Och japanerna fortsätter med delfinslakten...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

    #31
    min poäng ÄR att majoriteten av vegeratianer äter ägg, kyckling och fisk. Det är INGA biprodukter.
    sen anser jag att det är förkastligt att det finns veganer etc som försöker påtvinga andra sina åsikter, jag menar, jag skulle aldrig få för mig att tvångsmata någon med en stek, t.ex.


    Sen så förstår jag inte hur jävla pantad man kan vara, jag har väl aldrig sagt att jag är pro-delfinslakt?
    All we are, we are.

    Kommentar

    • roosterboy
      • September 2010
      • 1094

      #32
      och jo, mjölk är en animalisk produkt, eller kommer mjölken från gråsten? O_O
      All we are, we are.

      Kommentar

      • joelvuo
        • September 2009
        • 771

        #33
        Ursprungligen postat av roosterboy
        min poäng ÄR att majoriteten av vegeratianer äter ägg, kyckling och fisk. Det är INGA biprodukter.
        sen anser jag att det är förkastligt att det finns veganer etc som försöker påtvinga andra sina åsikter, jag menar, jag skulle aldrig få för mig att tvångsmata någon med en stek, t.ex.


        Sen så förstår jag inte hur jävla pantad man kan vara, jag har väl aldrig sagt att jag är pro-delfinslakt?
        Pantad? Ja.

        Kommentar

        • roosterboy
          • September 2010
          • 1094

          #34
          det där sista var inte menat till dig, utan till johanski :P
          All we are, we are.

          Kommentar

          • joelvuo
            • September 2009
            • 771

            #35
            Ursprungligen postat av roosterboy
            det där sista var inte menat till dig, utan till johanski :P
            Vet, men du insåg att du hade fel om veganer och vegetarianer hoppas jag

            Kommentar

            • roosterboy
              • September 2010
              • 1094

              #36
              bara för att man inte tycker det är fel att äta djur så behöver man inte uppskatta slaktmetoderna.
              Jag anser att japanernas slaktmetod för delfin, norrmännens slaktmetod för säl och muslimernas halal är så fruktansvärt äckligt så det finns inte, och skulle aldrig kunna äta den skiten.

              Men det innebär ju inte att jag inte kan äta en kyckling som fått vara frigående och som slaktats humant.
              Eller hur?
              All we are, we are.

              Kommentar

              • roosterboy
                • September 2010
                • 1094

                #37
                Ursprungligen postat av joelvuo
                Vet, men du insåg att du hade fel om veganer och vegetarianer hoppas jag
                Inte fel, skulle jag inte vilja påstå.
                Jag kan ha klumpat ihop veganer och greenpeace, men mina åsikter om hycklande vegetarianer står fast! ;D
                eller, till viss del.
                Är du vegetarian och äter ägg, fisk eller kyckling, men gör det för din egen skull, så ser jag inga problem med det.
                Gör du det, och sedan dömer andra som äter rött kött, så anser jag att du är en hycklare :P
                All we are, we are.

                Kommentar

                • roosterboy
                  • September 2010
                  • 1094

                  #38
                  jag vet, jag vet, men blir man upphetsad så formulerar man sig inte alltid på bästa sätt! ;D
                  All we are, we are.

                  Kommentar

                  • Salamader
                    • August 2010
                    • 99

                    #39
                    Nu är ju inte problemet att vissa människor väljer att äta kött medan andra inte gör det utan snarare den rovdrift som sker samt de produktionsvillkor som finns. En majoritet av den fisk som tas ur haven äts ex inte av människor utan går till djurfoder. Vi har också en situation just nu i europa där det importeras ätbara produkter som soja (som man odlar på områden där regnskog skövlas) från delar av världen där svält förekommer medan man samtidigt bränner vete och majs i europa för att hålla priser och tullar under kontroll.

                    Att hänvisa till någon ide om vad vi som människor "är gjorda för att göra" håller inte som jag ser det. Vi lever redan som det är i stort sett "onaturliga" liv och att passa in detta argument någon gång ibland är inte hållbart. Frågan man kanske ska ställa sig är vad konsekvenserna blir att de val vi kan göra. Som jag ser det är västvärdlsens matindustri ett stort miljöproblem men även ett etiskt problem. Sålunda väljer jag att inte äta kött.

                    Kommentar

                    • roosterboy
                      • September 2010
                      • 1094

                      #40
                      fast precis som du säger så är produktionen på t.ex. soja ett lika stort problem. Det är ju inte bara köttindustrin som är rutten om man säger så.
                      All we are, we are.

                      Kommentar

                      • Salamader
                        • August 2010
                        • 99

                        #41
                        Matindustrin som sådan är problematisk. Men jag hade haft mindre problem om sojan som odlades gick till svältande människor i ex brasilien istället för att transporteras till grisuppfödning i Tyskland endast av anledningen att grisarna växen något fortare.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...