Förslag ny L 80

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bygert
    • March 2010
    • 2169

    Förslag ny L 80

    Det har gått ut ett förslag till nya regler på remiss. Huvudsakligen berör det fåglar och kaniner och mycket av det är väl inte så mycket att säga om. Det som dock är av intresse är att undantaget för burmått för fågelsuställningar tas bort. Det lär inte bli mycket av såna arrangemang då och det är också något som pekar i en riktning där det också blir problem för fiskauktioner, råttutställningar och annat liknande. Väl värt att begrunda alltså.

    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ok - ögnade snabbt igenom det hela men hittade enbart text som berör fåglar och kaniner så jag antar att det du skriver om att även fiskautioner etc. på sikt är hotade bara är ditt antagande, eller står det någonstans?
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Bygert
      • March 2010
      • 2169

      #3
      Om jag säger så här, den där ändringen för fågelutställningar kan man se som en inriktningsförklaring som gör det mer sannolikt att man menar allvar med att genomdriva det som man plågat reptilmässorna med även när det gäller andra arrangemang. Hmm, går det in vad jag vill ha sagt med det?
      Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

      Kommentar

      Arbetssätt...