Hur får man igång spel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    Hur får man igång spel

    Jag har som vanligt problem att få in spel som är lite äldre, jag är jättedålig på detta och hoppas att någon som är bättre än jag kan hjälpa mig
    Jag hittade ett spel i skåpet som mina barn gärna vill spela det det heter destruction derby 2 och är designad för windows 95, jag har windows xp och kör firefox(vet inte om detta hjälper er)
    Jag lyckas få in spelet så pass att man får igång spelet och ser hela introduktionen för spelet men när det kommer till där man ska börja välja för hur man ska spela så ser bilden ut såhär, man hör och anar att spelet är igång bakom denna konstiga bilden.
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1220090.jpg
Visningar: 1
Storlek: 121,0 KB
ID: 2182397Klicka på bilden för större version

Namn: P1220091.jpg
Visningar: 1
Storlek: 139,4 KB
ID: 2182398Klicka på bilden för större version

Namn: P1220092.jpg
Visningar: 1
Storlek: 134,0 KB
ID: 2182399
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor
  • Merza
    • March 2009
    • 57

    #2
    Garanterar inte att det här fungerar, men det skadar inte att försöka.
    Du kan prova med att ändra kompabiliteten. Dvs dumma ner datorn. Fungerar ibland, fungerar inte ibland och det gäller enbart på det program som du själv väljer. Normalt sett väljer programmen själva ifall de vill att datorn dummar ner sig själva, dvs kompabilitet. Men ibland får man ge dem en hjälpande hand.


    Högerklicka på din genväg som jag antar du har på skrivbordet.
    Välj Egenskaper
    Tryck på fliken Kompabilitet
    Därinne finns box som det står typ, 'Kör detta program i kombatibiletsläge för...' och välj sedan i scrollistan vilket du vill ha. Skulle den redan ha window95 inpluggad så kanske du kan välja att köra programmet som administratör. Funkar inget av det så kan det i för sig hända att du helt enkelt har ett sämre grafikkort på din nuvarande dator än när du hade windows95 Men varför sia om något så uschligt.

    Kommentar

    Arbetssätt...