Bilder i fel ordning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jenmad
    • March 2009
    • 579

    Bilder i fel ordning?

    Hej!

    Min mamma fick en digital fotoram av mig, med ett USB-minne. Men jag får inte bilderna att hamna i rätt (tids-) ordning! Från början kopierade jag dem nog i fel ordning, troligen alfabetisk ordning, men nu har jag testat "allt":

    Kopierat tillbaks bilderna till datorn, raderat allting från USB-minnet, sorterat i tidsordning på datorn, kopierat tillbaks till USB-minnet - funkar inte.

    Ställt in fotoramen att visa bilderna i tidsordning - funkar inte.

    Kopplat USB-minnet till datorn, sorterat i tidsordning - funkar inte.

    Dvs det ser rätt ut på USB-minnet när man tittar på datorn men sen när man kör igång bildspelet på fotoramen så hamnar de delvis i fel ordning i alla fall. Har inte lyckats lista ut i vilken ordning, det är definitivt inte tidsordning men verkar inte heller vara alfabetisk eller nån annan ordning som lätt går att se.

    Mamma har även en bekant som har samma problem och vars "datorsnille" till son (vilket jag inte är, varken datorsnille eller son ) inte heller har lyckats lösa problemet...

    Nån som stött på det här och har lite tips? Befinner mig på Gotland just nu, långt bort från fotoramen men med USB-minnet inom räckhåll.

    Hälsningar
    Jennifer
Arbetssätt...