Belo Monte-dammen godkänd!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Paniktandborste
    • March 2005
    • 330

    Belo Monte-dammen godkänd!

    Igår fick dammen grönt ljus av den brasilianska regeringen, och bygget kan börja.

    Här har ni lite mer information och tips på vad man kan göra:


    Jag hoppas verkligen att det inte är för sent..
    Aka Pixel eller Bildpunkt
  • Janne E
    • December 2007
    • 261

    #2
    Inte helt korrekt, en partiell licens för att avverka skog och bygga vägar i områdena för dammbyggnaderna är godkänd.

    Mvh Janne

    Kommentar

    • Paniktandborste
      • March 2005
      • 330

      #3
      Ok det var ju skönt att höra även om avverkning av skogen kanske inte heller är så kul..
      Men det behöver ju trots allt inte vara helt i onödan även om dammen inte blir av, vilket jag hoppas.
      Aka Pixel eller Bildpunkt

      Kommentar

      • HenkeP
        • January 2009
        • 886

        #4
        Det här trillade in i mailboxen precis.. Ska bli intressant att se om det har någon effekt öht... Klipper bara in första delen av mailet.


        Early this morning, I joined indigenous people and others from the Xingu River to present a petition signed by over half a million people – including many of you – asking Brazilian President Dilma Rousseff to stop the catastrophic Belo Monte Dam. That’s right, more than half a million people in Brazil and across the world have raised their voices in opposition to the Belo Monte Dam! Thank you for your participation in this amazing show of solidarity.

        Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Jag fick också detta mail och de efterlyste också stöd till det fortsatta arbetet mot dammbyggandet - så det blir till att betala in en liten slant.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Paniktandborste
            • March 2005
            • 330

            #6
            Ja jag har en tendens till att överse donationer, men i den här frågan är jag villig att skänka en slant.
            Tack Kjell för att du påminde mig
            Aka Pixel eller Bildpunkt

            Kommentar

            Arbetssätt...