Skärmrengörare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Skärmrengörare?

    Vad gör man ren skärmen med? Köpte in "Screen-Clene Duo och det var rena skräpet. Bildskärmen blev snarare ännu skitigare efter att man använt det.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Sultanen
    • January 2008
    • 2457

    #2
    Det fungerar fint med vatten med lite såpa/diskmedel i. Så länge du inte dränker skärmen med det, varför betala dyra pengar för något så simpelt?
    Sedan kan du torka av skärmen med en damfri trasa.
    300L Räkkar
    400L Växtakvarium
    220L Saltvatten - Under uppstart
    Intresserad av räkor? www.RedBee.se

    Kommentar

    • lillfrasse
      • February 2002
      • 2228

      #3
      En klick diskmedel i en trasa sköljd i varmt vatten varför krångla till det. Fann en spray i en blå guldig flaska som var suverän men har inte sett den på länge och minns inte vad den heter.
      Simma lungt..
      Lillfrasse..

      Kommentar

      • Nilsrolf
        • November 2006
        • 549

        #4
        Lite lite fukt/vatten på microfibertrasa (de heter väl så) fungerar utmärkt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          OK - tack för tipsen.
          Det är väl ungefär så som jag har gjort tidigare men tänkte jag skulle testa ett av mirakelmedierna
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • C.Ciklid
            • February 2005
            • 12055

            #6
            Själv köpte jag på Siba (tror jag det var) Emtec TFT Cleaning Wipes (100st tork servetter) för 29:-. Tycker de fungerar mycket bra och använder dem även till tvn.
            //Camilla
            De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

            Kommentar

            • Martin85
              • February 2008
              • 465

              #7
              Finns lämpliga sprayer till att rengöra glasögon som är snälla mot plaster mm samt är antistatisk. Är väl ingen större skillnad på alla dessa produkter men ta inget som kan innehålla vax av nå slag.

              Satsa på en bra trasa. Microfiber eller putstrasor, finns mycket på mekonomen eller andra biltillbehörsaffärer och många har färdiga interiörtrasor eller servetter är mycket bra mot den feta hinnan som kommer på insidan av framrutan och som på bildskärmar. Även här så var uppmärksam som ev wax, silicon eller annat som kan göra "interiören" för blank

              Kommentar

              Arbetssätt...