Fond för bevarandet av Malawicikliderna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #76
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Det förstod jag för ett par år sen att det skulle gå så med salusi, så därför har jag satsat på en grupp salusi, demasoni kommer att bli den nästa mbunas som kommer att komma i farozonen, om den inte redan har hamnat där.
    Så visst är det bra att det finns folk som odlar ciklider.
    Trots att det ur miljösynpunkt tydligen är helt värdelöst, eller vad tycker du Kjell, som alltid förespråkar VF.Janne


    malawi.forum24.se
    Nåväl janne de som har hört mitt miljöföredrag eller läst min artikel om detta på Zoopet så anser jag att en kombination av VF och odlat är det bästa för miljön
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • malawijanne
      • October 2006
      • 504

      #77
      Jag tycker den atrikeln var väldigt vinklad.
      Och den glömde det viktigaste argumentet för att hålla odlat istället för vildfångat, jag klistrar in ett stycke från artikeln som beskriver varför vi ska använda odlat istället för vildfångat.

      Några exempel där det kan vara mer lämpligt med odlade fiskar är
      - Arter som i naturen bara återfinns på svårtillgängliga platser, vilket innebär extremt långa transporter, är lämpliga att odla
      - Arter som är transportkänsliga är lämpliga för odling
      - Arter som är mycket ovanliga i naturen bör odlas
      - En annan positiv aspekt är att odlare får en ökad kunskap om hur fiskar skall hållas på ett bra sätt, en kunskap som de kan vidarebefordra, vilket i sin tur leder till att fiskar kan få ett längre och bättre liv (denna kunskap kommer ju även till nytta för vildfångade fiskar i akvarium)
      - Odling i allmänhet är positiv för hobbyn eftersom det gör människor mer intresserade av akvarium och fler djur kommer då att säljas – såväl odlade som vildfångade
      - För arter som har utrotats i naturen är odling ett sätt att bevara artens fortbestånd – kanske, kanske kommer det någon gång i framtiden att finnas förutsättningar för att återinplantera dem.


      Jag hittar inte det viktigaste, det är ju faktiskt hur många av våra vildfångade som dör i våra akvarium kontra hur många odlade som dör.
      Jag kan ta ett exempel.
      Vildfångade troffar, du Kjell tog i massor för några år sen, hur många procent levde av dom troffarna efter 2 år, Marcus, Arnold är två till som har tagit in en massa troffar som troligtvis inte levde mer än 2 år, nej dom flesta dog inom dom närmaste 6 månader när dom hade kommit till våra hemakvarie och började bli matade med lite mat, istället för det flingfoder som dom fick när dom gick hos grossarna.Det är till och med så att en del av troffearterna börjar ta slut i sjön, framförallt dom som hade dom finaste färgerna och band.
      Detta gäller även malawiciklider att vildfångade är mycket känsligare och dör.
      Nej, jag tycker så här, låt odlarna som är duktiga ta hand om dom importerade vildfångade fiskar, låt dom odla på dom , sedan släpp ut dom odlade fiskar som är vana vid vatten och mat till zooaffärerna.
      Då får vi det humanasta sättet att hålla fiskar på, det blir roligare för fisken som överlever, det blir mycket roligare för framförallt fiskägaren som får sina fiskar att överleva.Janne



      malawi.forum24.se

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #78
        Ursprungligen postat av källebacken
        Ursäkta en dum en men vad gör dom på filmen och varför.. ska skänka en peng snarast...
        Läs gärna denna Zoopetartikel http://www.zoopet.com/index.php?opti...le&article=104
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #79
          Ursprungligen postat av malawijanne
          Jag tycker den atrikeln var väldigt vinklad.
          Och den glömde det viktigaste argumentet för att hålla odlat istället för vildfångat, jag klistrar in ett stycke från artikeln som beskriver varför vi ska använda odlat istället för vildfångat.

          Några exempel där det kan vara mer lämpligt med odlade fiskar är
          - Arter som i naturen bara återfinns på svårtillgängliga platser, vilket innebär extremt långa transporter, är lämpliga att odla
          - Arter som är transportkänsliga är lämpliga för odling
          - Arter som är mycket ovanliga i naturen bör odlas
          - En annan positiv aspekt är att odlare får en ökad kunskap om hur fiskar skall hållas på ett bra sätt, en kunskap som de kan vidarebefordra, vilket i sin tur leder till att fiskar kan få ett längre och bättre liv (denna kunskap kommer ju även till nytta för vildfångade fiskar i akvarium)
          - Odling i allmänhet är positiv för hobbyn eftersom det gör människor mer intresserade av akvarium och fler djur kommer då att säljas – såväl odlade som vildfångade
          - För arter som har utrotats i naturen är odling ett sätt att bevara artens fortbestånd – kanske, kanske kommer det någon gång i framtiden att finnas förutsättningar för att återinplantera dem.


          Jag hittar inte det viktigaste, det är ju faktiskt hur många av våra vildfångade som dör i våra akvarium kontra hur många odlade som dör.
          Jag kan ta ett exempel.
          Vildfångade troffar, du Kjell tog i massor för några år sen, hur många procent levde av dom troffarna efter 2 år, Marcus, Arnold är två till som har tagit in en massa troffar som troligtvis inte levde mer än 2 år, nej dom flesta dog inom dom närmaste 6 månader när dom hade kommit till våra hemakvarie och började bli matade med lite mat, istället för det flingfoder som dom fick när dom gick hos grossarna.Det är till och med så att en del av troffearterna börjar ta slut i sjön, framförallt dom som hade dom finaste färgerna och band.
          Detta gäller även malawiciklider att vildfångade är mycket känsligare och dör.
          Nej, jag tycker så här, låt odlarna som är duktiga ta hand om dom importerade vildfångade fiskar, låt dom odla på dom , sedan släpp ut dom odlade fiskar som är vana vid vatten och mat till zooaffärerna.
          Då får vi det humanasta sättet att hålla fiskar på, det blir roligare för fisken som överlever, det blir mycket roligare för framförallt fiskägaren som får sina fiskar att överleva.Janne

          malawi.forum24.se
          Visst finns det en del känsliga arter som inte lämpar sig för att fångas in till hobbyn, men rent generellt håller jag inte alls med dig.
          De vanliga fiskarterna är inte speciellt känsliga som vildfångade och jag håller definitivt inte med om att t.ex. vildfångade malawi skulle vara så känsliga.

          Däremot kan jag tycka att det är lite märkligt att myndigheterna ställer krav på utbildning etc. för dom som säljer fiskar (såväl odlade som vildfånagde) till konsumenter, medan de däremot totalt struntar i om de som importerar fisk har någon kunskap överhuvudtaget. Idag finns det en hel del importörer som absolut inte är kompetenta för att driva denna hantering.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • malawijanne
            • October 2006
            • 504

            #80
            Ja där håller jag inte med dig, jag kan inte nämna en enda art som inte är känsligare vildfångad än odlad, och en del är totalt omöjliga att ha som vildfångad i en balja, att nybörjare och folk som inte vet hur man sköter ciklider, skall köpa vildfångat, i affärrerna istället för odlat.
            Ja, då kommer vi få väldigt många forumstrådar,som heter. (varför blir mina ciklider sjuka).
            Men affärerna kommer att gilla det, för dom kommer att sälja en massa fiskar.Janne


            malawi.forum24.se[

            QUOTE=Kjell Fohrman;1553875]Visst finns det en del känsliga arter som inte lämpar sig för att fångas in till hobbyn, men rent generellt håller jag inte alls med dig.
            De vanliga fiskarterna är inte speciellt känsliga som vildfångade och jag håller definitivt inte med om att t.ex. vildfångade malawi skulle vara så känsliga.

            Däremot kan jag tycka att det är lite märkligt att myndigheterna ställer krav på utbildning etc. för dom som säljer fiskar (såväl odlade som vildfånagde) till konsumenter, medan de däremot totalt struntar i om de som importerar fisk har någon kunskap överhuvudtaget. Idag finns det en hel del importörer som absolut inte är kompetenta för att driva denna hantering.[/QUOTE]

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              #81
              Jag funderar på en sak här, ursäkta om jag stör.

              Det måste ju vara så att vildfångad fisk enbart är bra för regionen där den lever normalt. Om man då ser på aspekten att de som bor där får det bättre ekonomiskt så kan jag köpa en del av tanken. Vad jag har svårare att förstå är hur mitt akvarium ser bättre ut med vildfångad fisk, så kan det bara inte vara. Urvalsodling måste ju vara bättre!?

              Ni får ursäkta mig men jag ser inte det smarta i att plocka upp fisken när det enda som krävs för att odla Malawi är vatten och mat, mer lättodlat kan inte finnas. Jag kör en mil för att hitta sjysst Malawi, privatodlad och tålig, det måste vara bäst för alla?
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #82
                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                Det måste ju vara så att vildfångad fisk enbart är bra för regionen där den lever normalt. Om man då ser på aspekten att de som bor där får det bättre ekonomiskt så kan jag köpa en del av tanken. Vad jag har svårare att förstå är hur mitt akvarium ser bättre ut med vildfångad fisk, så kan det bara inte vara. Urvalsodling måste ju vara bättre!?
                Nja det beror ju på hur man ser på fiskar. Jag föredrar helt klart fiskar som ser naturliga ut men jag är självklart medveten om att många föredrar korsningar och urvalsodlade (som urvalsodlat så mycket att de färgmässigt inte längre ser ut som i naturen) och även om min smak är en sak så tror jag att bägge arterna är viktiga för hobbyn. Cites startade ju en utredning för några år sedan som hade som utgångspunkt att förbjuda odling av fiskar i alla länder förutom ursprungslandet men denna har som tur är försjunkit i glömska. Kanske förstod de att om man förbjöd fiskodling så skulle också hobbyn dö ut - vilket i sin tur skulle leda till att miljön drabbades i än större utsträckning

                Ni får ursäkta mig men jag ser inte det smarta i att plocka upp fisken när det enda som krävs för att odla Malawi är vatten och mat, mer lättodlat kan inte finnas. Jag kör en mil för att hitta sjysst Malawi, privatodlad och tålig, det måste vara bäst för alla
                Nja, vildfångade fiskar leder till att människor i fattiga länder får jobb, det leder också till att regnskogen får stå kvar och inte huggs ner vilket annars ätr vanligt - detta är ju anledningen till att internationella miljöorgansiationer pläderar för vildfångat och försöker begränsa odlingen.
                Sedan innebär ju också odlad fisk ett större CO2-utsläpp än vad vildfångad fisk gör.

                Dock om detta finns ju flera artiklar på Zoopet som tar upp i detalj - gå till dom och diskutera dessa frågor i de trådar som är kopplade till dessa artiklar.
                Denna tråd handlar om något helt annat - AND-projektet - håll er till ämnet.
                Senast redigerad av Kjell Fohrman; 23 December 2011, 10:13.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • källebacken
                  • February 2006
                  • 574

                  #83
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Läs gärna denna Zoopetartikel http://www.zoopet.com/index.php?
                  option=com_kb&task=article&article=104
                  Tack...
                  Annica

                  Kommentar

                  • admin
                    Christian Alfredsson

                    • November 2004
                    • 11217

                    #84
                    Då har man fått lön och pyntat in lite pengar. Passade även på att köpa julklappsgåvor ;-)
                    Christian Alfredsson
                    Tekniskt ansvarig Zoopet

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #85
                      Fick lite info om läget från Ad Konings.

                      Notera speciellt att Christian är nämnd i slutet av infon

                      Update from Malawi (and Tanzania)

                      Dear Cichlid Friends,
                      It has been two months since I returned from Africa (Tanzania and Malawi). While there I was able to visit Nankoma Island and admire the work that Leon and his wife Ingrid had accomplished (with the aid of sometimes up to 200 local workers). The whole lodge complex should be finished by mid September after which Leon will start organizing his dive school and place the 200 new ANDs that have been ready for a while. It had been a huge task to build a kind of double lodge complex; one part for the luxury traveler and another for the dive school students. If you know someone who would be interested in obtaining a dive master certification and at the same time save the Malawi cichlids from overfishing, Camp Rock, the name of the new dive school, is the perfect place. For more information on the various programs see this website: http://wamwai-adventures.com/wamwai-adventures_004.htm or contact Leon at leondup@hotmail.com.

                      I know that the diesel engine for the guards’ boat has arrived in Malawi and I had hoped to show you a photo, but Dimitri has been too much occupied with the many changes in Malawi after its president died suddenly, the free-floating Malawi Kwacha, and the global economic downturn. Since Leon and Ingrid have been on the island during the last nine months the illegal fishing has been drastically reduced. Last year the park guards made many arrests but during the last months of their patrols very few arrests have been made. As soon as the new diesel engine has been installed in their boat they can triple their frequency of patrols. African pace is slow but we are getting there!

                      On the donations side of the funds I have some excellent news: the BITCHes made a ton of money at the ACA convention in Indianapolis (great convention!) and donated a whopping $2500 to the funds! A good friend of mine, Dick Au, almost matched that with his personal gift to the fund! Thank you very much ladies, Dick!

                      There is some other great news. During the ACA convention Paul Loiselle suggested to me to ask Stuart Grant Ltd at Kambiri Point to breed the few species that we found being threatened by extinction due to overfishing by the ornamental fish trade, and that I should perhaps apply for a grant from the Paul Loiselle Conservation fund to cover most or all of the expenses. This was a great idea and one which David Nkhwazi, Stuart Grant’s stepson and director of the station, had been playing with since he had read that some of the popular species were at risk. After contacting him, he immediately agreed to set aside some of the holding facility and start breeding Pseudotropheus saulosi and Melanochromis chipokae. This is huge! There will be no need to get permits to export and then again import these species at risk and the breeding will be done by experts in the field. Kind of ironic that Stuart Grant Ltd is going to restore some of the species made nearly extinct by their “fly-by-night” foreign competitors. I just received an e-mail from David in which he specifies what he would need for food, shade netting, labor, etc. and it would take about $5000 for a year, most of it for food and shade netting that has to be imported from South Africa.

                      The last note is from Lake Tanganyika. While I was in Tanzania on a 10-day dive tour along the eastern shore of the lake, Chris Horsfall (from Lakeshore Lodge fame) explained to me that the Tanzanian government had recently implemented stricter rules for the local fishermen. The major impact was on the kapenta/ndaga fishermen who attract fish with lights at night who now have to stay at least 2 kilometers offshore. Also beach seines are now strictly forbidden in Tanzania. At the first offense to any of these new rules, the fisherman gets a warning but at the second his boats, nets and further equipment will be confiscated and burned! And the fisherman put in jail for up to 5 years! Chris found three burnt fisherman’s boats at Mabilibili which were from those that failed to obey the new restrictions. So it looked like the new rules were enforced, but Chris recently got in a pickle with the local government. Since the laws were changed he and his wife Louise have been the recipients of plenty of animosity from fishermen on Kerenge Island (just across from their lodge). They felt that the Lakeshore Lodge being there had instituted the new fishing laws and were therefore upset with Chris and Louise, instead of with Fisheries. Chris and Louise and the Lakeshore Lodge have been publicized in the national press as the bad guys, with seriously fictitious, trumped up allegations. Recently they had two lengthy meetings with the new District Commissioner to defend themselves. Then Chris had a long meeting with the Diwani (village councilor), who advised him to turn a blind eye to the now ever-increasing illegal fishing that has started again, for concern of actions taken against them by the local fishermen as retribution. Now Chris and Louise are trying to sort things out with the villagers, with the help of Fisheries.
                      So, some mixed news from the conservation front of Lake Tanganyika cichlids. Of course we still found beach seines being employed in remote places along the Tanzanian shore of the lake, but near bigger villages (where the most damage is done) hopefully Fisheries will be able to enforce the new legislation.

                      Before I finish this update I’d like to acknowledge Christian Alfredsson of the Scandinavian Cichlid Association, who has been a very faithful donor for the past three years donating about every other month to our cause. Thank you Christian!

                      THANKS TO YOU ALL!! Without your input and generosity many Malawi cichlid species would have no future existence.

                      Ad

                      PS I will place this update also on the web with some photos. Give me a day or so....
                      --
                      --
                      Ad Konings
                      Cichlid Press
                      P.O. Box 13608
                      El Paso, TX 79913
                      www.cichlidpress.com // www.elpasodesert.com
                      Editor of www.cichlidae.com
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • admin
                        Christian Alfredsson

                        • November 2004
                        • 11217

                        #86
                        Jag tycker att Malawiciklider har gett mig så mycket roligt och det är värt en peng varje månad om det kan hjälpa. Det känns dessutom mindre om man donerar lite varje månad.

                        Har en lapp liggande bland räkningarna så jag kommer ihåg. Det funkar ju via Paypal så det tar väldigt kort tid att betala in

                        Bokmärk denna sidan: http://www.cichlidpress.com/smgfund/smg-donate.html
                        Christian Alfredsson
                        Tekniskt ansvarig Zoopet

                        Kommentar

                        • VisualDarkness
                          • February 2010
                          • 7417

                          #87
                          Bra påminnelse, pyntade en liten slant nu.
                          180l Sällskap:
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                          60l Asien:
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                          Kommentar

                          • admin
                            Christian Alfredsson

                            • November 2004
                            • 11217

                            #88
                            Jag har betalat in 20 USD

                            Detta brev kom i veckan från AD

                            Dear Malawi cichlid friend,

                            It has been some time now since I sent an update of our progress in saving Malawi cichlids. One of the reasons is that Leon du Plessis is still totally occupied with the construction of the lodge on Nankoma Island (check out photos of it at https://www.facebook.com/BlueZebraIslandLodge), and has not yet had an opportunity to place the new ANDs. Whenever I’ll receive a picture or video of the placed ANDs I’ll post it.
                            But we are trying to stop illegal fishing in park waters in several ways and Dimitri Giannakis recently sent me an update of the progress on the other fronts. These were his points:

                            1. The diesel engine for the guards’ boat has arrived safely and is in its box on the island. I have paid import duty and local freight. Our initial plan of fitting it into our smaller 6 m boat has not worked out as the boatyard advised us that the boat’s original design does not allow for this. Now we have two options, one to bring in a suitable fiber-glass boat from South Africa (approx. cost $7 – 8,000) or two, to buy a custom-built wooden boat made locally (cost $6 – 8,000). We are exploring both options. It is important that we have this very efficient engine on patrol in the near future as it will save us money in the long run.

                            2. Given that we need to find a suitable boat for the Yanmar diesel engine, we are providing Lake Malawi National Parks with 100L of petrol each month and food rations for the guards. Parks has a very active team that is now patrolling the island once per week and the guards are often camped out on the island. With the price of fuel at $2 per litre we spent more than $300/month on this exercise and have been doing so for over a year.

                            3. The ANDs, 200 of these have been assembled at our cost (we purchased the PVC pipes and paid duty to clear the stainless steel), are now waiting for Leon to start up his dive centre and work in a placement program. Some of the sponsors may want to be involved in this exercise!

                            4. We have engaged a legal firm, William Faulkner, to set up "The Lake Malawi Conservation Trust" of which we hope that Parks, Ad Konings, and I will be trustees. I am told the documents will be ready soon.

                            5. We have set up a Foreign Denomination Account (US$ account) for the trust, once established, to hold funds and receive donations.

                            You can see that Dimitri is very committed to the cause and I am very grateful for his efforts, time, and capital he has invested in the preservation of Lake Malawi Park.

                            On yet another front, the Stuart Grant Fund has supported David Nkhwazi (director of Stuart M. Grant Ltd) by sending $5000 to furnish the breeding of two Malawi cichlids that are on the brink of extinction, i.e. Pseudotropheus saulosi and Melanochromis chipokae. David recently sent me some photos of the temporary breeding tanks which you can see here: http://www.facebook.com/pages/Red-Ze...25606107492080
                            David is currently installing new shade netting over two large vats that will be the long-term breeding area for these two species. In September we hope to have a sufficient number of P. saulosi juveniles to be released at Taiwanee Reef.

                            A week ago I was in Winnipeg, Canada (yes, it was cold!), and saw how Spencer Jack and Chris Biggs had started their Malawi Goat Fund, collecting funds to save Malawi cichlids in an unusual way. Their motto, “Save Our Fish, Eat a Goat”, is not only hilarious but also to the point: from the proceeds of their Dead Fish Order meetings and other fishy activities they will purchase goats in Malawi (through a Canadian Certified Charity) and give them to impoverished families around the lake providing them an alternative to fish. Please see their goat logo (available on t-shirts) here: http://deadfishorder.com/mgf/

                            I would like to wrap up this update by thanking Steve Edie of the Missouri Aquarium Society, who regularly requests aquarium clubs to write “Stuart Grant Fund” on his travel expense reimbursement checks—thanks Steve!

                            Thank you all for your continued support.
                            Enjoy your Malawi cichlids!


                            Ad


                            --
                            --
                            Ad Konings
                            Cichlid Press
                            P.O. Box 13608
                            El Paso, TX 79913
                            www.cichlidpress.com // www.elpasodesert.com
                            Editor of www.cichlidae.com
                            Christian Alfredsson
                            Tekniskt ansvarig Zoopet

                            Kommentar

                            • admin
                              Christian Alfredsson

                              • November 2004
                              • 11217

                              #89
                              Ny info från Ad Konings:

                              Dear Malawi cichlid friend,
                              There have been some developments in Malawi regarding the conservation of the cichlids. If you have been following the Facebook page of Stuart M Grant Fish Farm (http://www.facebook.com/pages/Red-Ze...25606107492080) you will have noticed the photos showing the installation of the new shade netting, the preparation of the large breeding and grow-out vats, and that on April 20th David had already about a 100 fry from his P. saulosi breeding group! Thanks David! At the end of September I will be joined by a group of Malawi cichlids enthusiasts and we will release the first batch of P. saulosi back at Taiwanee Reef! Needless to say that this event will be documented and we will post the photos and videos on the web. Before the release I would like to take a census of the P. saulosi by all divers so we can get an idea how many there are before we supplement the population. Next year I’m planning a similar census/release to see if we have made an impact.

                              On the AND front I have no progress to report yet. The lodge on Maleri islands has been completed but Leon du Plessis had, for personal reasons, to abandon the managing part of the lodge and Dimitri Giannakis told me that a new team will take over management at the beginning of June. The new managers are dive masters as well and we have to wait and see, after they have settled, where and how we can continue placing the 200 ready ANDs. The group of safari participants I’m with in September may actually help one day to place a few of the ANDs.

                              Dimitri writes further: “The engine [i.e. the diesel engine for the guard’s boat] remains in its box for now, and I am looking for a good second hand fiberglass boat in South Africa. In the mean time I continue supporting the National Parks’ team with 100 lts of fuel and food rations to support them 3 days per week, for what they spend camping on and patrolling of the islands. I am very pleased to say they seem to be doing a very good job, with fishermen respecting the 100 m protected zone around the island. There also seems to be very little fisherman activity in any of the coves and beaches, with a lot of natural vegetation re-establishing itself.”

                              We are really fortunate to have Dimitri so committed to the cause and I want to thank him for sponsoring Lake Malawi National Park in protecting the fishes. I also want to thank Leon and his wife Ingrid for the work they have done in the last two years in preparation for AND placement and procedures.

                              And, of course, I want to thank you all for your continued support.

                              Enjoy your Malawi cichlids!

                              Ad
                              Christian Alfredsson
                              Tekniskt ansvarig Zoopet

                              Kommentar

                              • admin
                                Christian Alfredsson

                                • November 2004
                                • 11217

                                #90
                                Jag betalar in lite varje månad som lönen kommer. Gör det du med!
                                Christian Alfredsson
                                Tekniskt ansvarig Zoopet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...