Bör man anmäla en akvariebutik?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #31
    Fast om nu anläggningen var så dålig då för 3 år sedan när tråden skrevs så finns nog inte odlingen kvar idag (om odlaren inte har skärpt sig sedan dess)
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #32
      Det här var den längsta väntetiden för en kommentar för mej - nästan tre år.

      Följande bör noteras - lokalen som från början diskuterades tillhörde en professionell odlare som i alla fall då bodde här i staden och reaktionen tyckte jag var överdriven och likaså tyckte Hasse H vilket bör noteras eftersom vi sällan tyckte lika om någonting.

      Min kommentar om krökta ryggar berodde främst på alla andra inlägg i forumet på den tiden om någon fisk som började få en krök på ryggen på gamla dagar och alla som ville slå ihjäl fisken på stört. Det vanliga vetrinärmedicinska utvägen. Jag istället tog hand om mina gamla krökta Notho-honor som producerade ägg som ingenting hänt.

      Om storodlaren inte han slå ihjäl deformerade fiskar snabbt nog så kan det ju också bero på tidsbrist och inte att han avsåg att lura på någon grossist eller akvariehandlare fisken ifråga.
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #33
        Noteras bör att både jag och Hasse H inte tyckte att lite damm i hörnen (eller rättare sagt lite vatten på golvet) störde intrycket av att se hur odling i lite större skala kunde gå till.


        Tillägg - varför tar ni inte vårat intryck på lite mera allvar...
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • Guest

          #34
          Jag tror jag vet vem det är, var där mycket som liten. Har dock inte varit där på ett tag (var nog 2 år sen).
          Och vad jag vill minnas så är "skiten" alger och i några kar lite avföring i hörnorna.
          Han säljer sina ungfödare, barber, Ancistrus sp, Skalarer Palettciklider mfl till en stor grossist här i Sverige, så det finns nog några här på Zoopet som har hans fisk i sina kar.
          Jag tycker själv att fiskarna håller bra kvalité, ingen vanvård. Iofs han har några Guppyhonor med krökt rygg vill jag minnas. Majoriteten av guppysarna är fina super exemplar och mycket tåligare än de flesta guppys i handeln.

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #35
            Ja där ser man. Jag måste börja lära mig att titta på datum på trådarna.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #36
              Ursprungligen postat av Azur
              Ja där ser man. Jag måste börja lära mig att titta på datum på trådarna.
              Jo, det är lätt hänt. Detsamma gäller ibland för mig vilken kategori frågan ligger i, det kan vara lätt att missa om man kollar de senaste inläggen sedan förra besöket.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              Arbetssätt...