Bästa officeprogram?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    Bästa officeprogram?

    Just det - har vid datortrassel behövt byta dator och förlorat min microsoft officelicens genom åren. Och kommer inte överens med "starter". Så är open office fortfarande alternativet eller finns det bättre?
    Killies is a lifetime passion
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #2
    Har du förpackningen till officepaketet kvar? Då kan du ringa till dem och be om nya aktiveringskoder.

    Om du vill ha något gratis är Open Office helt klart bäst, även om jag tycker att det är ett begränsat, smalt och tråkigt alternativ.
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      #3
      Det bästa är outlook online. Bara regga dig på https://office.live.com (eller använda befintligt liveid, dvs hotmail etc.) så har du access till webbaserade program som har mer än tillräckligt med funktioner för mina behov iaf. Och dina filer lagras åt dig där också. Vet inte hur tungt office du behöver men jag tycker det är överlägset bäst.
      350L Diskus

      Kommentar

      • Tobbe R
        • May 2009
        • 654

        #4
        Libreoffice är avknoppning från OpenOffice, har sprungit ifrån OO som jag ser det. Ladda ner och prova, kostar inget.
        Tobbe

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          #5
          Bästa officeprogram?

          Mitt Word till Mac särskriver.

          Rätt bra..

          Bara för att ge er menlös info.
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • Pumpfan
            • June 2014
            • 19

            #6
            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
            Har du förpackningen till officepaketet kvar? Då kan du ringa till dem och be om nya aktiveringskoder.

            Om du vill ha något gratis är Open Office helt klart bäst, även om jag tycker att det är ett begränsat, smalt och tråkigt alternativ.
            Går inte att ringa och be om nya aktiveringskoder. Det enda man ska göra är att installera det på datorn och skriva in produktnyckeln, blir den inte godkänd ska man istället välja att aktivera via telefon och följa den guiden. Då kommer man först få välja land, sen kommer de upp ett telefonnummer man ska ringa och då ska man skriva in det "Installations ID" som står i rutan man precis fått upp, blir den inte godkänd där så blir man automatiskt kopplat till en kundservicerepresentat. Öppettider är 8:30 - 17.00 Måndag - Fredag

            Jag sitter själv på microsoft support.

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              #7
              Det var så länge sedan jag köpte Office så jag undrar om det funkar i mitt fall. Jag prövar nu LibreOffice. När jag tidigare jobbade med ppt-presentationer fann jag att OpenOffice och Microsoft Office inte var helt kompatibla. Men jag har inte samma behov längre. Nu gäller det att skriva och räkna för husbehov.
              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • Pumpfan
                • June 2014
                • 19

                #8
                Ursprungligen postat av erikthur
                Det var så länge sedan jag köpte Office så jag undrar om det funkar i mitt fall. Jag prövar nu LibreOffice. När jag tidigare jobbade med ppt-presentationer fann jag att OpenOffice och Microsoft Office inte var helt kompatibla. Men jag har inte samma behov längre. Nu gäller det att skriva och räkna för husbehov.
                Du kan ju annars använda office online på https://office.com/ där finns alla som du kan använda online och behöver inte ladda ner något program eller nånting utan bara logga in på ett microsoft konto ( Typ Hotmail eller Outlook emailadress ) och sedan är bara att börja använda.

                Kommentar

                Arbetssätt...