Svart dvärgmal hittad i sverige.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stefanr72
    • November 2010
    • 1022

    #31
    Ursprungligen postat av Shepard
    Har för mig att jag läst att det finns en hel del där, som påfågelsciklider, jaguarciklider, zebraciklider, och rödciklider t.ex.
    Och en och annan burmesisk pytonorm...

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #32
      Ursprungligen postat av stefanr72
      Och en och annan burmesisk pytonorm...
      Och gröna leguaner.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Erikderek
        • March 2013
        • 718

        #33
        Ursprungligen postat av Shepard
        Och gröna leguaner.
        Leguanerna finns överallt söder om West Palm Beach county, jag glömmer aldrig när vi skulle åka och fiska Blue Marlin och bunkrade upp på 7-11 bredvid charter hamnen i Ft Lauderdale innan turen, bakom vid soptunnan vad det en enorm Leguan som väste och var allmänt aggressiv... det var lite scary.

        EK
        Vardagsrum akvariet - Malawi
        Projekt; Ny generation - SA

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #34
          Allt finns överallt.. helvete! Släpp sargen haha.. vi kommer att vara long jävla gone i något atomkrig eller sjukdom eller överbefolkning eller andra mer apokalyptiska problem innan spridningen av brun eller för den delen svart dvärgmal orsakar ett problem.. mina 2 cent..

          ja, det är ett lagom problem att förfasas över och man får känna sig lite god när man sparkar in öppna dörrar men att det ska förfasas varenda gång någon stolpe släpper ut något skit.. är man en sådan som släpper ut något i naturen kommer man inte beröras ett dugg av vad någon på zoopet eller rovfisk tycker om det.. och snuten skiter väl fullständigt i det och bevisläget är i bästa fall undermåligt.. de har nog med att ducka för Molotovs och stenar och försöka undvika att bli anmälda för häst mot folkgrupp eller att de kränkt någon hen..

          Jepp..
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            #35
            Ursprungligen postat av ettfettbranamn
            Allt finns överallt.. helvete! Släpp sargen haha.. vi kommer att vara long jävla gone i något atomkrig eller sjukdom eller överbefolkning eller andra mer apokalyptiska problem innan spridningen av brun eller för den delen svart dvärgmal orsakar ett problem.. mina 2 cent..

            ja, det är ett lagom problem att förfasas över och man får känna sig lite god när man sparkar in öppna dörrar men att det ska förfasas varenda gång någon stolpe släpper ut något skit.. är man en sådan som släpper ut något i naturen kommer man inte beröras ett dugg av vad någon på zoopet eller rovfisk tycker om det.. och snuten skiter väl fullständigt i det och bevisläget är i bästa fall undermåligt.. de har nog med att ducka för Molotovs och stenar och försöka undvika att bli anmälda för häst mot folkgrupp eller att de kränkt någon hen..

            Jepp..
            Alltså, hahahahahah!
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              #36
              Ursprungligen postat av ettfettbranamn
              Allt finns överallt.. helvete! Släpp sargen haha.. vi kommer att vara long jävla gone i något atomkrig eller sjukdom eller överbefolkning eller andra mer apokalyptiska problem innan spridningen av brun eller för den delen svart dvärgmal orsakar ett problem.. mina 2 cent..

              ja, det är ett lagom problem att förfasas över och man får känna sig lite god när man sparkar in öppna dörrar men att det ska förfasas varenda gång någon stolpe släpper ut något skit.. är man en sådan som släpper ut något i naturen kommer man inte beröras ett dugg av vad någon på zoopet eller rovfisk tycker om det.. och snuten skiter väl fullständigt i det och bevisläget är i bästa fall undermåligt.. de har nog med att ducka för Molotovs och stenar och försöka undvika att bli anmälda för häst mot folkgrupp eller att de kränkt någon hen..

              Jepp..
              Haha! Glöm ”häst mot folkgrupp”! De är fullt upptagna med att jaga mig när jag är och spelar ”fel musik” i Landskrona och Karlshamn!

              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                #37
                Ja, det finns ju faktiskt en risk om du spelar sådan musik att du rökt dödsknark, ett berusningsmedel som enligt all forskning är mindre farligt än berusningsmedlet som staten inte bara säljer utan har monopol på..

                Det är klart att världen fungerar bättre om alla bara håller käften, går till jobbet och bygger sin ekonomi på konsumtion och lån samt spenderar sina singelår med att köpa och återigen konsumera statens sanktionerade berusningsmedel tills man skaffar barn och villa (med lån) så att man inte kommer ur hamsterhjulet.. på så sätt kan de som har resurser fortsätta tjäna pengar på dem som inte har resurser och ordningen uppehålls.. det är som ett lotteri, tillräckligt många hamnar i smöret för att upprätthålla illusionen om att det här fungerar medan vi betalar med vår tid.. skillnaden är att det inte är frivilligt att delta i lotterier medan denna lott är ett personnummer och ett namn.. men det är en fråga för en annan tråd..
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • Helene&Andreas
                  • January 2009
                  • 1336

                  #38
                  Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                  Ja, det finns ju faktiskt en risk om du spelar sådan musik att du rökt dödsknark, ett berusningsmedel som enligt all forskning är mindre farligt än berusningsmedlet som staten inte bara säljer utan har monopol på..

                  Det är klart att världen fungerar bättre om alla bara håller käften, går till jobbet och bygger sin ekonomi på konsumtion och lån samt spenderar sina singelår med att köpa och återigen konsumera statens sanktionerade berusningsmedel tills man skaffar barn och villa (med lån) så att man inte kommer ur hamsterhjulet.. på så sätt kan de som har resurser fortsätta tjäna pengar på dem som inte har resurser och ordningen uppehålls.. det är som ett lotteri, tillräckligt många hamnar i smöret för att upprätthålla illusionen om att det här fungerar medan vi betalar med vår tid.. skillnaden är att det inte är frivilligt att delta i lotterier medan denna lott är ett personnummer och ett namn.. men det är en fråga för en annan tråd..
                  Hahaha! Så rätt min vän... Men underskatta inte det här med lotteri Jonte!... Plötsligt händer det!

                  Kommentar

                  • ettfettbranamn
                    • December 2010
                    • 3424

                    #39
                    Jag underskattar det inte.. jag tror bara varken på priset eller spelreglerna
                    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                    Normaliseringsprocessen..
                    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48147

                      #40
                      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                      Allt finns överallt.. helvete! Släpp sargen haha.. vi kommer att vara long jävla gone i något atomkrig eller sjukdom eller överbefolkning eller andra mer apokalyptiska problem innan spridningen av brun eller för den delen svart dvärgmal orsakar ett problem.. mina 2 cent....
                      Jag eller någon annan här förfasas knappast över denna händelse. Problemet är väl snarare vad det leder till och då tänker jag inte på naturen utan på de restriktioner som riskerar att införas så att vi inte får ha våra fiskar längre. För alltid är det ju så att akvaristerna får skulden oavsett vem som har ställt det och som sedan inte har kraft/lust nog att bemöta det. Syndabockar som inte kan/vill försvara sig är tacksamma angreppsmål.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        #41
                        Nej nej, självklart inte..

                        Hur många sådana här trådar finns det? Alltid samma tongångar.. men skitsamma..
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48147

                          #42
                          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                          Nej nej, självklart inte..

                          Hur många sådana här trådar finns det? Alltid samma tongångar.. men skitsamma..
                          Och varje gång dras snaran åt ytterligare

                          "Akvariefiskar är en tickande miljöbomb" som den ansvarige på Jordbruksverket sa till mig på ett möte
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...