Köpa ny skärm me wide ruta 23 tum till datorn

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Martin85
    • February 2008
    • 465

    #16
    Du som håller på med mycket fotografering har väl kalibrerat om skärmen med riktig utrustning? Men hur var panelen från början? Verkar vara väldigt varierat på samsungs paneler på sista tiden...

    Står inför att köpa 2st prisvärda större skärmar och har kollat på denna panelen.
    Fick aldrig ordning på färgerna utan att kalibrera på min nuvarande samsung så har blivit lite skrämd av dem.

    Kommentar

    • drd
      • March 2004
      • 5586

      #17
      Har faktiskt inte gjort det till datorn jag har nu men jag fick med en skiva med nåt program på som jag kalibrerade den med till förra datorn.
      Antagligen så är det samma inställningar nu till denna datorn eller man borde kanske kalibrera om med det programmet.

      Hmm...ska se om jag hittar skivjäklen bara
      ________________________________________________

      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

      Kommentar

      • Martin85
        • February 2008
        • 465

        #18
        Ursprungligen postat av drd
        Har faktiskt inte gjort det till datorn jag har nu men jag fick med en skiva med nåt program på som jag kalibrerade den med till förra datorn.
        Antagligen så är det samma inställningar nu till denna datorn eller man borde kanske kalibrera om med det programmet.

        Hmm...ska se om jag hittar skivjäklen bara
        Oj ok. Var det nån kalibrering i typ med att du ska rangordna nyanser och visade färger eller var det bara skärmens färdiga färgprofil?

        Fick en chock på min samsung när jag gjorde testet. Jösses vad den visade färger fel. Där jag trodde jag hade svärta på bilderna visades betydligt ljusare på andra skärmar. Många mörkerbilder som man redigerat helt åt helvete helt plötsligt.

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #19
          Minns faktist inte hur det gick till men det var inte speciellt high-tech direkt
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...