Zoopet avstängt den 26/3 mellan 20.30-21.30 pga Earth Hour

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #31
    Snart är det dags
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • admin
      Christian Alfredsson

      • November 2004
      • 11217

      #32
      Då stänger vi ner...
      Christian Alfredsson
      Tekniskt ansvarig Zoopet

      Kommentar

      • admin
        Christian Alfredsson

        • November 2004
        • 11217

        #33
        Tiden verkar gå lite fel men det ska vara fixat nu
        Christian Alfredsson
        Tekniskt ansvarig Zoopet

        Kommentar

        • bossep
          • March 2010
          • 4447

          #34
          Ursprungligen postat av admin
          ... och då var vi igång igen.
          Snyggt jobat! Och snabbt går det! Kanske du skulle kyla ned servern i bland!
          “You can’t see the future if you don't know the history.”
          "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
          Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

          Kommentar

          • bossep
            • March 2010
            • 4447

            #35
            Ur led är tiden tycks det. Lite grand i alla fall!
            “You can’t see the future if you don't know the history.”
            "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
            Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

            Kommentar

            • admin
              Christian Alfredsson

              • November 2004
              • 11217

              #36
              ... och då var vi igång igen.
              Christian Alfredsson
              Tekniskt ansvarig Zoopet

              Kommentar

              • PatrikMalmo
                • July 2010
                • 1072

                #37
                Alltid bra att spara ström, men det blir ett krux om mycket stängs av samtidigt. Undrar om det inte vore bättre att köra "påminnelser" hela tiden. Spara ström där du kan. Finns mängder med småsaker, som tillsammans blir mycket. Jag är inte Guds bästa barn själv i miljöhänsyn, men försöker en hel del just med att minska strömförbrukning. Inget ont om Earth hour, som manifestation och påtryckare gillar jag det. Samtidigt, stänger man bara strömmen denna enda timme... så blir det ingen stor skillnad. Politikerna lär inte ro iland det rakt av, trots att jag har grym respekt för de som axlar det "demokratiska oket". Gör alla vi gräsrötter något litet i strömförbrukning så ger det effekt.

                Tror jag. *klurar*
                Bara döda fiskar flyta medströms

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #38
                  Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                  Alltid bra att spara ström, men det blir ett krux om mycket stängs av samtidigt. Undrar om det inte vore bättre att köra "påminnelser" hela tiden. Spara ström där du kan. Finns mängder med småsaker, som tillsammans blir mycket. Jag är inte Guds bästa barn själv i miljöhänsyn, men försöker en hel del just med att minska strömförbrukning. Inget ont om Earth hour, som manifestation och påtryckare gillar jag det. Samtidigt, stänger man bara strömmen denna enda timme... så blir det ingen stor skillnad. Politikerna lär inte ro iland det rakt av, trots att jag har grym respekt för de som axlar det "demokratiska oket". Gör alla vi gräsrötter något litet i strömförbrukning så ger det effekt.

                  Tror jag. *klurar*
                  Som sagt Earth Hour ÄR en manifestation - sedan som det är en påtryckining på makthavarna om att de skall göra något så borde det självklart också få oss själva att fundera till lite extra över vad vi personligen konkret kan göra för miljön (förutom då att delta i en manifestation som kräver minimalt i insats av oss)
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • PatrikMalmo
                    • July 2010
                    • 1072

                    #39
                    Jag tänker både på att spara ström samt en hel del andra miljösaker rätt så konstant. Det ger mig rakt av ångest, om jag tänker för mycket på det. Försöker göra en del, men kan säkerligen göra mer. Men ta bara en sådan sak som att när blev vi för lata för att öppna dörrar själv? Numera är det otroligt många dörrar som kan (men inte måste) öppnas med ström. Folk trycker ändå på knappen för automatisk dörröppning. Jo, jag greppar att det finns folk som behöver det, helt sant. Men jag behöver det inte just nu. Varför trycka på knappen? Det är bara ett av hur många exempel som helst som drar "lite ström". En luring idag är att det finns så många små saker som bara drar "lite ström". Om var och en kollade igenom sin användning så borde det ge ett rätt bra resultat. Fast jag tror det är utopiskt...

                    Manifestationer är annars inte fel, det är inte det jag menar. Lite lurigt med en samhällsfunktion som elektricitet bara, men det inebär ändå inte att jag tycker illa om saken som sådan. Tvärtom. Ville bara se mer av det i vardagen, för alla.
                    Bara döda fiskar flyta medströms

                    Kommentar

                    Arbetssätt...