Svenska korallrev förstörs

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #16
    Ja, ursäkta min urspårning om kortsiktigt tänkande.

    Men om man ska tänka på allt som människan förstör så blir man ju helt deprimerad.. Jag kan inte låta bli att tänka att om en dör så skapas någon annan. Alltså att vissa arter dör och andra kommer istället..

    Men det är nog litegrann som att stoppa huvudet i sanden för vad händer nu när vi får bottendöd?? Vad händer på sikt, kommer det något annat sedan??? Hur har evolutionen sett ut vad gäller havsbotten???
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #17
      Ursprungligen postat av Katharina
      Jag kan inte låta bli att tänka att om en dör så skapas någon annan. Alltså att vissa arter dör och andra kommer istället..
      På ett par miljoner år så gör de det, fast det blir förstås andra arter. En utdöd art är borta för evigt.
      Hur har evolutionen sett ut vad gäller havsbotten???
      Det har skett massutdöenden förut, och på några miljoner år har de utdöda arterna ersatts av nya. Det är fortfarande mycket bättre att inte ha massutdöenden till att böjra med, och ur mänsklighetens synvinkel är tidsskalan för lång för att spela nån roll.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Gaffel
        • December 2007
        • 6200

        #18
        Tur att vi har några som inte backar..

        Läs artikeln..
        Life's a bitch and then you die..
        "I might be right handed but im always left-winged"
        Skriv på!

        Kommentar

        • patdah
          • November 2007
          • 659

          #19
          Jag kan förstå att folk brinner för saker ibland... jag kan även förstå folk i svältdrabbade områden som fäller en tår när dom inte får döda och äta ett utrotningshotat djur för att överleva... ibland blir djuren viktigare än människan själv och kanske med all rätt. Vi kan inte ens ta hand om jordens alla människor...

          Det är ju ändå bara en tidsfråga innan nästa stora meteor ska slå ut livet på jorden så som vi känner det idag.

          Evolutionen kommer ha sin gång långt efter att människan har slutat andas här på jorden.
          /Patrik

          I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

          Kommentar

          Arbetssätt...