Fond för bevarandet av Malawicikliderna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11217

    Idag kom det en bok med posten. Så himlans överraskad och glad jag blev! Jag har under flera år skickat in en peng vid varje löning.

    Här donerar man pengar: http://www.cichlidpress.com/smgfund/smg-donate.html

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3810.png
Visningar: 35
Storlek: 134,2 KB
ID: 2348932
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148


      Trevlig läsning
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Fick ett mail från Ad Konings - det var inte ett personligt mail utan det skickades till de som på något sätt (oftast med en slant) har bidragit i arbetet med att bevara fiskfaunan i Malawisjön.

        Hur som helst så stod det

        Dear Friends,
        It has taken a long time since the last update and now there are so many developments that the present update is very long. Nevertheless it is important to know the current state of the two lakes, Malawi and Tanganyika. Although the mbuna in Lake Malawi don't seem to be affected much by the onslaught of fishermen, who have now virtually removed all utaka from the southern part of the lake, I believe the lake is on track for a similar collapse as we have seen in Lake Victoria. The visibility has deteriorated in the last years and is now at a point where it prevents algal growth at depths of more than 10 meters in some places. Read about it and much more in the update which I have included as a link to the web page:
        The story from Lake Tanganyika is a much more positive one, fortunately.

        Thank you again for your continued support!
        Enjoy your cichlids!
        Ad


        Klicka upp länken i mailet och läs. Tyvärr mycket sorglig läsning om utvecklingen i Malawisjön.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Wilhelm
          • October 2002
          • 604

          Bedrövligt när det gäller Malawisjön!
          Wilhelm
          Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
          www.ciklid.org www.aquafish.info

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av Wilhelm
            Bedrövligt när det gäller Malawisjön!
            Ja och för människorna som bor runt sjön.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Ytterligare en rapport från Ad Konings om hur det går med "Stuart M. Grant. Cichlid Conservation Fund" i deras viktiga arbete med att bevara malawicikliderna http://cichlidpress.com/smgfund/smgfund30.html

              Läs gärna igenom, texten och på slutet kan ni se att även Nordiska Ciklidsällskapet omnämns och tackas för det de har skänkt.

              Ad Konings kommer också till Ciklidstämman/Akvariehelgen i Linköping i vår där han säkert kommer att berätta mer om detta projekt.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              Arbetssätt...