Window vista

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christerhedberg
    • August 2008
    • 624

    #16
    Beror lite på hur pass bra processor du har. Om du hade tänkt att köpa ett så skulle jag nog föreslå Vista som funkar bra till det mesta och ser bra ut.

    Men om du inte vill lägga ut pengar på ett OS så kan du gå in på microsofts hemsida och ladda ner Windows 7 gratis. Den versionen fungerar tills juni-juli nästa år. Alltså perfekt för den som vill spara pengar istället för att lägga ut pengar på skräp.

    Men om du har en lite äldre dator så passar Windows XP bäst för snabbaste möjliga dator.

    Kommentar

    • Gurky
      • June 2009
      • 43

      #17
      Ingen alls. Om du vill köra Windows använd antingen XP eller vänta tills Windows 7 kommer ut i höst/vinter (RC kan man ladda ner från:http://technet.microsoft.com/sv-se/e...?ITPID=carepgm kan dock bara laddas ner tom 20:e augusti).

      Kommentar

      • Guest

        #18
        Vista är det sämste OS microsoft har släppt, dom borde fan skämmas. Men nya W7 är grymt (bättre än xp ) finns en RC version att tanka om du vill prova. (whoops många som redan nämnt de..)
        Personligen hade ja köpt en mac, menmen
        Senast redigerad av Gäst; 01 August 2009, 21:53.

        Kommentar

        • Dreama

          • November 2007
          • 286

          #19
          Ursprungligen postat av Dreama
          Som amatör vilken vistaversion ska man ta?
          Jag har fått mycket hjälp av Er med min undran. Nu undrar jag om Mandriva, Open Suse och PC-BSD är något att ha?

          Kommentar

          • Radioaktiva Räkor
            • May 2007
            • 1760

            #20
            Nah inte rakt av, som förstaval säger jag ändå alltid Ubuntu - det är bland det största och enklaste distarna. Sen är väl jag lite grinig av mig och vill helst ha ett linux med apt - något som i princip alla Debian-derivat kör.

            //C
            With a licence to krill!
            Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

            Kommentar

            • myslas
              • February 2008
              • 672

              #21
              Ursprungligen postat av Narii
              Vista är det sämste OS microsoft har släppt, dom borde fan skämmas.
              Har du glömt bort Windows Millenium?

              Kommentar

              • Guest

                #22
                Haha iofs, men då var mac o linux precis lika dåliga.

                Kommentar

                • Radioaktiva Räkor
                  • May 2007
                  • 1760

                  #23
                  Jasså? Vilket skitsnack. Du verkar ju glömma att år 2000 så fanns det både Debian, RedHat, Caldera, SuSE, m.fl. Nästan samtliga med grafiska installationsprogram, svenskt språkstöd, redan då stort stöd för hårdvara. Visst var fönsterhanterarna kanske inte lika "snygga" som deras Redmondska motsvarigheter - men dom fungerade iaf.

                  Mac OS under denna tid var ju dock inget att hurra för, det gick dåligt för Apple, OS 9 var instabilt som få och betorna av OS X 10.0 var aningen för instabila för min smak.

                  Windows ME är inte så dumt som alla tror, bl.a. första operativsystemet från MS som faktiskt hade fungerande Systemåterställning.

                  Trashtalka går ju bra, men att backa upp det med lite faktisk ERFARENHET är ju en HELT annan sak.

                  //C
                  With a licence to krill!
                  Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                  Kommentar

                  • myslas
                    • February 2008
                    • 672

                    #24
                    Ja, runt 2000 fanns det gott om Linux-distar som funkade väldigt bra. Kanske inte så användarvänliga (för nybörjaren) som tex Ubuntu är idag men Red Hat var rätt enkelt iaf. Testade Debian ett tag och det var förvisso trevligt men kom snabbt fram till att Linux inte var något jag hade någon större användning av. Körde även en liten server med någon BSD-dist ett tag och jag tyckte faktiskt bättre om det.

                    Dessutom var jag en av väldigt få människor som faktiskt tyckte om BeOS och blev lite ledsen när de fick lägga ner.

                    Windows ME har jag inget för ändå. Bara för att det hade några nya funktioner som var smarta så gör det inte ett OS bra. Jag har aldrig varit med om ett så instabilt OS som ME var. Jag vet att det var beydligt mer än det jag retade upp mig på men har förträngt det nu. Jag gjorde som många andra och började använda Win2K istället.

                    Efter Win XP kom har jag inte installerat något annat OS på mina datorer, de enda erfarenheter jag har av andra nyare OS är från kompisars maskiner.

                    Kommentar

                    • MagicFingers
                      • November 2003
                      • 3136

                      #25
                      Jag personligen hade mkt få problem med ME, och tillpåköpet så var det ett mkt litet OS, den installations cd-n jag hade var på under 200mb, och jag tror intallationen la sig på ca500mb ..., men visst, jämför man med ubuntu nu som man kan köra från RAM installation så.. ,.. allt é relativt.
                      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                      Nunc Est Bibendum

                      Kommentar

                      • Radioaktiva Räkor
                        • May 2007
                        • 1760

                        #26
                        Ursprungligen postat av myslas
                        Dessutom var jag en av väldigt få människor som faktiskt tyckte om BeOS och blev lite ledsen när de fick lägga ner.
                        Be var fresh, synd att varken Zeta eller Haiku är värdiga tronföljare.
                        With a licence to krill!
                        Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                        Kommentar

                        • admin
                          Christian Alfredsson

                          • November 2004
                          • 11220

                          #27
                          I somras lagade jag min Amiga 1200 och satte i ett Flashkort istället för hårddisk. Startar nu Workbench på 2 sek och funkar kanon. Synd att Commodore schablade bort allt
                          Christian Alfredsson
                          Tekniskt ansvarig Zoopet

                          Kommentar

                          • Radioaktiva Räkor
                            • May 2007
                            • 1760

                            #28
                            Ursprungligen postat av admin
                            I somras lagade jag min Amiga 1200 och satte i ett Flashkort istället för hårddisk. Startar nu Workbench på 2 sek och funkar kanon. Synd att Commodore schablade bort allt
                            Underbart med gamla standarder och adaptrar <3

                            //C
                            With a licence to krill!
                            Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                            Kommentar

                            Arbetssätt...