Ändra i datorn :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malawi1
    • February 2009
    • 583

    Ändra i datorn :)

    jag undrar om man kan plocka ur allting från datorn (Grafikkort,hårddisk,nätaggregat,cd, dock inte moderkortet) och sen sätta tillbaka det igen utan att någon mjukvara/spel m.m. försvinner. Går det? det enda som jag vet är att man INTE ska plocka bort BIOS som sitter på moderkortet.
    375 liter malawi / tanganyika.

    96 liter SA
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    #2
    sålänge den är avstängd så går det
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • Malawi1
      • February 2009
      • 583

      #3
      tänkte ha den på och pilla lite i nätaggregaten med blöta händer efter att jag har varit i akvariet. nä skoja. eller gjorde jag?
      375 liter malawi / tanganyika.

      96 liter SA

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        #4
        Ursprungligen postat av Malawi1
        tänkte ha den på och pilla lite i nätaggregaten med blöta händer efter att jag har varit i akvariet. nä skoja. eller gjorde jag?
        haha exakt...

        Nä det sa inte hända nåt med mjukvaran, bara plocka isär.
        Men varför ska du gra det??
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • Malawi1
          • February 2009
          • 583

          #5
          jag har beställt ett nytt nätaggregat från corsair på 650 watt och då tänkte jag passa på och göra en snygg kabeldragning, som det ser ut nu så är det inte mycket att hänga i julgranen. lol
          375 liter malawi / tanganyika.

          96 liter SA

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            #6
            Men du hänger väl inte datorn i julgranen!!!

            Mängder av annorlunda och roliga prylar och presenter som du inte visste fanns! Spana in de senaste och coolaste grejerna! Snabb leverans och billig frakt.
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • Malawi1
              • February 2009
              • 583

              #7
              tyvärr kan man ju inte det, det skulle bli en rätt så snajdig gran :P
              375 liter malawi / tanganyika.

              96 liter SA

              Kommentar

              • tomwid
                • December 2010
                • 158

                #8
                Ursprungligen postat av Malawi1
                jag undrar om man kan plocka ur allting från datorn (Grafikkort,hårddisk,nätaggregat,cd, dock inte moderkortet) och sen sätta tillbaka det igen utan att någon mjukvara/spel m.m. försvinner. Går det? det enda som jag vet är att man INTE ska plocka bort BIOS som sitter på moderkortet.
                Om du överhuvudtaget lyckas med att plocka bort BIOSet från moderkortet blir jag seriöst impad!

                Kommentar

                • VisualDarkness
                  • February 2010
                  • 7417

                  #9
                  Allt går med lite vilja, våld och vaselin!

                  Lycka till!
                  180l Sällskap:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                  60l Asien:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                  Kommentar

                  • Icecoffee
                    • November 2010
                    • 447

                    #10
                    mjukvaran sparas på hårddisken, se bara till att inte ändra eller ta bort batteriet på moderkortet så har du alla biosinställningar kvar med.
                    antistat band är att rekomendera fäst det i något element eller liknande. Lägg alla delar på skumfilm eller antistat film, så är du till 100% säker på att allt funkar vid remontering

                    Passa på att dammsuga lite i burken
                    Cogito, ergo sum
                    (Projekt) Asien 165 Liter (Projekt) Balkongdamm)
                    (Projekt) Yngelkar Betta Splendens 40 liter (vilande)

                    Kommentar

                    • hawkse
                      • December 2009
                      • 781

                      #11
                      Ursprungligen postat av tomwid
                      Om du överhuvudtaget lyckas med att plocka bort BIOSet från moderkortet blir jag seriöst impad!
                      Inte helt ovanligt att det chipet sitter i sockel och då är det inte svårt...

                      Kommentar

                      • MagicFingers
                        • November 2003
                        • 3136

                        #12
                        Ursprungligen postat av Icecoffee
                        mjukvaran sparas på hårddisken, se bara till att inte ändra eller ta bort batteriet på moderkortet så har du alla biosinställningar kvar med.
                        antistat band är att rekomendera fäst det i något element eller liknande. Lägg alla delar på skumfilm eller antistat film, så är du till 100% säker på att allt funkar vid remontering

                        Passa på att dammsuga lite i burken
                        påpekar lite i ovan citat, datorlådan skall vara TOM om du skall dammsuga i den..., dammsugaren i sig genererar hur mkt statiskt som HELST! och har LÄTT död på din dator, OM du skall göra något sådant överhuvudtagen så rekomenderar jag tryckluft och att BLÅSA BORT dammet från delarna..,
                        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                        Nunc Est Bibendum

                        Kommentar

                        • Malawi1
                          • February 2009
                          • 583

                          #13
                          dammsuga kommer jag inte göra för jag låter ju moderkortet sitta kvar, jag brukar använda tryckluft som jag alltid har gjort.
                          375 liter malawi / tanganyika.

                          96 liter SA

                          Kommentar

                          Arbetssätt...