Världsnaturfondsprojekt i Malawisjön

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Micke
    svarade
    Ursprungligen postat av netweaver
    Var inne och läste det är ju inga större pengar om man vill stödja detta projekt 5€ i md men jag hittar bara en länk till wwf finland?
    Det är WWF i Finland och Helena Telkänranta som ansvarar för detta projekt. Ken McKay höll föredrag om projektet på Ciklidstämman i Stockholm och det finns en artikel om projektet i Ciklidbladet 1/2004.

    Lämna en kommentar:


  • Azur
    svarade
    De flesta sjöar är är hotade, inbegripet de tre värdefullaste: Malawi, Tanganyika, Baikal.
    Det kanske allvarligaste hotet mot de tre är att pga konstbevattning så når nu mindre vatten sjöarna än vad som avdunstar, så nivån sjunker stadigt i alla tre.

    Lämna en kommentar:


  • netweaver
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Malawicikliderna är hotade enligt Världsnaturfonden
    http://www.panda.org/about_wwf/where...ound/index.cfm

    Var inne och läste det är ju inga större pengar om man vill stödja detta projekt 5€ i md men jag hittar bara en länk till wwf finland?

    Lämna en kommentar:


  • Flundran
    svarade
    Världsnaturfonden är bra, ett tips om man inte bara vill ge bidrag är att köpa deras djurböcker det gjorde jag, jätte fina inbundna böcker med massor av fina bilder och bra fakta. På så sätt så ger man ju ett bidrag plus att man får fina böcker, Det är en serie på 8st böcker för 700Kr st tror jag det var men det är som sagt väldigt fina böcker. 2st var enbart inriktade på nordens djur.

    Det e bara ett tips för det kanske inte alltid känns bra att bara skicka pengar.

    Man blir så ledsen när man ser hur vi förstör vår vackra natur men jag antar att vi först ser det när det börjar gå riktigt illa.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    startade ett ämne Världsnaturfondsprojekt i Malawisjön

    Världsnaturfondsprojekt i Malawisjön

    Malawicikliderna är hotade enligt Världsnaturfonden
Arbetssätt...