for discus lovers

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SimonSaysBaka
    • August 2009
    • 788

    Ursprungligen postat av karrokaja
    visste inte att Cs5 hade kommit ut!!
    Vad har dom gjort förbättringar på?
    Jag använder iofs inte så mkt skaer när jag målar... bara lager, färger, och olika penslar.
    Men när man redigerar bilder så behöver man ju oftast mer grejer...

    Jo de har massor av nya saker, jag använde cs3 före jag tog cs5 så vet inte vad allt nytt är dock, med det är en massor av saker som gör det lättare att måla, som den nya penseln det är som en färg mixare, man kan mixa färgerna som på en riktig oljemålning med den, den är inte som smudge tool utan dem mixar färgerna realistiskt riktigt coolt faktiskt, och så finns det ett rotate tool nu så man kan rotera bilden, som om den låg på ett bord, det är massor av nya saker man måste nog se det själv för att förstå.

    Det är bara att ladda ner trial versionen från adobes hemsida, och om man vill betala 10 tusen kronor att köpa det är en annan historia, Jag crackade bara mitt.


    Ursprungligen postat av karrokaja
    Den var GRYMM!! bara mus?? du skojar!
    Jo visst går det med musen (borde skriva Fi**an rakt av) men det tar mkt längre tid och man blir bara uttråkad och det blir bara grötigt...
    Ritplattorna blir billigare och bättre det är verkligen en bra investering
    ha ha, Jepp bara mus och cs2 tror jag att jag hade då, och som du vet så tog det väldigt lång tid, ungefär 1 vecka eller något sådant, jag visste inte att det fans billiga ritplattor på den tiden, det är ungefär 2-3 år sedan jag målade den där bilden tror jag.

    Ursprungligen postat av Miliimli
    DAMN, you're good! Rita "på riktigt", på papper och sånt är jag faktiskt helt bra på om man får säga så själv... Men på datorn suger jag! Fast jag vill lära mig, så det är väl bara att öva och öva...
    Man tackar, jo du papper höll man på med en gång i tiden, brukar inte använd de så mycket nu, för det går alltid snabbare i photoshop, men om du är bra på att rita på papper så tar det sig inte länge innan man lär sig hur man ritar på datorn, det är ungefär samma sätt som att rita på papper, fast det går fortare om man lär sig rätt teknik, finns en hel del videor på youtube om hur man börjar måla en bild, och som du sa öva och öva

    Och jag håller med Karro Wacom gör de bästa ritplattorna, min kostade 400kr, och den funkar underbart bra efter 3 års bruk

    Om ni vill se hur jag utvecklats så finns allt jag gjort under 4 år på min photobucket här
    http://s251.photobucket.com/albums/g...aka/?start=360 detta är sida 19

    Sida 19 började allt, man kan se att jag blivit bättre.
    Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

    Kommentar

    • ApeviaX
      • December 2005
      • 1531

      Ohhh, en Honey Blue scalare snälla

      Typ som någon av de i denna tråd: 180 L SA vet att ljuset inte är bra men va tusan tog med min iPhone 3GS, kolla vad du kan göra om du har lust

      Nicke
      ApeviaX
      Archocentrus multispinosus
      "Vattensamlingen"
      X-Aquatic

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av karrokaja
        Nä inga rit lektioner...du klarar dej bra med tålamod och fantasi
        Ritplatta MÅSTE du inte ha, men det är otroligt mycket mer bekvämt och smidigt
        använder aldrig musen längre... inte ens när jag inte ritar. man kan surfa på zoopet lika bra med planka som med mus

        Photoshop går bra, det finns ett annat pgr som hete corel painter X
        Där kan du välja vilket sorts papper du vill måla på, om det ska vara blött, fuktigt, torrt, groft osv osv.
        Du kan välja penslar (även göra egna)
        Du kan välja oljefärg, pastell, ackryl, vanlig vattenfärg, kritor och pennor.

        Väldigt avancerat och anpassat för just måleri. photoshop är ju mer redigering.
        Har inte lärt mej detta pgr riktigt...
        Och så måste du ju filma dina alster!! använd hyper cam 2

        Lägger upp lite bilder. Brukar inte göra det då folk snor bilder. men copyright lagen står högt på listan när det gäller zoopet så här känner jag mej trygg
        Ett tag sen jag kollade den här tråden - minns att jag gillade speciellt dessa. Du är så jäkla duktig karro - på smycken åsså
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • KurtEklund
          • August 2022
          • 1

          För bildredigering, Photoshop är ett excellent verktyg. Jag använder Photoshop och tycker det är grymt.
          Jag har en stor XPPen Deco 01 V2 drawing pad, använder den dock mest till photoshop, Det jag gillar allra mest är ju tryckkänsligheten, att sitta och finlira med justeringspensel känns naturligt och lätt.

          Kommentar

          Arbetssätt...