Hälften av havens fiskar och ryggradsdjur har försvunnit

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Hälften av havens fiskar och ryggradsdjur har försvunnit

    Skrämmande rapport från Världsnaturfonden om vad som händer med våra hav kan läsas på denna sida
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • maria_
    • March 2007
    • 2867

    #2
    Är du också marinfadder?

    Såg en väldigt deprimerande film om hur haven töms på fisk för ett tag sedan, hur många av de större fiskarterna håller på att dö ut samtidigt som fortsatt fiske tillåts eftersom det finns så mycket pengar att tjäna på det. Tråkigt också när man jobbar i butik och vet hur mycket fisk som slängs i delikatessdisken varje vecka för det inte blir sålt. Många djur dör utan anledning.
    Med vänlig hälsning,
    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Jag är inte marinfadder, men du kan gärna tipsa om hur man blir det och vad det innebär.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • ullo
        • February 2015
        • 181

        #4
        Här Kjell:
        Som Marinfadder stöder du WWFs arbete för de marina ekosystemen och hotade marina arter. Bli Marinfadder - för att rädda haven!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Ursprungligen postat av ullo
          OK - tack.
          Uppenbarligen en del av Världsnaturfonden och där är vi här hemma i alla fall medlemmar.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • ullo
            • February 2015
            • 181

            #6
            Jag är också medlem där, men tänker ändå bli marinfadder. Månadsgiv till viktigt ändamål istället för generellt årsgiv.

            Kommentar

            Arbetssätt...