sant eller falsk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sehkn0
    • March 2009
    • 131

    #16
    Gaffel, det är uppenbart att vi har olika syn och gör olika tolkningar.

    Jag kan som kuriosa nämna att Antipiratbyrån ringde hem till mig i förra veckan...
    Jag har en inneboende och hon hade uppenbarligen laddat ner ett antal avsnitt av Sex and the city. Jag som står för abonnemanget är ansvarig, det gäller även om du skulle snylta på mitt trådlösa lan och ladda ner olagligt material.
    Förstår du dilemmat om det skulle vara OK att utnyttja andras trådlösa nät?

    Som du säger så är detta i botten en moralisk fråga.
    Det vore skoj att veta vilka stölder/olovligt nyttjande som du tycker är OK och vilka som inte är det.

    Kommentar

    • Gaffel
      • December 2007
      • 6200

      #17
      Ursprungligen postat av sehkn0
      Gaffel, det är uppenbart att vi har olika syn och gör olika tolkningar.

      Jag kan som kuriosa nämna att Antipiratbyrån ringde hem till mig i förra veckan...
      Jag har en inneboende och hon hade uppenbarligen laddat ner ett antal avsnitt av Sex and the city. Jag som står för abonnemanget är ansvarig, det gäller även om du skulle snylta på mitt trådlösa lan och ladda ner olagligt material.
      Förstår du dilemmat om det skulle vara OK att utnyttja andras trådlösa nät?

      Som du säger så är detta i botten en moralisk fråga.
      Det vore skoj att veta vilka stölder/olovligt nyttjande som du tycker är OK och vilka som inte är det.
      Jag kör själv ett helt öppet radio-LAN och loggar rubbet varför en anspråksfråga lätt löses, du ansvarar alltså inte för andra människors lagbrott! Som kuriosa kan jag nämna att Puckot Pontén stod i direktsänd TV med en projektor-duk och svammlade om den hemska DC scenen för tio år sedan och klickade som av en händelse på "Majorna -FTP-" där jag både modererade och tidvis höll i servern, jag låg i soffan och fick svälja hårt för att inte koppla ner..

      Ställ den moraliska frågan till mig i en ny tråd istället!
      Life's a bitch and then you die..
      "I might be right handed but im always left-winged"
      Skriv på!

      Kommentar

      • sehkn0
        • March 2009
        • 131

        #18
        Jo Majorna-FTP:n känner jag till...
        Fast jag fick aldrig tag i ett eget ID...

        Då både du och jag sitter och diskuterar på betald arbetstid så är vi förmodligen inga goda representanter som moralens väktare.

        Jag tror inte våra arbetsgivare betraktar zoopet som kärnverksamhet, eller vad tror du?

        Kommentar

        Arbetssätt...