Varning för Marmorkräftan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #76
    Arbetet med marmorkräftan går vidare:
    Ingen pest hos kräftor i Märstaån
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • malfunkshun
      • September 2008
      • 394

      #77
      Den är lika mycket tropisk art som en torsk är hund. Är det bara praoelever som jobbar som journalister?

      Kommentar

      • addo
        • January 2007
        • 609

        #78
        Ännu mer OT, men jag måste bara nämna att jag har mycket goda erfarenheter av att prata med djurens rätt medlemmar. Så länge man är ödmjuk och inte sticker under stol med de djurhållningsproblem som akvariehållning kan och till viss del alltid innebär.

        Tar man upp aspekter där ett liv i fångenskap är att föredra framför ett i det vilda, samt att majoriteten alla fiskarter faktiskt blir mer eller mindre tama i fångenskap och exempel på fiskarter som är absolut olämpliga att hålla i fångenskap. Om man sen relaterar hur majoriteten av alla fiskhållningsproblem beror på okunskap precis som alla andra djurhållningsproblem så har alla jag pratat med hållit med om att det är ok för pålästa ansvarsfulla människor att hålla på med akvarium.

        Jag är övertygad om att de svartvita åsikter som Djurensrätt ofta ger uttryck för beror av att personer med tvärsäkra åsikter ofta brinner mer för sina åsikter än vad människor i allmänhet gör, detta leder nog till att denna typ av människor brukar klättra till höga positioner inom organisationen där de kan ge större uttryck för sina åsikter. Med andra ord tror jag inte att övertygelsen att det undantagslöst är fel att hålla djur i bur är speciellt starkt rotad på gräsrotsnivå inom Djurens rätt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #79
          En artikel om mötet är nu inlagd på Zoopet. den kan hittas på denna sida
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...