Kampanj för hotellhaj

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • harbard
    • July 2002
    • 1085

    Kampanj för hotellhaj

    Just nu förs en kampanj för att släppa ut hajen "Sammy" som finns på ett lyxhotell i Dubai.Hajen är trots sin storlek ofarlig för människor då den lever på plankton:


    http://www.youtube.com/watch?v=msVbGQLx77c (video)
    <<<(^:>*
    Aquaflora länksamling Alger Bakgrund Miniakvarier Walstad-metoden
    Foder Bananflugor Guppy Killi Fiskrum Akvaristisk startportal Småkryp
  • polysperma
    • January 2007
    • 550

    #2
    min fråga blir ju utan att iddas läsa: Klarar den sig i vilt tillstånd när den levt i fångenskap så länge?
    Även den bästa akvarist kan fela

    Kommentar

    • Akvarieprofilen
      • February 2008
      • 31

      #3
      Undrar vad killen med putsduken får betalt?

      Kommentar

      • Bordusius
        • October 2008
        • 108

        #4
        Allt annat i Dubai är ju byggt för att visa dom ekonomiska musklerna, varför inte ta den största fisken på jorden o stoppa in den i ett akvarie....suck...
        I am awaiting the day when human biology catches up with its own self declared delusion of grandeur...and i will be waiting

        Kommentar

        • Bordusius
          • October 2008
          • 108

          #5
          Ursprungligen postat av polysperma
          min fråga blir ju utan att iddas läsa: Klarar den sig i vilt tillstånd när den levt i fångenskap så länge?
          En månad är väl inte länge
          I am awaiting the day when human biology catches up with its own self declared delusion of grandeur...and i will be waiting

          Kommentar

          • Temeraire
            • January 2008
            • 385

            #6
            Inget fel med det väll? vi har ju fiskar i akvarium, men det är ingen som säger att vi ska släppa dem fria.. varför ska vi då säga åt andra att släppa ut sina?
            " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "

            Kommentar

            • Johanski
              • February 2007
              • 3044

              #7
              Det tillhör väl inte vanligheten att ha fiskar som vandrar flera hundra-tusentals kilometer över jorden för att hitta matplatser i akvarium, eller vad säger du Temeraire?

              Kommentar

              • Tenkare
                • May 2005
                • 2519

                #8
                Finns ju ett jätteakvarie i Japan som håller 3 st sådana. Ska se om jag hittar länk till det.
                Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                Min zon Min Tenkare

                Kommentar

                • Triggerhappy
                  • April 2007
                  • 377

                  #9
                  spelar storleken på fisken någon roll?

                  är det mer omoraliskt att ha denna jättefisk i ett en stor bassäng än en guldfisk i en glasskål ?
                  (nu vet jag inte om den är utrotningshotad eller nått men även det finns det ju fler exempel på tidigare)
                  Lyssna inte på mig

                  Kommentar

                  • Triggerhappy
                    • April 2007
                    • 377

                    #10
                    Ursprungligen postat av Johanski
                    Det tillhör väl inte vanligheten att ha fiskar som vandrar flera hundra-tusentals kilometer över jorden för att hitta matplatser i akvarium, eller vad säger du Temeraire?

                    vet inte hur långt andra fiskar simmar i normala fall, men lika fel som att ha fåglar i bur kanke?
                    Lyssna inte på mig

                    Kommentar

                    • Johanski
                      • February 2007
                      • 3044

                      #11
                      Ursprungligen postat av Triggerhappy
                      vet inte hur långt andra fiskar simmar i normala fall, men lika fel som att ha fåglar i bur kanke?
                      Om du frågar mig tycker jag det är fel att ha fåglar i bur, men det blir väl lite dubbelmoral med tanke på att jag har akvarium och säkert många tycker det är lika fel med.

                      Men iaf:
                      Jag tror inte de små fiskar som vi har i akvarium är sådana som "vandrar" över hela jorden och letar platser att äta på. Finns säkert dem som simmar långt, men du förstår min poäng. Någon får hemskt gärna rätta mig om jag har fel.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...