Trojan.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dreama

    • November 2007
    • 286

    Trojan.

    Har Zoopet problem med någon Trojan som heter Script 644428, mitt virusskydd säker surf från telia blockerar den varje gång jag går in på Zoopet. Det gäller bara Zoopets sida ingen annan. Första blockeringen var 21:46 idag.

    /Peter.
    Senast redigerad av Dreama; 09 December 2015, 22:41.
  • Webo
    • August 2014
    • 1968

    #2
    Ursprungligen postat av Dreama
    Har Zoopet problem med någon Trojan som heter Script 644428, mitt virusskydd säker surf från telia blockerar den varje gång jag går in på Zoopet. Det gäller bara Zoopets sida ingen annan. Första blockeringen var 21:46 idag.

    /Peter.
    Glömde att svara härom dagen. Sorry.

    Jag har inga problem med några varningar för trojaner/virus här på Zoopet och jag har bra virus skydd (Symantec Endpoint Protection ställt in på hårdaste sättet, det är företags versionen av Norton) samt malware och farliga sidor skydd (www.malwarebytes.org) och den blockera alltid farliga sidor hos mig så jag kommer inte in på dem om där finns något konstigt där.

    F-Secure, som Telia Säker Surf är i grund och botten en förenklar version av F-Secure, är känt för att ge flera false positive än genomsnittet, dvs falska varningar från filer eller webbplatser som är ok.
    Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

    Kommentar

    • lopis
      • April 2019
      • 1

      #3
      Ursprungligen postat av Webo


      Jag har inga problem med några varningar för trojaner/virus här på Zoopet och jag har bra virus skydd (Symantec Endpoint Protection ställt in på hårdaste sättet, det är företags versionen av Norton) samt malware och farliga sidor skydd och den blockera alltid farliga sidor hos mig så jag kommer inte in på dem om där finns något konstigt där.

      F-Secure, som Telia Säker Surf är i grund och botten en förenklar version av F-Secure, är känt för att ge flera false positive än genomsnittet, dvs falska varningar från filer eller webbplatser som är ok.
      ESET Online är också ett bra program att skanna. Plus, det här är ett gratis alternativ.

      Kommentar

      Arbetssätt...