Genmodifierade fiskar i Norge

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Genmodifierade fiskar i Norge

    En norsk affär har åkt fast för att sälja genmodifierade fiskar. Oavsett vad man tycker om denna typ av fiskar så är det ju strikt förbudet och straffen är stränga.

    Tråkigt att en zooaffär är så ansvarslös så att de förstör branschens rykte bara för några kronors skull. Bra att den norska branschorganisationen regarar kraftigt mot denna typ av försäljning.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Bygert
    • March 2010
    • 2169

    #2
    Nej vi behöver inte de där fiskarna och de som tagit hit dem förtjänar att åka dit. Fast om man nu skall se det ur ett etiskt perspektiv så tycker nog jag att det är minst lika intressant VAD man gjort som HUR man gjort det. Och sett så finns det mycket av odlingsvarianter i handeln som egentligen är värre.
    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

    Kommentar

    • MrH
      • October 2010
      • 2825

      #3
      tummen upp för Norge!
      MrH ---> 175L SA kub

      Kommentar

      • Bygert
        • March 2010
        • 2169

        #4
        Norge, den sista Sovjetstaten sa Björn Rosengren. När det gäller hantering av sällskapsdjur så stämmer ju det alldeles förträffligt så några tummar upp för Norge blir det inte från mitt håll även om de för en gångs skull råkat göra nåt vettigt.
        Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

        Kommentar

        • Redlinefoto
          • June 2011
          • 104

          #5
          Genmodifierade fiskar i Norge

          Dålig bild, men är det inte en röd sebrafisk?
          375L, 250L, 250L, 130L, 54L, 15L.
          Öronål, Blackghost, Kulfisk:Fig8, Fahaka, Dvärg kulfisk, Gibbiceps, Zebraciklid, Malawi, Väderål, siamesisk algätare, guld gädda, Regnbågshaj, Hajmal, banjomal, Kinesisk algätare, Alligator gar, Krabbor, Ormhuvudfisk.

          Kommentar

          • MrH
            • October 2010
            • 2825

            #6
            Ursprungligen postat av Bygert
            Norge, den sista Sovjetstaten sa Björn Rosengren. När det gäller hantering av sällskapsdjur så stämmer ju det alldeles förträffligt så några tummar upp för Norge blir det inte från mitt håll även om de för en gångs skull råkat göra nåt vettigt.
            nja, kanske inte tummen upp överlag, men åtminstone för denna åtgärd
            MrH ---> 175L SA kub

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              #7
              Kjell, precis likadana röd zebrafiskar såg jag i några av butikerna i Danmark nu i helgen. Var det fler som la märke till dom? Jag funderade lite över det men trodde bara det var någon ny konstig odlingsform.

              Kommentar

              • Redlinefoto
                • June 2011
                • 104

                #8
                Genmodifierade fiskar i Norge

                Om det är röd sebrafiskar så finns dom i Sverige med, jag brukar köpa sådana som foderfisk till mina rovfiskar.
                375L, 250L, 250L, 130L, 54L, 15L.
                Öronål, Blackghost, Kulfisk:Fig8, Fahaka, Dvärg kulfisk, Gibbiceps, Zebraciklid, Malawi, Väderål, siamesisk algätare, guld gädda, Regnbågshaj, Hajmal, banjomal, Kinesisk algätare, Alligator gar, Krabbor, Ormhuvudfisk.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48147

                  #9
                  Ursprungligen postat av freddi36
                  Kjell, precis likadana röd zebrafiskar såg jag i några av butikerna i Danmark nu i helgen. Var det fler som la märke till dom? Jag funderade lite över det men trodde bara det var någon ny konstig odlingsform.
                  Jag såg också några zebrafiskar som jag var lite fundersam över. Dock de jag så var inte så röda (utan mer åt det rosa hållet) som de genmodifierade som jag har sett i Singapore. Jag TROR därför att de vi såg rörde sig om en avelsform som inte var genmodifierad.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    #10
                    En intressant artikel av Svein Fosså (på sid. 18).
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...