Fiber & router

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ImPulse
    • August 2009
    • 203

    #16
    Personligen har jag bara dålig erfarenhet av D-Link, skulle aldrig falla mig in att köpa en sådan till. Mitt resonemang är att de skickas ut trasiga från fabrik.

    NetGear däremot är väl det enda rätta.
    65 liter
    220 liter

    Kommentar

    • Marnat
      • November 2009
      • 2012

      #17


      Ovan har du den routern jag använder, har iofs slängt in ny firmware men den fungerar även strålande outofthebox. Relativt billig samt cisco som byggt den, med andra ord bra prestanda och hållbarhet.
      \\54L Apistos//
      \\234L SA//
      MVH Marcus

      Kommentar

      • Radioaktiva Räkor
        • May 2007
        • 1760

        #18
        WRT-boxarna <3 Fan va roligt kan kan ha med lite opensource.

        Kan också bara tokdissa D-link, vem har inte ägt en d-link som dött efter halva garantitiden, om ens så länge ;D

        Personligen så har jag hoppat över till premium-segmentet och kör en AirPort Extreme till iMac, iPhone, iPad och Hackint0sh. D

        Men skulle jag välja annat så skulle det bli, och blev ett kort tag, Netgear WNDR3700 - mycket kompetent. Men för full apple-lycka och en femhunka mer så var ju APX inte ett svårt val när den dagen kom...

        //C
        With a licence to krill!
        Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

        Kommentar

        • Danne_85
          • September 2009
          • 667

          #19
          Ursprungligen postat av Radioaktiva Räkor
          WRT-boxarna <3 Fan va roligt kan kan ha med lite opensource.

          Kan också bara tokdissa D-link, vem har inte ägt en d-link som dött efter halva garantitiden, om ens så länge ;D

          Personligen så har jag hoppat över till premium-segmentet och kör en AirPort Extreme till iMac, iPhone, iPad och Hackint0sh. D

          Men skulle jag välja annat så skulle det bli, och blev ett kort tag, Netgear WNDR3700 - mycket kompetent. Men för full apple-lycka och en femhunka mer så var ju APX inte ett svårt val när den dagen kom...

          //C
          Kul att se nån som använder airport extrme funderar själv starkt på en sån då jag själv och även frugan sitter på varsin macbook Pro och varsin Iphone..

          Har du testat hur det funkar att köra trådat till Tex Ps3 och/eller Xbox 360 det e också en viktig sak för mig att det lirar dära.....
          Mvh: Danne

          Foton:
          http://www.blackroomphotos.com

          Kommentar

          • Radioaktiva Räkor
            • May 2007
            • 1760

            #20
            Jag kör trådat till Popcorn Hour A-110, AppleTV, Trixbox VOIP-växel och 360'n. Funkar skitbra. Resten trådlöst.

            //C
            With a licence to krill!
            Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

            Kommentar

            • joelvuo
              • September 2009
              • 771

              #21
              Vad får ni som kör trådlöst ut? Vi har 100/100 här hemma, med den här trådlösa routern


              Vi kör på dualband, pappa kör på 5ghz (bara hans trådlösa n.kort som klarar av det) och resten kör på 2,4ghz. Men grejen är att vi bara får ut drygt 10mbit/s på 2,4GHZ och pappa får ut 20mbit/s på 5ghz.

              Är det så att man inte kommer upp i högre hastigheter? Även fast man har bra router och räckvidd?

              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                #22
                Mycket dåliga erfarenheter av D-link här: den första skulle vara en 100-MBit router, men det visade sig att det bara gällde mellan router och dator, mot andra datorer var den begränsad till 10 MBit (och på en bra dag med medvind nådde man kanske 8MBit) den andra var också cappad till 10MBit och behövde startas om dagligen pga att den hade en minnesläcka och blev långsammare ju längre den stod påslagen. En kompis som är datatekniker köpte den trådlösa versionen fick den aldrig att fungera pålitligt, trots utbytes-routrar.

                Nu har jag en Zyxel, och den har fungerat oklanderligt ur kartongen.

                @joelvuo: Trådlösa routrar är ett mörker. De är svåra att konfigurera och ett papper är tillräckligt som hinder för att sänka uppkopplingshastigheten. Jag skulle säga att du har tur om du får ut 10MBit verklig throughput.
                Senast redigerad av Azur; 10 May 2010, 06:28.
                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                • Radioaktiva Räkor
                  • May 2007
                  • 1760

                  #23
                  Shit, joelvuo. Kasst. Jag hade en likadan och där pumpade jag ut iaf 80Mbit på 2,4-bandet. 5'an var klockren alla gånger om. Uppdaterat till senaste firmwaret? Jag märkte iofs i början när jag hade min WNDR3700 att man fick nollställa allt och köra från scratch med inställningarna för att det skulle bli bra. Sen kan det ju vara en idé att pilla på vilka kanaler ditt wifi ska jobba.

                  Nu sitter jag på en AirPort Extreme (11n dual-band) och smiskar ut typ 70-90Mbit verklig throughput på 5Ghz-bandet. 2,4 - något lägre.

                  //C
                  With a licence to krill!
                  Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...