kan man koppla mob till laptopp o få internett

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    kan man koppla mob till laptopp o få internett

    Kan man koppla mobilen android med laptoppen så att man får internett. Jag har kabel så jag kan ladda över kort.om det går hur gör jag. Min man har varit så duktig idag att han grävde av huvudkablen så nu är vi ett gäng utan tele o internett jippi
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor
  • Bygert
    • March 2010
    • 2169

    #2
    Computer Sweden är Sveriges främsta nyhetskälla inom it. Vi publicerar dagligen nyheter och fördjupning för it-beslutsfattare och it-proffs, på vår sajt och i våra nyhetsbrev.


    Undvik avgrävningar och förenkla planering av markarbeten.
    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #3
      Tack Bygert du är en räddande ängel. Nu har jag internet igen och lärt mig något nytt, nu kan jag ju använda laptoppen på ett annat sätt med
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • solis
        • July 2008
        • 5064

        #4
        Jag har fri surf på mobilen men kostar det något extra när man kopplar in vanliga datorer på detta? Telenor har jag?
        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          #5
          Brukar vara så att om du går över en viss mängd bandbredd så stryper de hastigheten sen. Medför inte några extra utgifter dock, inte numera iaf, det gjorde det förr. Det kan du ju alltid kolla upp på ditt abonnemang.
          350L Diskus

          Kommentar

          • solis
            • July 2008
            • 5064

            #6
            Jag försökte fatta vad som menades och jag tror att det inte kostar något extra, vill ju inte få en chock när jag får nästa räkning
            Det känns lite som när man hade sånt där tjutande modem/ uppkoppling det går ju lite slöare men jag är glad att jag slipper sitta och surfa på mobilen och där kan jag inte spela heller så jag är tacksam för det lilla även fast det går saaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkttttttttttttttttaaaaaaaaa aaaaaaa
            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

            Kommentar

            • KristianE
              • April 2012
              • 1443

              #7
              Har du fri surf så kostar det inget extra. Kan bli långsammare om du överskrider vissa gränser var det Einarsson försökte förmedla
              //Kristian
              Följ mitt 1440l SA projekt på
              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

              Kommentar

              • solis
                • July 2008
                • 5064

                #8
                gott att höra, det är ju billigare att surfa via telefonen än bredbandet men bredbandet är ju att föredra för det känns lite segt
                Men i detta har jag lärt mig att jag kan ta med laptoppen om man ska iväg och kunna surfa ändå villket är jätte bra
                Inget ont som inte för något gott med sig, sen får vi väll se hur dyr denna gräva av kabelhistorian blir
                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                Kommentar

                • Ken Olofsson
                  • November 2006
                  • 8014

                  #9
                  tankar du inte ner spel / filmer o liknande så är det svårt att kommu upp i mängder.

                  gör inget annat än kör via telefonen, kommer aldrig upp i mer än 7-8 gb / månad, och då är
                  det en shitload med jobbmail med feta attachments....
                  Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                  Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                  Kommentar

                  • solis
                    • July 2008
                    • 5064

                    #10
                    Nej jag laddar inte ner men sen bor vi ju ute i ödemarken och sändningen är ju si och så så därför föredrar vi ju bredbandet som är fast. Har faktiskt fått bättre sändning den senaste månaden när dom fixat sändningen bättre men det går upp och ner med det så vi klamrar oss fast i det fasta ett tag till tills möjligheterna är bättre här det är så väldans kallt när man måste stå ute och prata i telefon vissa årstider
                    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                    Kommentar

                    • Einarsson
                      • May 2012
                      • 2956

                      #11
                      Haha ja förlåt jag kanske inte var tydlig nog. Men som sagts ovan är att om man överskrider en viss gräns för hur mycket man laddar ner (eller upp) under en och samma månad så sänks hastigheten till ungefär 5x snabbare än ett klassiskt 56k-modem hade back in the days.

                      Men eftersom du bor i buschen som du sa med dålig täckning kanske du har den hastigheten jämt pga. dålig signal. ^^

                      Du behöver inte oroa dig iaf. :-)
                      350L Diskus

                      Kommentar

                      • solis
                        • July 2008
                        • 5064

                        #12
                        Ja på mobilen är det slött, så det är därför vi inte har skaffat bredband via mobil som dom flesta andra.

                        Tack för era svar då kan jag surfa vidare på telefonen tills telenissarna har varit här och lagat kablen, förhoppningsvis imorgon men det skulle vara inom 3 arbetsdagar hm jaja så är det livet går vidare ändå
                        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                        Kommentar

                        • elektronikfreak
                          • February 2013
                          • 55

                          #13
                          Väljer man en internetleverantör som kör via 4G o som dessutom erbjuder obegränsad trafik dvs unlimited up- and download så är mobilsurf o bra alternativ. Annars anser jag att en fast uppkoppling är bäst som inte påverkas av hur många som är uppkopplade vid det specifika tillfället. I mobilnätet kan det som bekant gå riktigt trögt när många är uppkopplade samtidigt.
                          Elektronikfreak
                          Elektronikfreaks fotoalbum
                          Videofotografen
                          Stoned Records

                          Kommentar

                          Arbetssätt...