Och japanerna fortsätter med delfinslakten...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    Och japanerna fortsätter med delfinslakten...

    Trots starka protester fortsätter japan med sin delfinslakt, fast nu har man försökt gömma undan det under presseningar och se till att de inte blöder så mycket...
    Tror inte det blir någon japansk bil för mej, iallafall...

    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

    #2
    jag tycker att greenpeace och andra hippieorganisationer ÄR förbannade hycklare.
    "aww dom slaktade precis 3000 tonfiskar, how nice"
    "zomfg, det är en delfin i nätet, KILL THEM!"
    All we are, we are.

    Kommentar

    • roosterboy
      • September 2010
      • 1094

      #3
      grejen är att delfinen breder ut sig så in i helvete, och man har ju insett att om man tar bort delfinjakt helt så kommer man få riktiga problem. Dom är, hur man än vrider och vänder på det, blodtörstiga jägare som slaktar allt som kommer i deras väg.
      Så jag förstår inte problemet.'
      Eller jo, jag håller med om att slaktmetoden är förjävligt, men inte värre än för vilken fisk som helst som fiskas, och krossas i stora nät.
      All we are, we are.

      Kommentar

      • roosterboy
        • September 2010
        • 1094

        #4
        ja du, ta flasknosen som exempel, det finns (dock så vet jag inte vilka hemsidor som redovisar detta) extremt mycket bevis på att dom är i majoritet gällande rovdjur i flera vatten, där det numer inte finns mycket till småfisk.
        Så det är inte en hel lögn att delfinen är duktig på att slakta sjuka mängder småfisk.
        sen tycker jag inte att man kan säga att det är människans fel heller. "delfinen är ett rovdjur" god damnit, det är människan också.
        Kul för dig att du inte äter djur, eller något som har med djur att göra. Synd bara om alla morots bäbisar som aldrig får träffa mamma och pappa.
        Själv äter jag så mkt kött som möjligt, grönt är överskattat.

        men som sagt, när dessa idiotgrupper (greenpeace, PETA... Miljöpartiet) dillar om att AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWW en delfin dog, nu ska vi mörda japaner!
        - vad ska vi göra sen då?
        -öööh, fiskburgare?
        All we are, we are.

        Kommentar

        • roosterboy
          • September 2010
          • 1094

          #5
          sen så anser jag att man KAN tänka som så att "men vi dödar ju kor"
          alltså, man an ha åsikter om slaktmetoderna, och OM det skulle vara slakt på ett utrotningshotat djur, i övrigt förstår jag inte grejen.
          det är ju inte som så att japanerna siktar efter de mest utrotningshotade arterna.
          Sen är det ju även som så att det finns VÄÄÄÄÄÄLDIGT många vattenlevande varelser som är jävligt mkt mer hotade av utrotning än delfinen, som fiskar i sjuka mängder utan att någon egentligen bryr sig så värst mycket.

          lite som i south park.
          "the japanese are killing whales and dolphins?! Those coldblooded bastards"
          "great stan, now they're normal, killing cows and chickens just like us :>"
          All we are, we are.

          Kommentar

          • roosterboy
            • September 2010
            • 1094

            #6
            aldrig sagt att slakten är okej, inte någonstans. och yes, jag ska försöka hitta det.
            All we are, we are.

            Kommentar

            • roosterboy
              • September 2010
              • 1094

              #7
              efter 90 sekunder hittar jag inte direkt vad jag söker, men ha tålamod. Detta påvisar dock hur efterblivet hjärndöda dessa miljöidioter egentligen är:

              Bottlenose dolphins eat squid, shrimp, small sharks and other creatures. However, unfortunately, these creatures are some of the most endangered species as well. People love to eat squid and shrimp, so they are in high demand in the food market, and many people go hunting for sharks. Therefore, dolphins do not have enough food to eat. In addition, when there is a lack of food in one area, dolphins will go to another area that is more heavily populated with sustenance. When they all flock to one particular region though, that area then experiences problems with an overpopulation of dolphins. If there are too many dolphins, then once again, the food supply becomes inadequate.

              Man ser det som sorgligt för delfinen att vi människor, och delfinerna själva, nästan utrotat delfinens föda.
              Dock är det ju inte så viktigt att djuren i sig utrotas, det är bara synd att delfinen inte kan äta då.
              All we are, we are.

              Kommentar

              • roosterboy
                • September 2010
                • 1094

                #8
                Förövrigt hysteriskt roligt att den "lilla söta oskyldiga puppy-eye delfinen" käkar haj.
                Lulz.
                All we are, we are.

                Kommentar

                • Johanski
                  • February 2007
                  • 3044

                  #9
                  Roosterboy: Du kan ju uppenbarligen inte argumentera på ett vettigt sätt. Kom med källor som stödjer dina påståenden så kan man fortsätta där.

                  jag tycker att greenpeace och andra hippieorganisationer ÄR förbannade hycklare.
                  "aww dom slaktade precis 3000 tonfiskar, how nice"
                  "zomfg, det är en delfin i nätet, KILL THEM!"
                  Vad snackar du om?

                  Kommentar

                  • roosterboy
                    • September 2010
                    • 1094

                    #10
                    vi är köttätare, vi är inte kaniner. Så enkelt är det. och vi äter för att överleva, så enkelt är det.
                    Vegetaianer/veganer är översittare som anser att hippielivet är det enda livet, och att alla andra är kallblodiga svin som borde hängas på torget.
                    All we are, we are.

                    Kommentar

                    • roosterboy
                      • September 2010
                      • 1094

                      #11
                      Ursprungligen postat av Johanski
                      Roosterboy: Du kan ju uppenbarligen inte argumentera på ett vettigt sätt. Kom med källor som stödjer dina påståenden så kan man fortsätta där.



                      Vad snackar du om?
                      http://www.greenpeace.org/internatio...s/oceans/tuna/
                      jag letar när jag har tid, ska även kolla igenom den gamla hederliga bokhyllan, då jag är (nästan) säker på att det nämnts i någon IV någongång.

                      Och tonfisk var ett exempel. Inget annat.
                      Även en greenpeace aktivist har trampat på en myra någongång.
                      All we are, we are.

                      Kommentar

                      • roosterboy
                        • September 2010
                        • 1094

                        #12
                        sen vet jag inte om det är egoistiskt att "variera kosten" om jag ska vara ärlig.
                        All we are, we are.

                        Kommentar

                        • flygrc
                          • June 2006
                          • 2755

                          #13
                          Ursprungligen postat av roosterboy
                          vi är köttätare, vi är inte kaniner. Så enkelt är det. och vi äter för att överleva, så enkelt är det.
                          Vegetaianer/veganer är översittare som anser att hippielivet är det enda livet, och att alla andra är kallblodiga svin som borde hängas på torget.
                          Nja, allätare där as ingår, hade vi varit köttätare hade dina hörntänder synts på bilden
                          https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                          Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                          Kommentar

                          • roosterboy
                            • September 2010
                            • 1094

                            #14
                            haha
                            Min poäng är att det är helt naturligt för oss att äta kött.
                            Präktiga miljönazister (yes nazister, de agerar på ungefär samma sätt) anser att vi kan överleva på en morot i veckan, jag anser att ddom har fel.


                            Hur som haver, jag anser att detta ger en fantastiskt exakt bild av hela grejen:


                            South Park - Whale Whores.
                            All we are, we are.

                            Kommentar

                            • ibis
                              • December 2008
                              • 223

                              #15
                              -.
                              Senast redigerad av ibis; 06 December 2023, 16:58.
                              54 liter WTF

                              Kommentar

                              Arbetssätt...