Spam?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    #31
    Samma problem finns på andra forum och nästan allt som kommer just nu kommer från Ukraina.
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • Sultanen
      • January 2008
      • 2457

      #32
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      lösenord kommer vi att prova med, men jag är lite skeptisk till att det kommer att funka. En fråga på svenska kan översättas på några sekunder med de program som finns idag
      "Är Johansson ett efternamn?" Den frågan kan alla svenskar svara på men även om du översätter den blir det krongligt att ta reda på om det är det..

      "Bokstavera ordet för denna symbol --> "@" "

      Man kan försvåra den frågan man använder ganska bra om man bara klurar lite

      Skulle de lista ut svaret tar det inte många minuter att slänga in en ny fråga
      300L Räkkar
      400L Växtakvarium
      220L Saltvatten - Under uppstart
      Intresserad av räkor? www.RedBee.se

      Kommentar

      • DaRe

        • June 2009
        • 2227

        #33
        Bra förslag sultanen! Kan vi skrap aihop många dylika frågor så kanske vi kan stoppa dem på ett tag. Åtminstone blir vi inte sitting ducks.

        Hur säkra är våra mailadresser annars, kan någon komma åt dem? Om nu några personer håller på med dessa spam, kanske de samtidigt försöker ta sig in i er databas och extraherar maidresser och spammar oss direkt?
        Checking out...

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #34
          det är nu inlagt en mycket simpel fråga - vi får se om det hjälper annars så blir det en lite krångligare fråga
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Johanski
            • February 2007
            • 3044

            #35
            Tycker sultanens exempel var riktigt fyndiga. Helst det med @, blir krångligt att ta reda på svaret.

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #36
              Även för en svensk... @ heter snabel-a, kommersiellt at-tecken, eller kanelbulle på svenska. Medlemmarna i klubben för värdelöst vetande kan också notera att detta är brädgård: #.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • Sultanen
                • January 2008
                • 2457

                #37
                Nu hade vi precis en spammare här.
                Gick in och tittade på lösenordsfrågan:
                "Vad heter Kjell Fohrman i förnamn"
                Den frågan är inte så svår att besvara, bara att testa alla orden i meningen, nästan övertygad om att en bot gör detta per automatik då väldigt många forum har svaret angivet i texten.
                300L Räkkar
                400L Växtakvarium
                220L Saltvatten - Under uppstart
                Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                Kommentar

                • drd
                  • March 2004
                  • 5586

                  #38
                  Då var det dags igen såg jag....suck
                  ________________________________________________

                  Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                  Kommentar

                  • Sultanen
                    • January 2008
                    • 2457

                    #39
                    Det här går att lösa även om det är hyrt folk som sitter och registrerar bottarna iom. att de inte kan svenska, det måste gå, bara man klurar lite. Som sagt var, börja med att byta till en fråga där inte svaret står i meningen. Fösta steget iaf
                    300L Räkkar
                    400L Växtakvarium
                    220L Saltvatten - Under uppstart
                    Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #40
                      Ursprungligen postat av Sultanen
                      Det här går att lösa även om det är hyrt folk som sitter och registrerar bottarna iom. att de inte kan svenska, det måste gå, bara man klurar lite. Som sagt var, börja med att byta till en fråga där inte svaret står i meningen. Fösta steget iaf
                      Jag räknar med att Christian byter lösenordsfråga snart - så får vi se

                      Dock så bör man vara medveten om att är frågan det minsta klurig så blir det många som inte kommer att klara av den - så den måste ändå vara simpel.

                      Nästa steg blir att se om det går att spärra IP-nummer från vissa länder (om det går att ta reda på varifrån spammen kommer)
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Sultanen
                        • January 2008
                        • 2457

                        #41
                        Låter bra
                        Ni har ju IP loggar, bara att göra en översikt på ett antal av dessa för att se var de har sitt utsprung, är det 2-3 länder så kan man ju utan problem spärra dem
                        300L Räkkar
                        400L Växtakvarium
                        220L Saltvatten - Under uppstart
                        Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                        Kommentar

                        Arbetssätt...