Tusentals utrotningshotade musslor dödade

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Azur
    svarade
    Ursprungligen postat av fisheye
    Kände mig som världen glädjedödare...
    Det ska du inte göra. Tjuvfiske är ett väldigt stort problem för pärlmusslor, i Skottland håller tjuvfisket på att utplåna pärlmusselstammen, och även i Norge är det väldigt utbrett.

    Lämna en kommentar:


  • Azur
    svarade
    Älvräddarna är bra. Jag tror inte folk har en susning om hur destruktiva och usla svenska vattenkraftverk faktiskt är, utan tror att vattenkraft är på något vis miljövänligt, så organisationer som Älvräddarna behövs verkligen.

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Tragiskt. onödigt.

    Lämna en kommentar:


  • fisheye
    svarade
    Tråkigt. Otroligt likaså att kommunikation mellan myndigheter och företag kan gå så illa. Inte minst när de har så mycket pengar att kunna informera omvärlden med...50 mille och några tusen musslor - högt kilopris.
    Själv räddade jag ett gäng flodpärlmusslor i Letälven i somras genom att informera ett gäng "pärlfiskande" ungdomar om att de är fridlysta. Kände mig som världen glädjedödare...

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Fördjävligt! Tyvärr kommer väl allt att rinna ut ur sanden. Ingen döms och inget kan göras för att få tillbaka musslorna. Fanns de bara där?
    Nej dom finns säkert på fler ställen men detta var väl antagligen ett viktigt ställe (antar jag - för jag vet inte)

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Fördjävligt! Tyvärr kommer väl allt att rinna ut ur sanden. Ingen döms och inget kan göras för att få tillbaka musslorna. Fanns de bara där?

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    startade ett ämne Tusentals utrotningshotade musslor dödade

    Tusentals utrotningshotade musslor dödade

    EU har beviljat nästan 50 miljoner till Sverige för att rädda den tjockskaliga målarmusslan. Samtidigt torrlade kraftbolaget EON en kanal som tog livet av av en jäkla massa musslor. All enligt denna sida
Arbetssätt...